Inlägg från: barnlängtan2011 |Visa alla inlägg
  • barnlängtan2011

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Grattis fimpen! Tycker oxå det ser ut som pos.

Är det någon av er här som skulle kunna tänka sig att dela med sig av sitt Klomifen, 5 st tabl, 50mg, mot ersättning givetsvis.

Fick Pergo utskrivet i tors och fick naturligtvis även mens igår. Pergo slut på Apoteket och beställde då från Goldpharma men för er verkar det ju ha tagit ca 1 vecka och då är det ju försent att börja. Gyn dr vet att jag fick mens igår och han vill göra vul cd 12-14, så det går nog inte att fuska med datumen.

Bor i sthlm, kan komma och hämta det om någon bor i sthlm och kan tänka sig att bli av med 5 tabl! Kan ju ge tillbaka 5 tabl om det behövs, beställt Clomifen Ratioph, 50mg.

Finns det någon, snälla!!!!

• barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-09-03 21:34:25 följande:
    Jag har Clomiphen Citrate 50mg som du kan få men jag bor inte i stockholm, kan skicka med brev då borde det väl vara framme på måndag?! Skicka PM om du är intresserad..
    Tack så jättemycket för erbjudandet men har redan fått ett annat erbjudande, (tack snälla fimpen).
    Borde mao kunna börja på mån som planerat.

Har du ätit Pergo tidiagre? När får man äl egentligen?
    Läste att du började med klomifen igår, så spännande, ska du på vul senare i veckan då?
  • barnlängtan2011

Låter underbart med äl dag 13-15, hoppas på det igen då!

Men hur vet man att inte för många äggblåsor växer till om man inte gör vul?  Min gyn var väldigt tydlig med att jag måste komma dit dag 12-14 för vul.

Vet din gyn om att du äter tabl från nätet, tycker de att det är ok?

Har inte ätit pergo tidigare så jag vet inte vad som kommer hända för min del.

• barnlängtan2011

Så tråkigt att strecken försvann!
    Hoppas de kommer tillbaka, kanske för kort blåsinkubation? Ne jag har funderat på det där och jag kan inte riktigt förstå vad tiden i blåsan skulle spela för roll, både LH och hCG filtreras ju från blodet i njurarna och när det väl kommit ner till blåsan kan det ju inte spela någon roll med tiden och volymen som krävs är ju bara någon ml. Men ändå så står det ju så både i ältest och grevtest att man ska hålla sig i evigheter.
    Har sett charts på fertilityfriend där de registrerat pos en dag sen neg och sen pos igen så hopp finns ju alltid!

Testade oxå svagt plustecken  med CB förracykeln, testade med två andra fabrikat men fick inget omslag med dem, det ena blev pos efter 20 min. Fick mensen 1 dag senare än vanligt efter äl så jag vet inte riktigt, Min sambo såg oxå pluset, men det var svagt. Kanske var det en så kallad kemisk graviditet?

Köper själv billiga äl och gravtest från storbrittanien, så då kan man slösa med dem. CB kan man ju bli ruinerad på!

Åh, fimpen, vad du måste vara stark. Läste någonstans ditt inlägg om fosterreduktionen, så otroligt smärtsamt det måste ha varit för er. Valde Dr Sverker(antar att det var han) åt er vilka som fick vara kvar eller hur gick det till?

Vet inte ens om min livmoder skulla klara tvilingar då jag har en missbildad livmoder.

Längtar, längtar till måndag, vad får ni för biverkningar, om ni får några?

• barnlängtan2011

Började med Klomifen igår(första kuren), tagit två tableter nu och jag har kännt konstig värk i nedre delan av buken under dagen, inget jag känner igen sen tidigare. Även huvudvärk och värmekänsla.

Vad jag har läst så kan klomifen ge en mer generell förstoring av äggstockarna, kanske kan man känna av det? däremot kanske osanolikt att man skulle känna av en ÄB på 12 mm, cystor på 4-5 cm kan många dock känna av.

Sassa07: ÄB betyder inte säkert efterföljande ÄL, tyvärr. ÄB växer under menscykeln, så från början vid tiden för mens är de endast några få mm, sen växer de mellan mens och ÄL, precis före ÄL kan den största vara ca 20- 30mm.

MD77: så tråkigt att de inte var större, men ÄL kan ju komma lite senare bara, till helgen kan ju passa bra.Flört

Fimpen: köper test från amazon.uk.com. Även med frakt blir det billigare, i varje fall om man köper 100st. Köpt nu för tredje ggr, tänker ju varje gång att, nä nu ska jag väl inte behöva så många till. De har även CB digital i 20 pack, finns det i Sverige? 7 st är ju bara ett skämt. Själv testar jag båda fm och em så det går åt en del, blir oftast pos på em testet.

Ska på vul på måndag, cd12, hoppas, hoppas det ser bra ut då!

• barnlängtan2011

One step brukar komma efter ca 1 v.
    CB tar lite längre tid, ca 2v.
    Kommer som ett paket man hämtar på postens utlämningsställe. Inget som fastnat i någon tull, UK är ju EU. Man får upp pridet i SEK när man beställer.

Dock verkar det vara något problem med att beställa CB nu, när jag betsällde igår fick jag upp meddelande att de inte skickade CB och en BBT termometer till sverige. One step var inget problem, har alltid kunnat beställa CB förut, använder de som extra koll när jag få pos på onte step, blir glad av gubbenGlad!
    Var kan man köpa en BBT termometer, på apoteket?

• barnlängtan2011

Det var ju glädjande nyheter! Ringde Apoteket AB nu kl 0830, men de hade fortf 20/9 som levdatum, men han sa att det kan förändras över dagen om det kommer in.

• barnlängtan2011

Sancia: Vad underbart med posältest och två ägg på vul, Hoppas det går vägen för er!

Åh, vad avis jag blir på era äl flytningar! Vill oxå ha!
    Slutade med pergo i fredags(åt cd5-9) är nu på cd 12 och det är snustort, brukar annars ha tilltagande flytningar under någon vecka innan äl. Är ju första kuren med pergo så vem vet hur det ska bli.

Var förbi gyn idag och trodde jag skulle göra ul, men han var ledig. Får gå dit imorgon igen, hoppas på fina äb, tjock slemhinna och tillkomst av flytningar. Inte klokt vad man kan längta efter lite segt slem!

Var och hämtade mitt recept på pergo idag, det apoteket hade fått 2 askar! Vadå två askar, det är ju ingenting. Är det ransonerat? Måste man lägga upp ett lager kanske innaför kommande svältperioder.
    Ja, nu har jag i varjefall en ask om det inte fungerade denna gång.

• barnlängtan2011
    MariaK7 skrev 2010-09-13 21:08:17 följande:
    jag kommer börja med pergo på onsdag....:) känns spännande...
    någon som vet när man sen gör vul? min gyn sa att jag skulle ringa o få en tid när jag började med pergon.
    Min gyn sa att han vill göra vul cd 12- 14. Han skrev ut pergo för cd5-9. Är på cd 12 idag och hoppas på vul imorgon.
  • barnlängtan2011

Hjälp!!!
    Var på vul idag och hade 3 äb på 14-15 mm. Fick sexförbud!

Men ska jag verkligen följa det, vad är risken att alla tre äggen skulle bli befruktade och fastna i livmodern?
    Hade dessutom tunn,3 ,5 mm, slemhinna, så där vil nog inga ägg fastna.

Vet inte hur jag ska göra, chansen för graviditet är ju större med tre ägg än med ett, men trilingar går ju inte det heller.

Vad ska jag göra?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??