• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-16 22:33:33 följande:
    Jag testade alldeles nyss och det var en glad gubbe! Så nu ska jag åka imorgonbitti. Tåget till Arlanda går 5.05, undrar hur mycket jag kommer att sova inatt Glad
    lycka till!!
    Fimpen72 skrev 2010-10-17 12:18:58 följande:
    Pladdermaja, trist.. När brukar du få ÄL?

MD77 - vad spännande!!

Själv tog jag första pergo idag.
    Har funderat hit eller dit ang när jag ska ta men bestämde mig för att ta från idag.
    (fick mens fredag e-m).
    TÄnkte även ta 3/4dels tablett.
    Eftersom jag fått ÄL med mycket känningar på 1tablett och Pergo lagras i kroppen tänkte jag att det kanske försämrar slemhinnan mer och mer...

Beställde Evecare i fredags och hoppas den kommer snart... får ju se när ÄL kommer nu när jag äter lite tidigare så jag ska beställa ÄL tester. Tur nog har vi inget spec planerat och kan mysa när det plussar.
    Om ÄL kommer som vanligt är det dax 2/11
    håller tummarna!! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77

Tack før alla lyckønskningar, det værmer och jag tror definitivt att de kommer att hjælpa!Glad

Nu sitter jag på Kastrup och vøntar på flyget som ør førsenat, går inte førræn kl. 15.15. men førhoppningsvis så ær det vært detGlad 

flingan skrev 2010-10-17 07:11:32 följande:
    Jaha, så kom mensen imorse Rynkar på näsan. Men jag är iaf glad över en normal cykel med 12 dagars lutealfas. Detta då mina cykler innan Pergo var helt störda, ofta med en lutealfas på 4 dagar. Till veckan får jag svar på mitt blodprov, om jag ens haft äl, vilket jag tror för det känndes rejält vid tiden för positivt ältest. Nu är det nya tag som gäller, denna månad utan pergo då jag ska äta varannan månad. Lycka till alla ni andra!
    -------------------------------------------------- -
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

-------------------------------------------------- ------
    MD77 - Lycka till! 
    Synd...men bra att lutealfasen blivit længre, då kommer du lyckas næsta gång!
    ellenkey skrev 2010-10-17 08:43:20 följande:
    Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?
    Om de inte tar dig på avllvar så tycker jag att du ska byta gynekolog! Om du nu vet att din lutealfas ær 8 daar så ska hon/han tro på dig och hjælpa dig med det! Du ska inte behøva bevisa någonting! Misstrodde din yn dig nær du berættade det?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ellenkey

MD77: Ja en gyn jag hade förut skrattade mest åt mig när jag tog upp det men då var jag där i ett annat ärende.

• flingan

Hur blir eran mens efter Pergo? Tycker att jag haft mycket sparsam mens idag och alltid ska man ju börja oroa sig för något nytt, som tex en tunn slemhinna. Rynkar på näsan 

----------------------------------------------------
    Fimpen72 - Utan Pergo fick jag äl (om jag nu ens hade någon) kring dag 23, men Pergo blev det dag 19. Ska ringa imorgon och få svar på om det verkligen var en äl.

• MD77
    ellenkey skrev 2010-10-17 17:32:49 följande:
    MD77: Ja en gyn jag hade förut skrattade mest åt mig när jag tog upp det men då var jag där i ett annat ärende.
    Vilken dålig läkare...tur att du har en ny. Man ska kunna känna sig trygg i att kunna fråga vad som helst utan att bli skrattad åt.
    flingan skrev 2010-10-17 21:12:40 följande:
    Hur blir eran mens efter Pergo? Tycker att jag haft mycket sparsam mens idag och alltid ska man ju börja oroa sig för något nytt, som tex en tunn slemhinna. Rynkar på näsan 

