• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72

Usch jag väntar precis som Rose83 på BIM.
    BIM är 15-16/10 men har redan hunnit avverka 3 tester (sjukt jag vet).
    Önskar jag kan hålla mig tills BIM -4 innan nästa test.
    Jag känner verkligen inget spec, lite mot livmodern förra veckan men inget nu.
    Fast kanske likabra så man inte får supersymtom och sen är det inget.

Jag blir jätteglad av att läsa om era fina äggblåsor... håller tummarna för att det ska gå vägen.

• Eddam
    sweetgirl89 skrev 2010-10-09 19:53:17 följande:
    hoppas på + för dig om 5 dagar!!

tack för all peppning tjejer!! det behövs just nu då fler å fler som jag känner plussar just nu efter varandra + att några andra som fått barn samtidigt som oss ska ha om nån månad igen å några +ssat nyligen oxå :/
    Hur har dom som fått barn samtidigt  som er lyckats bli gravida så fort att dom snart ska ha barn igen? Jag fick inte ens  tillbaka min mens förän efter 8 månader.. Dom måste ju ha blivit gravida på BB typ.. haha..
    Men jag håller med dig, det är många runtomkring som plussar som aldrig förr.. En  kompis till min man har just fått reda på att hon är gravid och hon vill inte ha barn, hon är den mest omogna och struliga på denna jord, hon ska göra abort, varför fick hon bli gravid? Kunde inte turen ha gått till nån av er istället???? Obestämd

Tråkigt för er som fått neg.. Men som sagt, det är ju ett tag kvar till BIM för er båda så håll ut!!
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-09 21:04:36 följande:
    Hur har dom som fått barn samtidigt  som er lyckats bli gravida så fort att dom snart ska ha barn igen? Jag fick inte ens  tillbaka min mens förän efter 8 månader.. Dom måste ju ha blivit gravida på BB typ.. haha..
    Men jag håller med dig, det är många runtomkring som plussar som aldrig förr.. En  kompis till min man har just fått reda på att hon är gravid och hon vill inte ha barn, hon är den mest omogna och struliga på denna jord, hon ska göra abort, varför fick hon bli gravid? Kunde inte turen ha gått till nån av er istället???? Obestämd

Tråkigt för er som fått neg.. Men som sagt, det är ju ett tag kvar till BIM för er båda så håll ut!!
    hehe inte BB men nästan ;) dom ska ha i januari igen flera stycken. å nån ska ha i april å så nu nån i maj. + 2 av mina bästa vänner blivit oplanerat gravida en ska ha i mars å en i maj så visst blir man avundsjuk men samtidigt glad för deras skull å att dom slipper kämpa som vi..
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • flingan

Rose83 och Fimpen 72 - Håller tummarna för er båda! Bara att testa om några dagar igen. Själv är jag idag på ÄL + 6, alltså inte så långt efter er. Vi får ge oss till tåls.

• sassa07

Syskonmaking: Nja, det är väl bara det att man kanske inte trodde eller hade hoppats på att det skulle gå så långt att man skulle får göra IVF!!
    Men vi ska dit iaf och prata så får vi se sen...
    Jag/vi har funderat lite på om vi inte ska köra klart pergokurerna som e kvar och sen köra IVF isf, det kan ju finnas under att man kan bli gravid. Jag har enl. läkaren 2ggr kvar att äta pergo (varann månad).

• sassa07

Sweetgirl89 (å ni alla andra): Jag håller med, känns som alla blir gravida! Och sen blir dom som inte vill gravida, gravda iaf! och vi får kämpa!
    Lång historia kort... Jag har en gammal vän som gick ner i knarkträsket när hennes mamma dog för 5 års sen (Jag e absolut INTE i dom kretsarna) men hon fick barn i dec förra året, i vecka 24 föddes barnet! Men tråkigt nog så överlevde inte barnet, han dog för 3v sedan och jag var på begravning i fredags, usch säger jag vad hemskt.
    Hon är gravid igen och ska ha i feb. Hon storröker! Hemmet ser ut som f-n, soc/mvc skulle se det alltså!  
    Så nä det är inte rättvist här i livet! Själv försöker man, har två fasta inkomster, nyköpt hus men gravid det kan jag inte bli!!! Baka bröd,kakor e jag bra på men jag skulle avstå från att baka bröd och kakor om jag bara fick vara/bli gravid!!  
    Nä idag söndag känns livet unfair!!!
    -----------------
    Fimpen72: hur går det med "8an"  
    --------------------------- 

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-10 09:48:35 följande:
    -----------------
    Fimpen72: hur går det med "8an"  
    --------------------------- 
    Hoppas väl att den gör sitt =)
    Har faktiskt inte testat idag (wohoo).
    Denna väntan är HEMSK: Usch man får ju magsår.
  • flingan

Har ni tagit helgledigt från FL hela bunten? Så klart har ni alla ett liv att sköta, men det blev så väldans tyst här inne. Kom igen tjejer! Glad Som mitt nick antyder så gillar jag att pladdra.

• sweetgirl89

Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..

♥Elina 22/1-2010♥
  • flingan
    sweetgirl89 skrev 2010-10-10 18:38:27 följande:
    Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??