• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-10-16 21:33:26 följande:
    Ja, det känns att det är något som händer "därnere" Glad Frågan är bara när de behagar att släppa. Idag bestämde jag mig även för att åka ner till Danmark på måndag och vänta in ÄL, nu ska jag testa som en galning för att ha koll på när jag får ÄL. Om jag är där redan så kanske jag har större chans att få insemination vid "rätt" tillfälle.
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------
    Någon som har koll på hur länge ÄL-test visar utslag efter att ägget släppt?
    Det är nog väldigt olika ang ÄL testerna.
    Jag fick ngt starkare på torsdagen, positivt på fredagen och redan på lördagen var den svagare igen.
    Jag har alltid svaga streck oavsett när jag tester.
  • sweetgirl89
    Fimpen72 skrev 2010-10-16 21:55:17 följande:
    Det är nog väldigt olika ang ÄL testerna.
    Jag fick ngt starkare på torsdagen, positivt på fredagen och redan på lördagen var den svagare igen.
    Jag har alltid svaga streck oavsett när jag tester.
    samma för mig! först svagt, sen starkare å till slut starkre än kontrollstrecket å dagen efter svagt igen.
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77

Jag testade alldeles nyss och det var en glad gubbe! Så nu ska jag åka imorgonbitti. Tåget till Arlanda går 5.05, undrar hur mycket jag kommer att sova inatt Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-16 22:33:33 följande:
    Jag testade alldeles nyss och det var en glad gubbe! Så nu ska jag åka imorgonbitti. Tåget till Arlanda går 5.05, undrar hur mycket jag kommer att sova inatt Glad
    Vilken tur att du testade dig!!! Lycka till!!!!!!!
  • flingan

Jaha, så kom mensen imorse Rynkar på näsan. Men jag är iaf glad över en normal cykel med 12 dagars lutealfas. Detta då mina cykler innan Pergo var helt störda, ofta med en lutealfas på 4 dagar. Till veckan får jag svar på mitt blodprov, om jag ens haft äl, vilket jag tror för det känndes rejält vid tiden för positivt ältest. Nu är det nya tag som gäller, denna månad utan pergo då jag ska äta varannan månad. Lycka till alla ni andra!
    ---------------------------------------------------
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

--------------------------------------------------------
    MD77 - Lycka till! 

• ellenkey

Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?

• Eddam
    ellenkey skrev 2010-10-17 08:43:20 följande:
    Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?
    Berätta att det alltid bara är 8 dagar mellan ÄL och mens. Fråga vad dom tycker om det eftersom du har läst att det är för kort för att kunna bli gravid. Tror inte du behöver bevis på det. En bra gyn lyssnar och hjälper...
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-17 07:11:32 följande:
    Jaha, så kom mensen imorse Rynkar på näsan. Men jag är iaf glad över en normal cykel med 12 dagars lutealfas. Detta då mina cykler innan Pergo var helt störda, ofta med en lutealfas på 4 dagar. Till veckan får jag svar på mitt blodprov, om jag ens haft äl, vilket jag tror för det känndes rejält vid tiden för positivt ältest. Nu är det nya tag som gäller, denna månad utan pergo då jag ska äta varannan månad. Lycka till alla ni andra!
    -------------------------------------------------- -
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

-------------------------------------------------- ------
    MD77 - Lycka till! 
    Neeeej vad tråkigt!!
    Men jättebra att lutefasen är normal igen och du har helt rätt inställning!! Bara ladda på nytt..
  • Fimpen72

Pladdermaja, trist.. När brukar du få ÄL?

MD77 - vad spännande!!

Själv tog jag första pergo idag.
    Har funderat hit eller dit ang när jag ska ta men bestämde mig för att ta från idag.
    (fick mens fredag e-m).
    TÄnkte även ta 3/4dels tablett.
    Eftersom jag fått ÄL med mycket känningar på 1tablett och Pergo lagras i kroppen tänkte jag att det kanske försämrar slemhinnan mer och mer...

Beställde Evecare i fredags och hoppas den kommer snart... får ju se när ÄL kommer nu när jag äter lite tidigare så jag ska beställa ÄL tester. Tur nog har vi inget spec planerat och kan mysa när det plussar.
    Om ÄL kommer som vanligt är det dax 2/11

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??