• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-10 21:54:39 följande:
    Nä, känner inget spec. Lite lite mensvärk men mycket mindre symtom än förra månaden. Då mådde jag smått illa, hungrig osv. Men då var jag ju inte gravid.

Trots att jag varit gravid två ggn kommer jag inte ihåg hur det var.. hönshjärna Foten i munnen
    Med första barnet så hade jag ingen aning att jag var gravid så så himla mkt symtom kan jag ju inte haft.
    Nu när jag räknar ut det så plussade jag i v5+2 med henne och illamåendet och tröttheten kom strax efter.
    Kan ju säga att ja inte hade speciellt mycket symtom nu när jag plussade, samma med sonen. Men när det har varit mens på G så har PMSen gett mig mycket fler "symtom". Så det kan ju vara något på  gång för dig!!

Klart du ska testa!! Har man test  så ska man testa.. hehe.. Bara man inte blir för besviken när det visar  neg utan fortsätter att hoppas..
  • flingan

Nu har jag varit och gjort blodprov för att kolla progesteronet. Är på äl + 7 idag. Sköterskan sa att man egentlingen ska vänta några timmar innan man tar hormonprover. När jag tog prolaktinet så sa läkaren att man skulle vänta till efter kl 10, men han sa inget om progesteronet. När jag sa det till sköterskan så sa hon att det stämmer, att det är prolaktinet som är viktigast att man varit vaken några timmar innan provtagning för att hormonerna ska komma igång. Men hade jag vetat om att det ev kan bli bättre värden om jag väntat i två timmar så hade jag ju åkt dit senare. Men, men...nu hoppas jag att provet visar att äl har skett denna cykel. Min läkare säger att man ska ringa två veckor efter provtagning, eller hur!!! Sköterskan sa att svaren bör finnas hos gyn redan på torsdag, så då ringer jag.

• sassa07

ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar

• flingan
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:10:34 följande:
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    -----------------------
    Älflytningar låter lovande.Glad  Vissa får flytningar redan en vecka innan äl, andra i samband med äl. Jag får mina någon dag före. Kolla med ältest för att vara på den säkra sidan. Men en sak är säker, mys mycket nu! Flytningarna hjälper ju simmarna på vägen och gör att de kan leva i upp till flera dygn i väntan på ägget. Så hoppa då din karl!!!
  • sassa07
    flingan skrev 2010-10-11 10:14:33 följande:
    Älflytningar låter lovande.Glad  Vissa får flytningar redan en vecka innan äl, andra i samband med äl. Jag får mina någon dag före. Kolla med ältest för att vara på den säkra sidan. Men en sak är säker, mys mycket nu! Flytningarna hjälper ju simmarna på vägen och gör att de kan leva i upp till flera dygn i väntan på ägget. Så hoppa då din karl!!!
    jag äl testar inte!! för jobbigt och stressigt! Jag är på dag 20 av ca33 dagar så hoppas att det är äl! Vi myste i lördags... yes han ska bli påhoppad!
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:26:25 följande:
    jag äl testar inte!! för jobbigt och stressigt! Jag är på dag 20 av ca33 dagar så hoppas att det är äl! Vi myste i lördags... yes han ska bli påhoppad!
    Låter bra det!
  • sassa07
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

-------------
    Hoppar fram till 24e ist!!! Räknade fel....
  • Eddam
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

-----------------------
    Hejja!!!

Jag har mina älflytningar en hel vecka innan ÄL kom.. Så mys på ni!!
  • sweetgirl89
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

-----------------------
    sånna flytningar har jag oxå ;) började i förigår :D är på dag 15 idag och hoppas på positivt ÄL-test snart ;)

tror inte på det testet jag tog i fredags för jag har inte känt av nån ÄL än

Lys på å lycka till!! Vi har ju BIM samtidigt ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Rose83
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Rose83 : BIM 14/10
    Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??