• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77

Nu har jag också varit på VUL, ett ägg på 12mm och ett på 11mm. Hon trodde att ett skulle dra iväg men jag ska tillbaka på onsdag för att se om det blir ett eller två. Hon jublade som alltid över min slemhinna, lika roligt varje gångGlad "Åh, så fin slemhinna! Precis så ska den se ut inför ÄL" Kul att höra förstås.
    Fick även provsvaren, S-progesteronet var 16 vilket var lite lågt, ska ligga närmare 30, men hon tyckte inte att det så mycket att fundera på. TSH var 1.09 (intervall 0.2-4) och T4 13 (intervall 9-22) vilket blev godkänt och hon tyckte att det var bra.
    Sen tog jag upp det där med min lutealfas på 9 dagar och hon sa att den kanske var lite kort men inget extremt. Men jag ska få progesteron vid nästa ÄL och ta det för att se om det blir någon skillnad. Hoppas verkligen att det är progesteronet som gör susen!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-08 14:58:14 följande:

Nu har jag också varit på VUL, ett ägg på 12mm och ett på 11mm. Hon trodde att ett skulle dra iväg men jag ska tillbaka på onsdag för att se om det blir ett eller två. Hon jublade som alltid över min slemhinna, lika roligt varje gångGlad "Åh, så fin slemhinna! Precis så ska den se ut inför ÄL" Kul att höra förstås.
    Fick även provsvaren, S-progesteronet var 16 vilket var lite lågt, ska ligga närmare 30, men hon tyckte inte att det så mycket att fundera på. TSH var 1.09 (intervall 0.2-4) och T4 13 (intervall 9-22) vilket blev godkänt och hon tyckte att det var bra.
    Sen tog jag upp det där med min lutealfas på 9 dagar och hon sa att den kanske var lite kort men inget extremt. Men jag ska få progesteron vid nästa ÄL och ta det för att se om det blir någon skillnad. Hoppas verkligen att det är progesteronet som gör susen!

åå vad skönt att du får lite extra hjälp på traven!! progesteron har jag hört mkt bra om för att förhindra missfall bla..

då ligger vi lika med 2 ägg på g!

Jag ska in igen på tisdag å se om det stora ägget (på16mm) växt till sig eller släppt å om det lilla (på13mm) oxå växt till sig men hoppas inte!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-08 15:39:02 följande:
    åå vad skönt att du får lite extra hjälp på traven!! progesteron har jag hört mkt bra om för att förhindra missfall bla..

då ligger vi lika med 2 ägg på g!

Jag ska in igen på tisdag å se om det stora ägget (på16mm) växt till sig eller släppt å om det lilla (på13mm) oxå växt till sig men hoppas inte!!
    Ja, jag hoppas att det blir jackpott den här gångenGlad 
    Ja, helst vill jag också bara ha ett ägg, ialla fall bara ett som befruktas...kan bli lite jobbigt med tvillingar som ensamståendeGlad

Hoppas att du lyckas pricka in ÄL!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-08 15:49:09 följande:
    Ja, jag hoppas att det blir jackpott den här gångenGlad 
    Ja, helst vill jag också bara ha ett ägg, ialla fall bara ett som befruktas...kan bli lite jobbigt med tvillingar som ensamståendeGlad

Hoppas att du lyckas pricka in ÄL!
    tack!! detsamma!! :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Rose83

Hello tjejer!

Jag längtar å längtar tills det blir den 14 oct, för den 14 sept fick jag min mens... har oregelbunden mens men med pergo går den utmärkt!

Undrar om jag kan kanske testa idag? skulle jag våga testa på resultatet?
    hmm, det är juh 6 dagar kvar...

• sweetgirl89
    Rose83 skrev 2010-10-08 16:03:05 följande:
    Hello tjejer!

Jag längtar å längtar tills det blir den 14 oct, för den 14 sept fick jag min mens... har oregelbunden mens men med pergo går den utmärkt!

beror på på hormonhalten ;) vissa får + 6 dagar innan andra först på BIM!! så blir du inte allt för besviken på minus då kan du testa,, annars hade jag väntat till BIM -3 iaf
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77
    Hello tjejer!

Fråfar du mig så säger jag TESTA! Glad Jag är nyfiken av mig...men som du säger så är det 6 dagar kvar och det finns en stor risk att det blir neg och då kan man kanske bli lite deppig trots att man vet att det är några dagar kvar... Men om du klarar av det psykiskt så tycker jag att du ska testa.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • flingan

sweetgirl89 och MD77 - Vad spännande med VUL. Hoppas att äggen växer till sig och blir perfekta fram till äl. Själv får jag inga VUL under Pergokuren utan endast blodprov 1 vecka efter äl. Lycka till!

• flingan
    Hello tjejer!

Det är lätt att bli testoman Glad, men det är ju så spännande. Lycka till!
  • sweetgirl89
    flingan skrev 2010-10-08 16:16:37 följande:
    sweetgirl89 och MD77 - Vad spännande med VUL. Hoppas att äggen växer till sig och blir perfekta fram till äl. Själv får jag inga VUL under Pergokuren utan endast blodprov 1 vecka efter äl. Lycka till!
    tack!! får VUL nu bara 1a pergokuren och är allt bra och ägget släpper (kollar med blodprov) så blir det inga fler VUL sen vid kommande kurer ;) får hoppas att det räcker!!

vart i cykeln är du nu?
    ♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??