• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-10-19 21:34:42 följande:
    he he.. BMI 26 hade jag före tvillingarna men redan då tyckte läkaren att jag ju var lite överviktig (suck):
     Efter det har vikten rusat på höjden tillbaka på ca 100kg som jag vägde innan jag fick mitt första barn.
    Men jag reagerar bättre på pergo nu är när jag var smal.
    Nu har jag ju fått två ÄL på raken av enkelkur. När jag var smal fick jag en ÄL sen inte ÄL av enkel kur.

Det är ju själva ålder vs. vikt som är kampen. Jag hinner ju bli 38år innan jag har godkänd BMI och då är man ju för gammal istället.

Jag har gått ner i vikt långsamt. Från 124kg till 105kg på två år.
    Ja, men då har du ju gått ner i vikt!
    Varför skriver de inte ut pergo? Har de någon motivering? Är ju ingen kontraindikation!
    Pergos största markand är ju ändå bland PCOare och där finns ju rätt så många överviktiga, feta.
    Men du verkar ju kunna sköta det själv, så eg behöver du ju ingen läkareFlört.

Men tänk bara på totala antaler kurer och ev ökad risk för äggstockscancer, inte fler än 12 kurer under hela livet rekomenderas, vissa länder har högst 6 kurer.
  • sweetgirl89
    Fimpen72 skrev 2010-10-19 21:36:24 följande:
    Jag hittade min prins på nätet jag också =)
    Nästa år har vi varit tillsammans i 10år.
    haha här e till,, vi träffades via MSN juli 06 haha :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-19 21:44:04 följande:
    Ja, men då har du ju gått ner i vikt!
    Varför skriver de inte ut pergo? Har de någon motivering? Är ju ingen kontraindikation!
    Pergos största markand är ju ändå bland PCOare och där finns ju rätt så många överviktiga, feta.
    Men du verkar ju kunna sköta det själv, så eg behöver du ju ingen läkareFlört.

Men tänk bara på totala antaler kurer och ev ökad risk för äggstockscancer, inte fler än 12 kurer under hela livet rekomenderas, vissa länder har högst 6 kurer.
    De anser att jag måste ner till BMI 26 igen för att få hjälp... Inte troligt att jag hinner.
    Men jag har ju egen lite privat klinik ju hihi.
    Jag åt ju tre kurer förra gången, när jag fick tvillingarna.

Totalt alltså fem kurer och äter just nu kur nummer sex totalt.
  • barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-10-19 21:53:52 följande:
    De anser att jag måste ner till BMI 26 igen för att få hjälp... Inte troligt att jag hinner.
    Men jag har ju egen lite privat klinik ju hihi.
    Jag åt ju tre kurer förra gången, när jag fick tvillingarna.

Totalt alltså fem kurer och äter just nu kur nummer sex totalt.
    Kanske tredje gången gillt igen då!
    Du började på dag 3 nu eller?

BMI 26? Verkar ju knäppt, undrar om det är så i hela sverige? Vad kommer sen, viktrestriktion för att bli gravid överhuvudtaget!
    Är ju inte helt ovanligt med födande mödrar som väger kring 100, visst det är svårt att snitta eller lägga sugklocka, pga vissa fysiska hinder men man kan väl få hjälp att bli gravid för det!
    Har inte sett BMI som någon gräns i de utländska artiklar jag läst.

Åt ju själv nu cd 3-6. Väntar på äl, är på cd 16 idag. Har massor av äl flytning så jag hoppas det kommer snart, imorgon kanske. Kollade med vul i fredags, hade en 17 mm äb på höger sida, tyvärr. Har ju ingen äggledare på den sidan så det känns ju inte så hoppfullt denna cykel. Borde kanske tagit 5 dagar och då kanske fått fler äb och någon på vänster sida, hade ju tre förra cykel på pergo cd 5-9. Kanske stämmer den där artikeln med färre äb med tidgare start av pergo?!
  • Fimpen72

Jag har en jobbarkompis som ska få en ÄD nu i dagarna.
    LÄkaren här sa att hon var väl tjock för att få det.
    Men läkaren på sjukhuset som ska utföra det hade inga problem med hennes övervikt.

Tog du bara fyra dagar? För att inte bli överstimulerad?
    Blev dag 3-7 denna kur.
    Ska börja med Boroga när det kommer och Evecare efter ÄL (om det hinner komma denna kur).

Bara inköp av en UL apparat som saknas, sen kan jag driva egen klinik hihi

• MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-19 21:24:05 följande:
    MD: spännande med dejt!
    Själv träffade jag min prins på nätet, tycker det var ett superbra sätt att träffa män via. Fick dock träffa många, ca 20, inna jag hittade honom. Men jag hade himla roligt under tidenFlört

Hoppas ni får en trevlig dejt, vad ska i göra? Hur gör du med alkhol, säger du att du är nykterist?
    Ja, det ska bli kul. Härligt att höra att det är fler som träffat sin drömprins på nätet, då finns det ju hopp
    i alla fallGlad 
    Han ville att jag skulle isa stan lite först sen ska vi gå och äta middag. Han kör bilen hit så han kommer inte at dricka så då klarar jag mig också från att drickaGlad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07

Syskonmaking: Lycka till idag

-------------------

• sassa07
    MD77 skrev 2010-10-20 06:51:19 följande:
    Ja, det ska bli kul. Härligt att höra att det är fler som träffat sin drömprins på nätet, då finns det ju hopp
    i alla fallGlad 
    Han ville att jag skulle isa stan lite först sen ska vi gå och äta middag. Han kör bilen hit så han kommer inte at dricka så då klarar jag mig också från att drickaGlad 
    han kanske tror att han får sova över
    ------------------
    Igår fick jag hem min journal fr gyn som jag måste ha med mig till IVF mötet! Det va ju värsta grekiskan, mitt egna namn å personnummer kunde jag tyda iaf!
    Molar i magen, och igår inbillade jag mig illamående!
    -------------------
    Fimpen72: Duktigt att gå ner långsiktigt Men jag säger ändå buuu för BMI!!
  • ellenkey

Oj vad ni har skrivit!

Jag förstod inte om äl-sekret var viktigt eller ej? Har iaf inget sekret nu men har haft innan jag fick problem med mina cykler... då blev jag gravid snabbt. Nu har jag äl iaf. stickan visade positivt idag så det stämmer det läkaren sagt att jag skulle ha äl tors-fre.. troligtvis har jag äl imorgon, stickan brukar visa pos dagen innan.. så nu gäller det att få till det också..

• sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-20 09:08:44 följande:
    Oj vad ni har skrivit!

Jag förstod inte om äl-sekret var viktigt eller ej? Har iaf inget sekret nu men har haft innan jag fick problem med mina cykler... då blev jag gravid snabbt. Nu har jag äl iaf. stickan visade positivt idag så det stämmer det läkaren sagt att jag skulle ha äl tors-fre.. troligtvis har jag äl imorgon, stickan brukar visa pos dagen innan.. så nu gäller det att få till det också..
    Vad jag förstår så är det inte alla som får det där speciella äl-sekret! Jag hade det 1 dag denna cykeln...
    så det är nog olika på oss alla! Men kör hårt nu och se till att fixa ett +
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??