• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan

Hoppas ni haft en trevlig helg tjejer!
    Är det någon mera som tar Pergo varannan månad? Jag undrar om er äl kommit ungefär vid samma tidpunkt även cykler utan Pergo? Är idag på cd 8 och tiden segar sig fram. 

• Fimpen72
    malika skrev 2010-10-24 00:29:34 följande:
    Brukar ju ha utslag men inte alls såhär höga.. har lagt in bild i mitt galleri på ett "vanligt" test + detta, så att man kan jämföra.. Testet jag tog idag är bra mycket starkare.. tycker jag iafGlad

Jag slutade med P-piller för 7 månader sedan och sedan dess har jag inte haft mens en enda gång... så det är rätt länge sedan (tycker jag) och har hållit på med ÄL stickor typ 3 veckor.. en gång steg testet, men innan det ens hann bli lika stark som kontrollstrecket var nästa test mycket svagare igen...

Ja nu ska vi se till att mysa järnet några dagar och hålla tummarna för att det tar sig!!!!Skrattande
    Annars (som du säger) så ska jag ut på jakt efter pergo!!
    Vill verkligen ha bebis NU!!

Brukar du ta några ÄL test??
    och i så fall... hur brukar dom se ut?
    Du måste ändra i inställningarna så alla ser ditt galleri. Nu ser man inte att du ens har ett galleri.

Jag har läst att vissa har äggstocksaktivitet flera ggr/månad men att det bara bli ägglossning vid en gång av dessa. Vi med PCO och glesa ÄL har ju svårt att använda ÄL tester men inte omöjligt.
    Jag blev spontant gravid med första barnet trots mens 1-2ggr/år och det var ju inte ens säkert att jag hade ÄL vid båda gångerna.

Jag tar ÄL tester och när det är så starkt som ditt, då har jag fått ÄL.
    Annars får jag svaga streck oavsett när i cykeln jag testar.
  • malika
    Fimpen72 skrev 2010-10-24 12:58:45 följande:
    Du måste ändra i inställningarna så alla ser ditt galleri. Nu ser man inte att du ens har ett galleri.

Jag har läst att vissa har äggstocksaktivitet flera ggr/månad men att det bara bli ägglossning vid en gång av dessa. Vi med PCO och glesa ÄL har ju svårt att använda ÄL tester men inte omöjligt.
    Jag blev spontant gravid med första barnet trots mens 1-2ggr/år och det var ju inte ens säkert att jag hade ÄL vid båda gångerna.

Jag tar ÄL tester och när det är så starkt som ditt, då har jag fått ÄL.
    Annars får jag svaga streck oavsett när i cykeln jag testar.

Ojoj.. det hade jag visst missat. Så.. nu har jag fixat så att ni kan se mina bilderTungan ute

Ja jag har också läst att det ska vara svårt när man är pco:are... men har tagit tester under en tid men aldrig haft såhär starkt...
    Då hoppas jag att jag har som du... och att jag har ÄL när det ger ett sånthär utslagGlad
    Ska ta ett nytt test idag för att se om det är lika eller svagare idag..

• ellenkey

MD77: Hittills inget kladd faktiskt, kissade nog ut det mesta Men hur länge väntar du med att gå på toa efter? Måste man ligga kvar? Nu tog jag mitt kl 5 i morse då lillan väckte mig, sen somnade jag om en timme så det var ju ok, men hur gör man en vardag när man ska upp på morgonen direkt?

Inga biverkningar heller... hmm men min gyn sa att jag bara skulle ta det fram till plusset.. varför ska du ta till v 12?

• MD77
    ellenkey skrev 2010-10-24 14:08:36 följande:
    MD77: Hittills inget kladd faktiskt, kissade nog ut det mesta Men hur länge väntar du med att gå på toa efter? Måste man ligga kvar? Nu tog jag mitt kl 5 i morse då lillan väckte mig, sen somnade jag om en timme så det var ju ok, men hur gör man en vardag när man ska upp på morgonen direkt?

Inga biverkningar heller... hmm men min gyn sa att jag bara skulle ta det fram till plusset.. varför ska du ta till v 12?
    Jag sitter eller ligger minst 30 minuter innan jag går eller står. Har hört att det tagits upp efter 20 min.Jag tar min när jag äter frukost så att jag kan sitta länge, så det gäller att gå upp i tid Glad
    Hon sa att man gör det om man nu tar progesteron, slutar man tvärt så kansek kroppen kan tro att det är dags för mens och man kan få missfall. Men det behöver ju inte betyda att alla får det. Innan hon ens sa det så hade jag tänkt att om jag nu blir gravid så vill jag ta det fram till v.12 för att inte riskera något.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ellenkey

MD77: Bra att du sa det, ska säga det till min gyn! Tack! Får nog ställa klockan extra tidigt varje morgon, kan omöjligt sitta still med 3 barn att ta hand om på morgonen

• GakkenLive

Hej alla.Har min spec tid hos läkaren i morgon...

Smånervös.

Har ju tagit dubbel pergo förra månaden.Undrar vad som sker nu.Kan kanske få en kur till? Eller nått annat.
    Har massor och inga frågor, allt surrar just nu...

• flingan
    GakkenLive skrev 2010-10-24 21:34:29 följande:

Hej alla.Har min spec tid hos läkaren i morgon...

Smånervös.

Har ju tagit dubbel pergo förra månaden.Undrar vad som sker nu.Kan kanske få en kur till? Eller nått annat.
    Har massor och inga frågor, allt surrar just nu...

Hoppas att du får svar på alla dina frågor. Skriv sedan och berätta hur det gick. Jag tänkte angående frågor att ställa, jag vet ju ej hur länge ni har försökt och vilka utredningar som har gjorts. Men om inte din man/killes sperma är kollad så skulle jag nog be om det. Och har ni försökt ett längre tag utan resultat så skulle jag även fråga efter möjligheten att få mina äggledare spolade. Allt för att vara på den säkra sidan, så man inte äter Pergo i onödan så att säga. Lycka till!
  • ellenkey

MD77: Det var väldigt kladdigt när jag gick upp i morse Men vad gör man inte? hihi

• kaakis
    LillaMy3 skrev 2010-10-22 16:56:21 följande:
    Har hört i andra trådar att efter tre missfall skall man få en ordentlig utredning om vad det kan bero på.. Eller är det kanske det läkaren anser sig ha gjort med att tro att det blir bra ägg med pergo? Mitt missfall var efter två veckor, men sen har jag inte haft fler...

Är också superhungrig och trött. Men tröttheten tror jag är gammal traditionell sömnbrist Hungern får vi se. Magen brukar vara trög allt som oftast. Nu är den bara konstig...

Får se nästa helg helt enkelt
    Hej!
    Ingen vill göra en utredning på mig eftersom jag är "sååå gammal" (38) och man vill inte spilla tid med det. Istället tycker man att det är bra att testa olika medicinkombinationer
    Själv sket det sig denna månad, d.v.s ingenting fast pergo+otrivelle. Skall till läkaren på onsdag men jag är helt övertygad att det är på grund av avsaknaden av ÄL flytningarGråter
    Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??