flingan skrev 2010-10-20 11:18:23 följande:
Jag har en fråga ang det du skrev om 3 äb när du tog pergo cd 5-9. Kollade du ditt progesteronvärde efter äl?
Jag undrar då jag själv fick ett värde på 204 en vecka efter äl, med enkelkur cd 5-9. Jag får tyvärr inga kontroller med VUL så jag vet ju inte hur många blåsor jag fick, men troligtvis flera med tanke på det skyhöga värdet. Jag funderar på om jag skulle våga ta pergo tidigare för att minska risken för överstimulering. Dock ska jag bara ta varannan månad, så denna cykel kör jag utan.
Hade tre äb men bara en som ägglossade dock!
Progesteronet var 51. Hade en lutealfas på 12 dagar då, men värdet säger inte så mycket om hur lång lutealfas man kommer att ha, då den bestäms av andra faktorer.
204? låter högt, men har inte byggt upp någon egen referensdatabas än, beställt för få progesterontest än
, men det kanske det blir ändring på snart. Hade du mycket PMS symptom under lutealfasen? mer än vanligt?
Jag kände av betydligt mer bröstspänningar efter pergo än utan, får se hur det blir denna gång.
Tog ett LH test nu kl 1500, var betydligt starkare än kl 07, så nu är det nog på gång, slår oftast inte om förrän efter 1900- 2100 någongång.