• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-10-13 08:51:57 följande:
    Ska till gyn på måndag, blir spännande om jag får reda på vad som är fel, för nåt fel är det. Jag undrar bara om ni känner er pressade till sex när ni varit hos gyn efter ni börjat med pergo och gyn säger att det snart är äl? Jag har mått jättedåligt av den där sexpressen så nu tänker jag bara strunta i det och ha sex när lusten faller på. Mannen känner detsamma.. men om jag nu får börja med pergo kommer jag ju får reda på exakt när vi MÅSTE ha sex och då kommer jag känna mig stressad tror jag o må sämre än jag redan gör. Mannen behöver ju inte få veta när jag är äl, men han  märker det nog.
    Förra kuren använde vi inte ÄL stickor och då visste jag ju inte när ÄL kom så vi sexade varannan dag från dag 11 till dag 23. Det var faktiskt inte spec kul när man vet att man måste heeela tiden.
    Denna månad använde jag ÄL stickor så vi hade bara "krav" att sexa utslagsdagen samt de två efterföljande.
    Det var sådan skillnad, man fick tillbaka suget när det inte var sådana stora krav utan bara ett litet krav.

Kanske lite olika hur man reagerar beroende på jobb, familj osv. Vi jobbar båda heltid (jag även kvällar) sant har tre barn. Man är trött! på kvällarna.
    Vissa stressas av ÄL testerna men jag tycker det var en gudagåva Oskyldig
  • Rose83

Idag har jag svin ont i magen, känns som mensvärk!
    önskar jag kunde vara hemma å ligga med min varma vetepåsen på magen..
    Fan oxå, helt säker att jag inte blev gravid denna gång heller!Gråter

• Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-10-13 10:15:27 följande:
    Idag har jag svin ont i magen, känns som mensvärk!
    önskar jag kunde vara hemma å ligga med min varma vetepåsen på magen..
    Fan oxå, helt säker att jag inte blev gravid denna gång heller!Gråter
    Åh du har ju BIM imorgon. Hoppas det är växtvärk och inte mensvärk..
  • Rose83
    Fimpen72 skrev 2010-10-13 10:22:33 följande:
    Åh du har ju BIM imorgon. Hoppas det är växtvärk och inte mensvärk..
    Hoppas gumman, har alldrig hört det där med växtvärk, men det gör svin ont iallafall..
    Snart blir det din tur oxå, hoppas du plussar den 15! =)
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-13 08:51:57 följande:
    Ska till gyn på måndag, blir spännande om jag får reda på vad som är fel, för nåt fel är det. Jag undrar bara om ni känner er pressade till sex när ni varit hos gyn efter ni börjat med pergo och gyn säger att det snart är äl? Jag har mått jättedåligt av den där sexpressen så nu tänker jag bara strunta i det och ha sex när lusten faller på. Mannen känner detsamma.. men om jag nu får börja med pergo kommer jag ju får reda på exakt när vi MÅSTE ha sex och då kommer jag känna mig stressad tror jag o må sämre än jag redan gör. Mannen behöver ju inte få veta när jag är äl, men han  märker det nog.
    Jag kan hålla med att det är stressande! jag anv mig inte av äl stickor tycker att det är jobbigt å stressigt! så vi har varann dag sex! Visst det är inte jätte upphetsande, å man e ju inte alltid vrål kåt! Men pergon gör ju sitt att man ev kommer att ha en äl och då är det ju rätt bra om man sexar till det under dom dagarna!
    Vi har "sexförbud" efter kl 20... på det sättet känner man ju sig inte dötrött som jag/vi annars är på kvällarna vid läggdags! Vi båda jobbar heltid! Ett barn på 6 år!
    ------------------------
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
  • Eddam

sassa: Japp, jag var jättehungrig och konstant godissugen den sista kuren!

Fimpen: Håll ut.. Snart är det BIM!

-----------------------------------------------------------

Här känns det sådär.. Jag har en känsla av att det är något fel därinne i magen så nu vill jag att det blir den 20e så jag får se på VUL om det finns något tickande därinne eller inte.. Känns så seegt med en hel vecka till.. Suck!

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:05:33 följande:
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
    Jag varken dricker kaffe eller röker i vanliga fall så det är inget problem för mig.. Men annars skulle jag nog försöka minska på det så mycket som möjligt, för när du väl plussar så blir det nog inte lättare att tvärt sluta..
  • sassa07
    -------------------------------------------------- ---------

Här känns det sådär.. Jag har en känsla av att det är något fel därinne i magen så nu vill jag att det blir den 20e så jag får se på VUL om det finns något tickande därinne eller inte.. Känns så seegt med en hel vecka till.. Suck!
    vad är det för känsla du har???
    Kan du inte be om att få komma tidigare??? usch jag hade oroat ihjäl mig!
    Säg till dom att det är emergency
    ------------------
    cigg kan jag gå flera dagar utan så det är inga problem när jag plussar! Skulle aldrig dra ett bloss omjag visste att jag var gravid! Kaffe, jo då det ska jag allt försöka! Även om det var längesedan jag var gravid så kommer jag ihåg att jag minskade med kaffet drastiskt
    -------------------
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:42:01 följande:
    vad är det för känsla du har???
    Kan du inte be om att få komma tidigare??? usch jag hade oroat ihjäl mig!
    Säg till dom att det är emergency
    ------------------
    cigg kan jag gå flera dagar utan så det är inga problem när jag plussar! Skulle aldrig dra ett bloss omjag visste att jag var gravid! Kaffe, jo då det ska jag allt försöka! Även om det var längesedan jag var gravid så kommer jag ihåg att jag minskade med kaffet drastiskt
    -------------------
    Jag kan inte riktigt förklara det men det bara känns fel.. Tomt liksom.. En jobbig känsla... Jo jag kan nog få komma direkt om jag vill men jag känner att det är lika bra att vänta så länge som möjligt så den lille har en chans att få ett hjärta innan vi ska dit OM den nu lever. Jag hade en härlig ångestattack i natt när jag kom på att ALLT i mitt liv är skit.. Men nu känns det bättre igen. Tur att man har en karl som kan ta ner en på jorden igen..

Hur farligt är det med kaffe under graviditeten? Inte säger väl Bm att man iten får dricka alls va?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??