• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • FannyB
    sancia skrev 2010-10-18 17:14:36 följande:

MD77- Tycker du är tuff! Har du någon när och kär som vet om dina försök?

Vet knappt om jag vågar skriva detta, men jag har idag sett ett litet hjärta slå väldigt fort! Och enligt VUL var jag på dag 7+2 vilket ju stämmer bra med 7+1 som jag räknat fram.

Nu funderar vi hur vi ska fira!

men ååh så underbart!! grattis grattis!!

sassa07 - jag har inte heller gjort nåt dumt, jag är rena rama ängeln ;) zonterapueten var en hon, och Ja, jag ska gå tillbaka dit. det kändes jättebra, jag tyckte bara att det var skönt & avkopplande. jag kände mig väldigt nedvarvad efteråt, och det kan jag behöva! njae, hon sa inget speciellt egentligen. hon kände lite "obalans" i sköldkörteln som hon sa var väldigt kopplad till hormoner och ägglossning mm. men annars så sa hon att jag verkar vara i väldigt bra balans :) jag skulle öka på min dos med omega 3 tyckte hon och så skulle hon skicka med mig någon special special mineralolja, men den glömde jag... hoppas hon sparar den till nästa gång jag kommer dit :) hur var det för dig? fick du veta om några obalanser..?

jag dagdrömmer oxå ofta om sådana saker, att få berätta för familjen, att faktiskt stå där med plusset i sin hand, att ha en stor, go, tjock mage som alla vill klämma på... man känner sig lite fånig och barnslig när man tänker så, men det är ju såå mysigt! och förhoppningsvis är det bara av godo :)

jag har en fråga: är det någon som kan förklara på ett lättförståligt sätt vad pergon gör i kroppen? lever ägget/äggen längre? på vilket sätt ökar det chansen att bli gravid?

ha en skön kväll!

• sassa07

MD77: Jag tycker oxå att du e stark å tuff! Vilken fin historia Gråter Hur tar du ställning till(Om man får fråga) om du träffar den rätte innan du har plussat?? Håller ju tummar å tår för denna gången
    ------------------
    Sancia: Lovley!!!
    --------------
    k berg: Jag skulle  oxå äta omega 3. Andra gången somnade jag till när hon höll på bakom nacke, huvudet å öronen.
    Vissa punkter under fötterna gjorde ont! Hon anv en plastpinne under mina fötter för att släppa på det!
    Man kände rikigt kristallerna när hon drog då....

Hoppas att vi snart kan få uppfylla våra drömmar....
    Men tyvärr din fråga har jag inget svar på!

• MD77

Om jag träffar dehn rätte innan jag plussat så blir jag överlycklig, det är ju klart att jag vill det. Apropå det så ska jag faktiskt på dejt nu på lördag :) Får se hur det blir :)

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-18 21:33:13 följande:
    Om jag träffar dehn rätte innan jag plussat så blir jag överlycklig, det är ju klart att jag vill det. Apropå det så ska jag faktiskt på dejt nu på lördag :) Får se hur det blir :)
    Va spännande Ska tänka på dig och håller tummarna att det är Mr right
  • Eddam
    FannyB skrev 2010-10-18 20:13:57 följande:

jag har en fråga: är det någon som kan förklara på ett lättförståligt sätt vad pergon gör i kroppen? lever ägget/äggen längre? på vilket sätt ökar det chansen att bli gravid?

Vet inte om jag kan förklara lättförståligt men Pergon ger "platsen i hjärnan" (som jag inte vet vad den heter) signaler att skicka iväg hormoner till kroppen att den ska göra äggblåsor och sedan släppa ägg (ägglossningen). Det är den där signalen som fattas hos oss som inte har egen äl.. Så det är alltså bara signalen till hjärnan som Pergon tillför i kroppen..
    Förstår du hur jag menar?
  • Eddam
    Wiiieee!!! Lycka till!!
  • Rose83

Hej tjejer!
    Jag har vart upptagen med jobb så har inte hunnit skriva..
    den 13e fick jag mens så det blev inget den här gången heller..
    Det som får mej att tänka är att jag alltid haft oregelbunden och nu börjar jag få mens 1 dag innan..

Får se om jag blir gravid 3e pergokuren...

• FannyB
    Eddam skrev 2010-10-19 08:44:22 följande:
    Vet inte om jag kan förklara lättförståligt men Pergon ger "platsen i hjärnan" (som jag inte vet vad den heter) signaler att skicka iväg hormoner till kroppen att den ska göra äggblåsor och sedan släppa ägg (ägglossningen). Det är den där signalen som fattas hos oss som inte har egen äl.. Så det är alltså bara signalen till hjärnan som Pergon tillför i kroppen..
    Förstår du hur jag menar?
    ahaa.. :)  jag tror "platsen i hjärnan" är hypofysen. vår utredning har ju dock visat att jag har egen ägglossning, men lite osäkert dock om jag har det varje månad.

sweetgirl89 - igårkvälls och inatt har jag oxå haft enorma äl-smärtor.. antar att det är positivt, men rackarns va ont det gjort!!
    OJ så spännande!! lycka till!! och håll oss uppdaterade!! Flört
  • flingan

Hur har era progesteronvärden sett ut tjejer?

Jag fick veta igår att jag hade haft en mycket fin ägglossning enligt gynläkaren. Med ett värde på 204!!! 
    Inte undra på, så ont som jag hade den natten då det var äl på gång. Nu kan jag ju inte låta bli att oroa mig lite för överstimulering, med ett så högt värde. Men jag ska fortsätta ta enkelkur Pergo varannan månad. Jag får snällt lita på min gynläkare och hoppas på samma fina äl även denna månad, utan Pergo.

• LillaMy3

Jar har aldrig tagit progesteronvärdet. Tagit väldigt lite blodprov totalt sett faktiskt hos denna gyn. Bad om att få ta fler prover här nu i höstas, och fick väl om jag ville, men läkaren tyckte inte det var någon poäng egentligen. Orkade inte diskutera saken med henne så jag struntade i det.

Här är äl nog precis över. Hade som mest ont i äggstockarna i torsdags, sen bara lite ömt som gradvis blir mindre. Pos ältest i söndags, men tydligt svagare dagen efter. Så jag antar att äl var söndag kväll, måndag förmiddag någon gång. Var med sambon lördag söndag och måndag, hoppas det räcker. Detta var min femte pergokur sen i januari i år. Har fått äl på dag 25-26 hela tiden, men nu var det plötsligt på dag 17. Hoppas det är ett bra tecken. Sonen blev till på första kuren för två år sen. Då hade jag äl ca dag 17-20 tror jag.

Usch nu är det två lååååååånga veckor kvar med "hoppashoppashoppas". Försöker att inte känna efter, men det är inte så lätt....

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??