• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • barnlängtan2011

Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
    Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
    Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).

Hur många får mindre mens av pergo?

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

• Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-05 21:44:04 följande:
    Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
    Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
    Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).

Hur många får mindre mens av pergo?
    Jag fick mindre mens men samtidigt så hade jag ju "normal" cykel på 33dgr ist för mens var 6-12månad.

Tycker att en läkare ska vara säkrare på sin sak än att skriva att pergo ofta har en kvardröjande effekt.
    Ofta, hur många/ofta får man ÄL på den pergo fria kuren.
    Sånt skulle iallafall jag vilja veta (om jag vore läkare) innan jag väljer att ge varannan månad
  • sassa07

Är det någon av er som känner att ni svettas mera??? Jag blir lätt varm i vanliga fall men nu känns det som jag svettas mer.... urk!

• flingan
    MD77 skrev 2010-10-05 19:08:11 följande:
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!
    Du har helt klart en poäng i att det finns risker med att söka alla svar på nätet. Oron kan verkligen öka och det är inte svårt att bli inbillningssjuk ibland, talar av egen erfarenhet. Men, lika många gånger kan man hitta fakta som lugnar och tröstar. Jag är FL beroende och ser det som en del i förberedelsen på att bli förälder Glad.
    ------------------------------------------------------------------
    GakkenLive - Att skriva en lista är toppen. Jag har förberett mig så sedan min förtsta kontakt med gyn. Man får ju så korta besökstider, så det gäller att passa på att ställa tusen frågor när tillfälle ges. Lycka till den 25:e!
    -----------------------------------------------------------------
    Syskonmaking - Koko är det nog lätt att bli, men du är ju iaf koko och gravid, underbart!
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-06 07:57:21 följande:

Är det någon av er som känner att ni svettas mera??? Jag blir lätt varm i vanliga fall men nu känns det som jag svettas mer.... urk!

Jag kände mig mera varm under tiden jag tog tabletterna. Sedan vaknaden jag en natt helt svettig, och det är inget jag gör i vanliga fall.
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-06 08:35:34 följande:
    Jag kände mig mera varm under tiden jag tog tabletterna. Sedan vaknaden jag en natt helt svettig, och det är inget jag gör i vanliga fall.
    Sassa: Jag har varit precis som pladdermaja skriver!! Äckligt!

Fy och hjälp, idag när jag torkade mig på toan så var det en miiiiiiiiiiiini blodstrimma i flytningen.. Hjälp! Det är säkert bara sköra slemhinnor men nu är jag orolig att det ska bli missfall såklart... Inte så lätt att släppa den tanken..
  • ellenkey

Kan jag bara hoppa in i tråden och fråga varför ni börjat med pergo? Jag har sen sista förlossningen haft en väldigt oregelbunden menscykel, allt från 22 dagar -45 dagar och när jag gör äl-test får jag nästan aldrig utslag. Bör jag söka hjälp tycker ni? Vad görs det för undersökning innan pergo skrivs ut? Vore jättesnällt om ni kunde svara

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-06 09:20:02 följande:
    Kan jag bara hoppa in i tråden och fråga varför ni börjat med pergo? Jag har sen sista förlossningen haft en väldigt oregelbunden menscykel, allt från 22 dagar -45 dagar och när jag gör äl-test får jag nästan aldrig utslag. Bör jag söka hjälp tycker ni? Vad görs det för undersökning innan pergo skrivs ut? Vore jättesnällt om ni kunde svara
    Jag sökte pga samma orsak som du, mensen och äl ville inte vara med efter förlossningen. Vore jag du så skulle jag söka hjälp och se om det är något som inte står rätt till.. Vanligtvis tar dom blodprov och gör VUL.. Beroende på resultatet så kan du ju få Pergo för att få igång ägglossningenn..
  • ellenkey

Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?

• flingan
    Eddam skrev 2010-10-06 09:19:19 följande:
    Fy och hjälp, idag när jag torkade mig på toan så var det en miiiiiiiiiiiini blodstrimma i flytningen.. Hjälp! Det är säkert bara sköra slemhinnor men nu är jag orolig att det ska bli missfall såklart... Inte så lätt att släppa den tanken..
    Förstår att du blir orolig. Kan du inte ringa gyn och fråga om du känner dig orolig? Hoppas att det bara beror på sköra slemhinnor precis som du skriver. Hoppas, hoppas...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??