• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

Jo det låter ju som en bra sak! När jag väl har äl har jag bara 8 dagars lutealfas, tar upp det med gyn på måndag.. kanske kan få nåt på recept direkt.

• flingan

Hej alla tjejer! Hoppas att ni får en trevlig helg.

Jag har en fråga till er angående känningar mellan äl och mens. Har ju läst här inne tidigare att det är vanligt med mera känningar mellan äl och mens när man äter Pergo. Jag fick på äl+10 ordentliga känningar och var helt säker på att mensen skulle komma om några timmar. Känningarna höll i sig hela dagen och igår (äl+11) var de som bortblåsta. Har även haft, ursäkta detaljerna, vattniga flytningar i två dagar. Testat negativt både igår och idag.

Vad ska man tro? Är det normalt att få mensvärk som sen försvinner? I vanliga fall får jag känningar max en halvdag innan mensen och sen kommer den. Nu kan jag ju inte låta bli att hoppas, eftersom jag tycker att kroppen beteer sig annorlunda.

Ha det gött alla! Själv sticker jag till jobbet nu...

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-16 06:56:29 följande:
    Jo det låter ju som en bra sak! När jag väl har äl har jag bara 8 dagars lutealfas, tar upp det med gyn på måndag.. kanske kan få nåt på recept direkt.
    Ja prata med gyn. Din lutefas är för kort för en graviditet.. Ägget hinner inte fästa tillräckligt så att hormonerna hinner stoppa mensen.. Det finns medecin man kan få för det... Lycka till!

Pladdermaja: Har nog inget bra svar egentligen men känningarna kan komma och gå, tror inte det är något konstigt med det.. Vänta några dagar och testa igen! Nu när jag plussade hade jag mycket mera flytningar än jag vanligtvis har så kanske!! Hoppas!!

----------------------------------------

Här har dom blodiga flytningarna slutat!!! Igår kom det bara brunt "efter blod" och nu ingenting!! Nu håller jag tummarna för att det har slutat helt..
  • ellenkey

pladdermaja: Håller tummarna för dig! Vattniga flytningar har jag haft de ggr jag plussat.

Syskon: Skönt att blodet nästan försvunnit! När ska du på VUL?  Hoppas allt ser fint ut med bebis då!
    Hur länge hade ni försökt innan du plussade förresten?

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-16 09:44:05 följande:
    pladdermaja: Håller tummarna för dig! Vattniga flytningar har jag haft de ggr jag plussat.

Syskon: Skönt att blodet nästan försvunnit! När ska du på VUL?  Hoppas allt ser fint ut med bebis då!
    Hur länge hade ni försökt innan du plussade förresten?
    Jag ska dit på onsdag..
    Vi ahr försökt i 10 månader varav 4 månader  med Pergo..
  • Fimpen72

härligt syskonmaking =) Här hålls det tummar.

Nu har jag beställt Evecare, det ska nog komma innan det är dax för ÄL.
    Jag har sådan jäkla jobbig mens, jag som trott att det berott på att jag har det så sällan.
    Vaggar fram på jobbet, så ont så det känns som om allt tänker ramla ut.
    Ont i fogar/rygg.
    Fy, nu får det vara bra med mens närmsta 9-10månaderna ;)

• sassa07

Fimpen72: Tråkigt att mensen kom Skit skit skit!!!
    Vad begär sjukvården då???
    Får ni det gratis i eran kommun även om ni har barn sen tidigare???
    Vi får det inte i min kommun! Här får vi öppna plånboken, och det ser ut som vi kommer att få göra detta! Ska på IVF besök den 9:e Nov
    ------------
    Syskonmaking: Skönt att det slutat!
    -----------
    MD77: Har du ÄL känningar???
    ---------------
    Pladdermaja: Jag har oxå haft vattniga flytningar i typ 2 dagar... Jag kanske har missat något inlägg men hur länge har ni försökt???

• sassa07

Jag ska ha mens om ca 1v, räcker det med sex nu kanske Funderar på om jag har en kortare lut.fas men som ni skriver verkar ju det bli svårare att bli gravid då??!!
    Grrrrrrrr... Ja ja jag kanske ska ge mig på äl test nästa månad
    Har inga spec känningar, å har haft lite molvärk då å då....
    Drömde om en gravid kvinna i natt.... Hoppas att det var JAG!!

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-16 19:55:15 följande:

Vi får det inte i min kommun! Här får vi öppna plånboken, och det ser ut som vi kommer att få göra detta! Ska på IVF besök den 9:e Nov
    -

Jag är ju nekad pga övervikt, måste ha BMI 25 vilket jag är långt ifrån. Jag hade BMI 26,5 förra ggn och han sa att nja du har ju lite övervikt men ok.
    Sen har vi ju redan barn så jag misstänker att jag hamnar lååångt bort på kölisten och jag börjar ju bli tant med mina 35år.
    Vi fick ju tvillingarna "gratis", men det var ju en annan regering och inga åtstramningar i vårt landsting då.

Känns lite bråttom pga åldern...
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-16 19:55:15 följande:

------------
    Syskonmaking: Skönt att det slutat!
    -----------
    MD77: Har du ÄL känningar???
    ---------------
    Pladdermaja: Jag har oxå haft vattniga flytningar i typ 2 dagar... Jag kanske har missat något inlägg men hur länge har ni försökt???

Ja, det känns att det är något som händer "därnere" Glad Frågan är bara när de behagar att släppa. Idag bestämde jag mig även för att åka ner till Danmark på måndag och vänta in ÄL, nu ska jag testa som en galning för att ha koll på när jag får ÄL. Om jag är där redan så kanske jag har större chans att få insemination vid "rätt" tillfälle.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Någon som har koll på hur länge ÄL-test visar utslag efter att ägget släppt?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??