• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 22:05:11 följande:
    Hade blödningar med andra grav. också fast senare, ungefär i v12.
    Gick bra då också.
    Jag blir så glad när jag läser att det gått bra för dig!

Blev du inte skraj när du blödde i v12?
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 22:18:36 följande:
    Jag blir så glad när jag läser att det gått bra för dig!

Blev du inte skraj när du blödde i v12?
    Jo usch. Det var en vecka efter fosterreduktionen och jag förstod att nu var det kört.
    TRor man hade 25-40% risk för missfall efter den.
    Grät och ringde mamma som kom och passade dottern.in  på gyn-akuten men där sprattlade tvillingarna runt som om inget hänt. Sen slapp jag blödningar iallafall.

Jäkla ungar och skrämmas.
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 22:26:39 följande:
    Jo usch. Det var en vecka efter fosterreduktionen och jag förstod att nu var det kört.
    TRor man hade 25-40% risk för missfall efter den.
    Grät och ringde mamma som kom och passade dottern.in  på gyn-akuten men där sprattlade tvillingarna runt som om inget hänt. Sen slapp jag blödningar iallafall.

Jäkla ungar och skrämmas.
    Men fy, ja då förstår jag att det var ännu värre!!
    Tur som bara den att allt gick bra! Var du tvungen att ta bort ett foster eller valde ni själva?
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-14 20:31:13 följande:
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?
    Jag har gjorde en magnetröntgen för att jag har haft ont i höften ett tag och då upptäckte de ett litet myom men i pappret jag fick med provsvaren så står det bara det och inget om att storleken eller om det kan minska mina chanser....hoppas att det då betyder att det inte är i vägen.

Håller alla mina tummar och hoppas verkligen att du får behålla lilla bebisen. Inga missfall här inte!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ellenkey

Hoppas att blödningarna inte betyder nåt!

Har själv haft mens, ja riktig mens, fast jag varit gravid. Testade minus på bim.dagen, dagen efter började jag blöda och blödde som en vanlig mens... när äl inte ville komma efter drygt 1 månads äl-testande så testade jag med gravtest och visst var jag gravid.. trodde faktiskt att mens och gravud bara var ett fl-påhitt där desperata tjejer tror att de är gravida fast de haft mens

• FannyB
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 21:53:30 följande:
    Jag plussade i v5+2 och det var då jag fick en störtblödning, åkte in på VUL där de såg en missformad hinnsäck (inget foster), de sa att det var ett missfall.
    Hem med otroliga menssmärtor och blödningar/brunt i en vecka.
    Men 7dgr senare fanns det ett 7mm litet foster med pickande hjärta, hon är 8år nu =)

Håller verkligen tummarna för dig.
    men åh, jag blir helt tårögd när jag läser detta! så fantastiskt!!

syskonmaking - jag tycker inte att det låter som klassiska missfallssypmtom, fast jag har ingen erfarenhet själv. jag lovar att hålla tummarna och tänka lite extra på dig!!

jag var på zonterapi igår, det var riktigt skönt. hon hade hållt på med zonterapi i fem år, och hon sa att det var väldigt vanligt att man sökte sig till henne pga barnlöshet. och sa oxå att alla som gått hos henne har blivit gravida. det vet man ju inte om det är sant, men det kändes bra i v f.

min sambo ringde oxå till min läkare för att fråga de där frågorna som jag inte fick fram när jag var där i onsdags. han fick prata med sköterskan och hon hade varit väldigt lugnande. "din sambo är alldeles frisk och helt normal och Dr M kommer att lyckas med er". underbara ord att höra.

ha en underbar helg tjejer!
  • sassa07

Usch Fimpen72, ingen rolig berättelse men tur att den slutade lyckligt Och att du nu har 3 fina barn Har du testat dig idag???
    -------------
    Syskonmaking: Håller tummar å tår att det bara är kroppen som kör sin egna lilla grej... Jag har ingen erfarenhet av MF men så ska vi inte tänka! Allt kommer att gå bra
    --------------------------
    MD77: Tråkigt att höra, jag googlade på det och håller tummar å tår för dig med att det inte är allvarligt och att det inte påverkar din chans att bli gravid!!
    --------------------
    k berg: Visst är zonterapi, bra Skönt att höra att du är helt frisk och normal

En STOOOR kram till er alla i tråden... plusset är snart här för oss 

• Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-10-15 08:34:01 följande:
    Hoppas att blödningarna inte betyder nåt!

Har själv haft mens, ja riktig mens, fast jag varit gravid. Testade minus på bim.dagen, dagen efter började jag blöda och blödde som en vanlig mens... när äl inte ville komma efter drygt 1 månads äl-testande så testade jag med gravtest och visst var jag gravid.. trodde faktiskt att mens och gravud bara var ett fl-påhitt där desperata tjejer tror att de är gravida fast de haft mens
    Häftigt hur en grav kan klara så mkt ibland :)
    Vilken känsla det måste varit att liksom vänta på ÄL sååå länge och sen varit gravid.
    Antar att du inte kan ha haft så mycket symtom?
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-15 09:50:38 följande:

Usch Fimpen72, ingen rolig berättelse men tur att den slutade lyckligt Och att du nu har 3 fina barn Har du testat dig idag???
    -------------
    En STOOOR kram till er alla i tråden... plusset är snart här för oss 

Nope,,, fegar ur. Ungefär som de säger att om man har en Triss i plånboken länge så blir det högvinsten,
    Visserkligen har det aldrig hänt mig men jag tänkte invänta mensen... tror jag.
    Det är 14dgr idag som jag fick ÄL utslaget så det är ju möjligt att BIM är imorgon eller söndag. Får väl se..

Så konstigt att förra måndaden hade jag massor av symtom. Okontrollerbar hunger, lite illamående, halsbränna osv. Men ingen grav.
    Det jag antar att PMS och grav. kan kännas lika i början´, jag har ju så sällan mens att jag vet ju inte vad pms är =)
  • Fimpen72

Kopierade fram listan i tråden. Inväntar resultat från Catlover, Rose and lilla jag då Foten i munnen
    Kan inte Sancia och Syskonmaking skriva in era BF dagar efter ert namn.

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    Fimpen72: 
    - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 26-28/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??