• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fimpen72

malika - det ser ju ut som att du har ÄL. Du kanske kan ringa läkaren och be att ta blodprov för att kolla.
    Du brukar inte få så starka utslag verkar det som?
    PCO:are kan ha höga halter LH utan att ha ÄL men då har man ju ständigt utslag fast svaga.
    Det är ju lite individuellt men om du haft svaga resultat förr och nu starkt är det ju hoppfullt.
    Är det länge sedan förra mensen?

Du får väl mysa på lite mera och sedan göra grav-test om 16dgr.
    Är inte det positivt kanske det kan vara läge att beställa pergo...

Solig

• malika
    Fimpen72 skrev 2010-10-23 23:20:50 följande:
    malika - det ser ju ut som att du har ÄL. Du kanske kan ringa läkaren och be att ta blodprov för att kolla.
    Du brukar inte få så starka utslag verkar det som?
    PCO:are kan ha höga halter LH utan att ha ÄL men då har man ju ständigt utslag fast svaga.
    Det är ju lite individuellt men om du haft svaga resultat förr och nu starkt är det ju hoppfullt.
    Är det länge sedan förra mensen?

Du får väl mysa på lite mera och sedan göra grav-test om 16dgr.
    Är inte det positivt kanske det kan vara läge att beställa pergo...

Solig
    Brukar ju ha utslag men inte alls såhär höga.. har lagt in bild i mitt galleri på ett "vanligt" test + detta, så att man kan jämföra.. Testet jag tog idag är bra mycket starkare.. tycker jag iafGlad

Jag slutade med P-piller för 7 månader sedan och sedan dess har jag inte haft mens en enda gång... så det är rätt länge sedan (tycker jag) och har hållit på med ÄL stickor typ 3 veckor.. en gång steg testet, men innan det ens hann bli lika stark som kontrollstrecket var nästa test mycket svagare igen...

Ja nu ska vi se till att mysa järnet några dagar och hålla tummarna för att det tar sig!!!!Skrattande
    Annars (som du säger) så ska jag ut på jakt efter pergo!!
    Vill verkligen ha bebis NU!!

Brukar du ta några ÄL test??
    och i så fall... hur brukar dom se ut?
  • ellenkey

Sweetgirl: Grattis!!! Vad härligt!

malika: Ja det ser verkligen ut att vara positivt, sexa på nu! Så såg mitt äl-test ut för ett par dagar sen.

Har tagit mitt första progesteronvag nu så jag har stora förhoppningar denna månad

• MD77
    Eddam skrev 2010-10-23 21:11:47 följande:
    MD77: Hur har daten gått????
    Det var trevligt men tyvärr inte mer än så... Han var lite för tafatt för mig, jag behöver en man som vet vad han vill och kan ta för sig. Den här killen svarade nästan alltid en fråga med "Vad tycker du?" Han verkade ha väldigt dåligt självförtroende...det är inte så attraktivt tycker jag Glad 
    Men det är väl bara att säga som vi brukar i den här tråden, "Bara att ta nya tag och hoppa upp på hästen igen!"Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ellenkey skrev 2010-10-24 07:13:28 följande:
    Sweetgirl: Grattis!!! Vad härligt!

malika: Ja det ser verkligen ut att vara positivt, sexa på nu! Så såg mitt äl-test ut för ett par dagar sen.

Har tagit mitt första progesteronvag nu så jag har stora förhoppningar denna månad
    Nu kanske inte du har tagit så länge men tycker inte du att det är lite "kladdigt"? Om man nu lyckas bli gravid så ska man hålla på med det här fram till v12, det blir mycket kladdGlad

Berätta gärna vad du får för biverkningar, kan vara intressant.
    Själv har jag sen i fredags varit svullen, bubblig och gasig i magen, men inget händer...känns som att man vill sticka hål på magen och bara tömma magen på luftGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fjällräven: Välkommen tillbaka! det var länge sen...vi har saknat dig!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-24 08:28:25 följande:
    Det var trevligt men tyvärr inte mer än så... Han var lite för tafatt för mig, jag behöver en man som vet vad han vill och kan ta för sig. Den här killen svarade nästan alltid en fråga med "Vad tycker du?" Han verkade ha väldigt dåligt självförtroende...det är inte så attraktivt tycker jag Glad 
    Men det är väl bara att säga som vi brukar i den här tråden, "Bara att ta nya tag och hoppa upp på hästen igen!"Glad
    Nej vad tråkigt!! Jag håller med dig, dom ska kunna ta för sig och veta vad dom vill!
    Men helt rätt inställning, bara hoppa upp igen! Har du några fler på G eller?

Malika: Det är helt klart en höjning! Hoppas det är ett ägg som vill släppa!!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-24 10:09:52 följande:
    Nej vad tråkigt!! Jag håller med dig, dom ska kunna ta för sig och veta vad dom vill!
    Men helt rätt inställning, bara hoppa upp igen! Har du några fler på G eller?
    Nej, inte just nu...jag får leta fram någon helt enkelt Glad Men det är inte lätt, måste ju erkänna att jag inte går in för det helhjärtat just nu innan jag vet resultatet. Men sen så ska jag lägga ner lite mer energi i det och se om jag lyckas hitta någon trevlig och spännande killeGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • malika

Tack tjejer...det är ju så bra att höra andras åsikter.. men blir ju lätt lite blind eftersom man vill så mycket.
    Hoppas hoppas nu att ägget släpper ocksåGlad
    Ska testa idag igen för att se hur det ter sig idag....
    Sexade på igår och ska göra det nån dag framöver här hade jag tänkt....så att inget missas härTungan ute

• flingan
    malika skrev 2010-10-24 11:13:19 följande:
    Tack tjejer...det är ju så bra att höra andras åsikter.. men blir ju lätt lite blind eftersom man vill så mycket.
    Hoppas hoppas nu att ägget släpper ocksåGlad
    Ska testa idag igen för att se hur det ter sig idag....
    Sexade på igår och ska göra det nån dag framöver här hade jag tänkt....så att inget missas härTungan ute
    Håller tummarna för att du verkligen får äl!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??