• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • barnlängtan2011

Och stor GRATTIS syskonmaking, fantastiskt!Glad Du måste sväva på små moln{#emotions_dlg.flower}!

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 19:33:05 följande:
    Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10 Plus
    GakkenLive BIM ca 4/10 Minus
    Barnlängtan2011: BIM 5/10Minus
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    k berg: 1/11

Mensen kom idag, bläääääääääääääääää..................... Orkar inte mer nu, vill precis som någon skrev tidigare gå och gräva ner mig någonstans, helst så långt bort från mitt jobb som möjligt, har gjort aborter hela dagen, skitkul!, eller inte!

Mensne kom dessutom 1 dag för tidigt, blev bara 12 dagars lutealfas, måste vara pergons fel.

Men blir glad över att ni tänkt på migGlad. Har arbetat under helgen.
    Prutt också!! Och var hemskt för dig att sitta och göra aborter när du själv kämpar på.
    Inte lätt att vara professionell vissa ggr Gråter

Kram på dig
  • MD77

Fimpen hur fungerade progesteronkrämen på dig?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-10-04 19:48:12 följande:
    Fimpen hur fungerade progesteronkrämen på dig?
    Jag har inte beställt ngn... har normal lutealfas på 14dgr...
  • Fimpen72

En tjej på jobbet äter pergo just nu, hon vet inte att jag också gör det...
    Hon på dag 6 och jag dag 22..
    Nu har jag "bara" 11 dgr kvar till BIM... Fy, vill bara sova bort tiden.

Jag har köpt ett Efva attling smycke som heter Baby luck.
    En lite bricka med siffran 8 på.
    Ett lyckonummer i Asien.... tog på mig halsbanden häromdagen för att få lite baby luck, tror ni det fungerar *flin*

Funderar lite på när jag ska börja gravtesta... fredag eller är det löjligt tidigt.
    RFSU tidigt påstår ju att den ska kunna visa positit redan 7dgr efter befruktning.

• GakkenLive
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 19:33:05 följande:
    GakkenLive BIM ca 4/10 Minus
    Barnlängtan2011: BIM 5/10Minus

Mensen kom idag, bläääääääääääääääää..................... Orkar inte mer nu, vill precis som någon skrev tidigare gå och gräva ner mig någonstans, helst så långt bort från mitt jobb som möjligt, har gjort aborter hela dagen, skitkul!, eller inte!

Mensne kom dessutom 1 dag för tidigt, blev bara 12 dagars lutealfas, måste vara pergons fel.

Men blir glad över att ni tänkt på migGlad. Har arbetat under helgen.
    ....Det var jag,....o jag har tillfälligt grävt ner mig i en stor godisskål .
    Skit då, stor kram till dig...
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 19:40:07 följande:
    Ni som tar varannan månad, varför ska ni göra det, någon särskild anledning?

Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.

Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
    Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
    Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
    Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,

Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.
    Tar pergo varannan månad menar du?
    Jo,vad jag förstår så ska den dosen man får räcka över två stycken ägglossningsperioder...
    Därav varannan månad, ialla fall en info jag har fått.
  • sancia

Min gyn(ska byta föresten) sa att jag inte ska ta nu, utan vänta tills nästa, frågade aldrig varför. Blir precis som alla andra, helt tom i huvudet och vågar inte fråga, när jag själv går till Dr.

Mitt problem nu är att jag funderar på att åka utomlands cd 17- 21, skulle kunna åka cd 19- 23 oxå, alt cd 24-28
    Tar jag pergo borde jag få äl som denna månad cd 20 eller tidigare antar jag, tar jag inte vet jag ju inte när äl kommer. Naturligt kan jag få äl mellan cd17-38. Kan ju altid boka hemresan tidigare om jag fåt pos på äl stickorna.
    Tror det vore bra för mig att komma iväg, lite miljöombyte, värme och sol, helt gratis oxå.
    Vore ju knäppt att låta menscykeln styra livet, men om vi skulle missa en äl vet jag inte vad jag gör,

Min fundering är att ta cd3-7, borde ju då få äl tidigare än cd 20 och då kunna åka 19-23 i varje fall.
    Jag har förstått det som att effekten fortfarande sitter i nästa cykel, men att man inte får de negativa verkningar som kan komma om man äter mycket pergotime. Dvs tex tunnare slemhinna.

Nu kommer jag inte ihåg hur många kurer du har ätit, men jag kan berätta att min bästa kompis blev gravid under sin första paus. Hon körde dessutom akupunktur... Är det någon som testat det
  • sancia
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 19:57:31 följande:

En tjej på jobbet äter pergo just nu, hon vet inte att jag också gör det...
    Hon på dag 6 och jag dag 22..
    Nu har jag "bara" 11 dgr kvar till BIM... Fy, vill bara sova bort tiden.

Jag har köpt ett Efva attling smycke som heter Baby luck.
    En lite bricka med siffran 8 på.
    Ett lyckonummer i Asien.... tog på mig halsbanden häromdagen för att få lite baby luck, tror ni det fungerar *flin*

Funderar lite på när jag ska börja gravtesta... fredag eller är det löjligt tidigt.
    RFSU tidigt påstår ju att den ska kunna visa positit redan 7dgr efter befruktning.

Jag testade positivt på BIM-6 denna gång. Väldigt väldigt svagt, men iaf.
  • barnlängtan2011
    GakkenLive skrev 2010-10-04 20:00:58 följande:
    ....Det var jag,....o jag har tillfälligt grävt ner mig i en stor godisskål .
    Skit då, stor kram till dig...

Tar pergo varannan månad menar du?
    Jo,vad jag förstår så ska den dosen man får räcka över två stycken ägglossningsperioder...
    Därav varannan månad, ialla fall en info jag har fått.
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
  • mira69
    FannyB skrev 2010-10-04 17:10:50 följande:
    ni som har lite mer pergo-erfarenhet: är biverkningarna som värst de dagarna man tar pillerna eller håller de i sig hela menscykeln? jag har en chefsposition och jobbar väldigt nära mina anställda, så det funkar liksom inte att vara ett hormon-monster på mitt jobb... kanske säkrast att planera in några "jobba-hemifrån-dagar" så att jag inte skrämmer ihjäl mina stackars kollegor med gråtattacker och andra utbrott...? Skäms

lägger till mig på er lista Glad

GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011: BIM 5/10

ta hand om er!
    Jag jobbar också som chef och har verkligen fått kämpa med humörsvängningar på jobbet... inte alltid så lätt, men man får bita ihop och göra sitt bästa. Jag påverkas som mest de dagar jag äter tabletterna, men har helt klart kortare tålamod, är mer irriterad och reagerar kraftigare hela månaden.. 

Denna gång med pergon har jag dessutom haft huvudvärk och lite sömnproblem, men det var bara de dagar jag åt tabletterna.

Hoppas du kommer må bra!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??