• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • MD77

Då har jag gjort mitt andra VUL, dag 17, och det var inte någon supertillväxt precis...en äb var 15mm och en var 13mm. Slemhinnan, 3-skiktad och 10mm) var så där fin som den ska enligt min gyn, alltid någotGlad Hon tror att det kommer att vara äl inom 4-5 dagar, så det är väl bara att testa på.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-13 19:33:41 följande:
    MD77: Nu ska vi plussa
    Ja, nu får det vara nog! Nu är det våran tur! Glad Och alla andras också såklart Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-13 19:32:12 följande:
    Då har jag gjort mitt andra VUL, dag 17, och det var inte någon supertillväxt precis...en äb var 15mm och en var 13mm. Slemhinnan, 3-skiktad och 10mm) var så där fin som den ska enligt min gyn, alltid någotGlad Hon tror att det kommer att vara äl inom 4-5 dagar, så det är väl bara att testa på.
    spännande att se att det kan va så olika man reagerar på pergo fast vi är på samma dag i cykeln!! Mina ÄB va 22.5mm och 18mm igår dag 16 och oxå 3skiktad slemhinna på 10-12mm :)

hoppas att ÄB växer på och att det blir bra ÄL innan helgen är över :D
     kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-13 19:48:57 följande:
    spännande att se att det kan va så olika man reagerar på pergo fast vi är på samma dag i cykeln!! Mina ÄB va 22.5mm och 18mm igår dag 16 och oxå 3skiktad slemhinna på 10-12mm :)

hoppas att ÄB växer på och att det blir bra ÄL innan helgen är över :D
     kramar
    Ja, eftersom att jag har haft en 35 dagars cykel, endast 9 dagars lutealfas, de två senaste gångerna så verkar det som att jag har tröga ägg...men bättre sent än aldrig!Glad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-13 19:52:54 följande:
    Ja, eftersom att jag har haft en 35 dagars cykel, endast 9 dagars lutealfas, de två senaste gångerna så verkar det som att jag har tröga ägg...men bättre sent än aldrig!Glad 
    exakt, så länge du får ÄL så!! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Fimpen72

Jag hittade en intressant produkt när jag letade efter info om när man ska äta pergo (dag1-5 eller 3-7 eller 5-9).
    www.himalayahealthcare.com/pdf_files/evecare001.pdf

Hoppas länken fungerar, kunde inte klistra in.

Jag har väl gett upp denne gång, mensvärk och inget plus.
    Trist bara att få mens när man jobbar helg, jobbigt för det brukar forsa till så man måste springa på toa.

jag har också läst att på dag 4 har den "dominerande" äggfollikeln valts ut av kroppen så om man äter tidigare verkade ju risken öka att fler växer på sig. Önskvärt för vissa.
    riktig djungel dettta men barnaalstrande

• sassa07

Fimpen72: Jag kunde läsa, får kolla hemma i lugn o ro
    Vi ska INTE ge upp, och ännu har mensen inte dykt upp för dig...
    HEJA OSS ALLA!
    Vi ska klara detta! snart är det vi med ett plus....
    Vissa kan ju jobba hemifrån, Kan du jobba från toaletten?

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-14 10:23:24 följande:
    Fimpen72: Jag kunde läsa, får kolla hemma i lugn o ro
    Vi ska INTE ge upp, och ännu har mensen inte dykt upp för dig...
    HEJA OSS ALLA!
    Vi ska klara detta! snart är det vi med ett plus....
    Vissa kan ju jobba hemifrån, Kan du jobba från toaletten?
    ha ha.. nej det kan jag inte. Jobbar som uska inom åldringsvården.
    Man får panikspringa in på vår låsta personaltoa och knipa knipa..
  • MD77

Fick veta idag att jag har ett mindre myom i livmodern....kan det kanske påverka möjligheterna att bli gravid? När jag läst runt lite snabbt så verkar det inte som att man gör något åt dem om man inte har besvär. Någon som vet något mer?

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??