-------------------------------------------------- --
    Fimpen72 - Utan Pergo fick jag äl (om jag nu ens hade någon) kring dag 23, men Pergo blev det dag 19. Ska ringa imorgon och få svar på om det verkligen var en äl.
    Jag har ordentlig mens, mycket i ca 2-3 dagar sen blir det lite mer sparsamt i 4-5 dagar.
    Har du varit och gjort VUL någon gång? Dåe kan de se hur din slemhinna ser ut.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    flingan skrev 2010-10-17 07:11:32 följande:
    -------------------------------------------------- -
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

-------------------------------------------------- ------
    Skit att din mens kom! Nya tag
    Vi har försökt sen Mars -09!!! Så här går psyket som en berg o dalbana!!!
    -------------------
    MD77: Nu håller vi tummarna! Resa iväg tidigt på morran och försenad flyg är inte det roligaste, men denna gången håller vi tummarna för ett + och då är det värt det
    -----------------
    ellenkey: Jag känner nog inte att jag har blivit illa mottagen men jag kanju känna att man ibland sitter dom ett frågetecken och fattar ingenting, eller att ALLA frågor/funderingar kommer när jag startat bilen och kört iväg även om jag haft "minnesanteckningar" med mig
  • sassa07

Fimpen72: ordet BMI borde förbjudas!!! Skippa det helt!!! Muskler, benstomme mm höjer ju BMI...
    Nä jag tycker att mäta sig är det enda rätta!!! Man kan fort. minska i midjemått  utan att vågen visar mindre!!!
    Hur länge får du äta pergo??? I min kommun har gyn sagt inte mer än 6 omgångar sen får man söka privat!!

• flingan
    MD77 skrev 2010-10-18 06:43:51 följande:
    Jag har ordentlig mens, mycket i ca 2-3 dagar sen blir det lite mer sparsamt i 4-5 dagar.
    Har du varit och gjort VUL någon gång? Dåe kan de se hur din slemhinna ser ut.

Jag har gjort vul 2 ggr, ena gången hade jag bra slemhinna, det var innan pergon. Andra gången var det inte rätt tidpunkt i månaden. Jag får ju inga vul under pergokurerna, endast blodprov. Men min mens kom igång lite mera igårkväll och inatt, så nu är jag inte lika orolig längre. Sen ska jag ju bara ta varannan månad, så då kanske slemhinnan inte påverkas lika mycket hoppas jag.
    Stort lyckla till på din resa!!! 

sassa07 skrev 2010-10-18 08:18:12 följande:
    Skit att din mens kom! Nya tag
    Vi har försökt sen Mars -09!!! Så här går psyket som en berg o dalbana!!! 

Ja, berg och dalbana känner jag igen, även om vi inte försökt lika länge. Men man får ta nya friska tag!

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-18 08:40:46 följande:
    Fimpen72: ordet BMI borde förbjudas!!! Skippa det helt!!! Muskler, benstomme mm höjer ju BMI...
    Nä jag tycker att mäta sig är det enda rätta!!! Man kan fort. minska i midjemått  utan att vågen visar mindre!!!
    Hur länge får du äta pergo??? I min kommun har gyn sagt inte mer än 6 omgångar sen får man söka privat!!
    Jag köpte mina via nätet =)
    Så jag äter så länge jag vill. det är ej min övervikt som gör mig infertil, det är min PCO.
    Jag har ju varit normalviktig och fick iallafall inte ÄL
    Ev köper jag Femar nästa månad eftersom det ej påverkar slemhinnan.

Men om det inte fungerar efter 6mån får de väl hjälpa med sprutor, progesteronstöd osv.
    Urk.
  • ellenkey

Hej tjejer!

Nu har jag varit hos gyn och han var jättebra, tog mig på allvar direkt.. skönt! Såg en äggblåsa på 13mm idag på dag 17, han trodde att ägget skulle släppa tors-fre så det verkar som jag har egen äl denna månad för en gångs skull!! Vidare så skrev han ut progesteron mot min korta lutalfas, det var en självklarhet att jag skulle få det sa han, så jag hade inte behövt oroa mig hihi.

Ska försöka denna månad o blir det inget blir det pergo ändå sa han eftersom min mens är så oregelbunden.

Fimpen: Löjligt att du inte får pergo när du har pco och att det inte beror på din övervikt!

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??