• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

Syskon: Vad härligt att allt var bra!! Det får ni fira!

Idag sitter jag med molvärk i magen, antar att det är äl nu som jag beräknat. Fick till det 2 (!) ggr igår så chansen finns iaf... kollade bf som vanligt (tragiskt kanske hihi) och såg att det blir på min födelsedag isåfall.. kanske är ett tecken

Sassa: Kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka journalen, förstod ingenting Du får be läkaren att förklara lite.

• Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-10-21 08:48:15 följande:
    Syskon: Vad härligt att allt var bra!! Det får ni fira!

Idag sitter jag med molvärk i magen, antar att det är äl nu som jag beräknat. Fick till det 2 (!) ggr igår så chansen finns iaf... kollade bf som vanligt (tragiskt kanske hihi) och såg att det blir på min födelsedag isåfall.. kanske är ett tecken

Sassa: Kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka journalen, förstod ingenting Du får be läkaren att förklara lite.
    Här har du en lika tragisk människa, redan när mensen kom i fredags så kollade jag ungefär när jag skulle ha BF om det tar sig denna kur.

Skitdeppigt med dessa vitaminer, där ser man ju hur dåligt det går.
    Burken blir bara tommare och tommare utan ngt plus.

MEn jag ska verkligen inte klaga eg. Jag har ju barn och har inte hållit på på allvar så superlänge.
    Men det är jobbigt ändå faktiskt. Jag trodde jag skulle bli mera laid-back eftersom jag har barnen osv... men icke. Det är lika jobbigt som när vi skulle baka tvillingarna
  • sassa07

Tack iaf ellenkey Kanske Barnlängtan kikar in här idag
    ---------
    Jag har fått svar på mitt progesterontest, hade 35,1! Har googlat lite och det verkar som om jag har haft ÄL! Sköterskan jag pratade med "trodde" oxå så, tycker väl att hon borde kunna lite mer, eller jag kanske har fel!

• barnlängtan2011

Äntligen äl! Sent igår blev det pos och nu ännu starkare, så äl imorgon tror jag. Känns skänt så jag vet nr mensen kommer och jag kan se fram emot en ny cykel med förhoppningsvis vänstersidig ägglossning.

Progesteron > 17 tyder på äl enl det lab vårt sjukhus har, men värdenen kan vara lite olika beroende på lab, men över ca 17-20 i varje fall, så äl har du haftSolig.

Sköterskan ska i regel inte kommentera labsvar till pat.

Ang jornalen, ja dr har nog blandat ihop sig lite, borde vara vä eller sin i stället för hö, om det var hö du hade 13 mm blåsan på? Eller så ska allt vara tvärtom, att han först kommenterar vä och sen hö?
    I vilket fall spelar det inte så stor roll kanske. Du kan ju alltid ringa och be honom ändra men har svårt att tro att det kommer påverka något överhuvudtaget.

Barcelona låter trevligt! Ett bra ställe att få mens eller inte mens påGlad!

• Eddam

Hallå alla godingar! Sassa: jag hade 26 och det räckte ju tydligen för att kunna befruktas.. så 35 är nog bra det med! Så skönt med Barcelonaresan! Passa på och njut allt du kan så du kan få ett stort fett plus när du kommer hem

• kaakis
    Eddam skrev 2010-10-20 15:39:38 följande:
    Tack! Det gick jättebra, ett litet pickande hjärta och i perfekt storlek..

Någon frågade om progesteronprovet.. Jag hade 26 en vecka  efter äl och det var ju bra..
    Åhhhh så härligt!!!{#emotions_dlg.flower}Skål(alkoholfritt Flört)
  • sweetgirl89

Va och lämnade progesteronprovet idag,, hoppas på bra svar nästa vecka!!

läkaren visade mig hans sida med värden och för att haft ÄL ligger det normala på 21-55

♥Elina 22/1-2010♥
  • kaakis

Hej igen!!! Skäms lite över att jag skrev i tisdag och har lyst med min frånvaro sen dess.....
    Jag vill ändå tacka Er alla för Ert välkomnandet....det värmerSkäms....

Har läst lite och vad jag förstår verkar det inte vara då viktigt så länge äggblåsorna + slemhinnan ser ok ut??
    Har jag fattat det rätt, eller MÅSTE man ha flytningar??

Min läkare viftade bort detta med flytningar och menade på att det är min första kur och bla bla bla...
    Hur som helst så kommer jag att boka en ny tid under nästa vecka för att kolla upp hur göra nästa månad...alltså fortsätta med Pergo + Otrivellet eller något annat...
    Räkna med BIM den 27/10 men har inga som helst gravidsymptom Gråter

Kram på Er

• kaakis
    LillaMy3 skrev 2010-10-20 21:02:01 följande:
    Syskonmaking, Så underbart!! Hoppas du drar med oss andra över i en gravidtråd nu snart

Är det någon mer än jag som börjar känna efter och hoppas och analysera direkt efter äl!? Eller ja, det är det ju säkert....
    Fick pos på äl-testet söndag och antagligen äl på samma kväll eller under dagen efter. Känner inget speciellt alls, förutom att jag är otroligt hungrig och inte mår superbra om jag inte får mat. Men sån är jag till och från och så blir det värre efter äl av pergotime. Har inga ömma bröst och inte trög mage och inte öm mage heller. Med sonen har jag för mig att jag i vart fall hade ömma bröstvårtor ett par dagar någon gång mellan äl och bim. Men när mins jag ju inte...

Usch. Känns som jag gett upp denna gång redan

Lite gnäll från min sida, men börjar känna mig ganska uppgiven efter alla försök. Men samtidigt så hoppas jag och nästan utgår från att "nu måste det ju ha tatt sig"! Dumma mig att hoppas så. Varför kan man inte bara låta det vara fram till bim??
    Hur länget har Ni/Du försökt??
    Vi har försökt i 1 år men känns som evigheter...jag förstår att det kanske inte är så långt...men har aldrig upplevet en sån jä...a karrusell av känslor....Det är fruktansvärt vad mycket man får stå ut med.
  • LillaMy3
    sassa07 skrev 2010-10-20 21:49:28 följande:

Lillamy3: Så som du beskriver i ditt inlägg ovan så känner jag exakt!!! Jag har oxå vart tok hungrig och sugen hela denna cykeln!
    "nu måste det tatt sig" så går jag runt hela tiden just nu och tänker!! JAg e inne på 3e kuren pergo...
    Man måste få gnälla av sig lite så gnäll på.  Det är jobbigt och frustrerande det vi alla går igenom! men vi ska banne mig ha ett plus snart!!! Heja oss...
    Jag kanske har frågat innan men: hur länge har ni försökt???

Försökt med pergo sen i januari. Men inte skyddat oss alls sen sonen föddes i maj -09. Detta är 6e pergokuren nu. Har annars ingen egen cykel, förutom nu plötsligt i sommras när jag hade två tillsynes hlt normala cykler på ca 30 dagar efter varandra. Nu när jag tog pergo på en egen mens så fick jag också äl tidigare än när jag tagit den tidigare i år. Ca dag 17 nu mot 25-26 annars. När sonen blev till tror jag äl var ca dag 16-20. Men lite dåligt koll...
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??