• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • flingan
    LillaMy3 skrev 2010-10-19 10:17:23 följande:
    Jar har aldrig tagit progesteronvärdet. Tagit väldigt lite blodprov totalt sett faktiskt hos denna gyn. Bad om att få ta fler prover här nu i höstas, och fick väl om jag ville, men läkaren tyckte inte det var någon poäng egentligen. Orkade inte diskutera saken med henne så jag struntade i det.

Här är äl nog precis över. Hade som mest ont i äggstockarna i torsdags, sen bara lite ömt som gradvis blir mindre. Pos ältest i söndags, men tydligt svagare dagen efter. Så jag antar att äl var söndag kväll, måndag förmiddag någon gång. Var med sambon lördag söndag och måndag, hoppas det räcker. Detta var min femte pergokur sen i januari i år. Har fått äl på dag 25-26 hela tiden, men nu var det plötsligt på dag 17. Hoppas det är ett bra tecken. Sonen blev till på första kuren för två år sen. Då hade jag äl ca dag 17-20 tror jag.

Usch nu är det två lååååååånga veckor kvar med "hoppashoppashoppas". Försöker att inte känna efter, men det är inte så lätt....
    Det är tydligen väldigt olika vilken uppföljning man får när man tar Pergo. Vissa får ju både VUL och blodprov. Håller tummarna på att det tar sig denna gången för dig! 
  • LillaMy3
    flingan skrev 2010-10-19 10:24:22 följande:
    Det är tydligen väldigt olika vilken uppföljning man får när man tar Pergo. Vissa får ju både VUL och blodprov. Håller tummarna på att det tar sig denna gången för dig! 
    Ja jag har märkt det Jag var på några vul i början av året. Men det var bara för att jag bad om det. Men det var aldrig mer än en blåsa på G varje gång, så då slutade jag kolla. Sen får jag ju alltid mens 14 dagar efter pos äl-test, så äl har jag nog. Har väldigt sällan mens annars. Kan gå över ett år mellan gångerna. Men nu i sommar hade jag plötsligt två egna cykkler med äl på dag 14-16. Missade den ena, och den andra blev de inget på. Hoppas pergo-äl blir bättre än vanligt, egen äl...

Har inte skrivit in mig på BIM-listan. Kanske skall ta och göra det

Hoppas många i tråden plussar snart!

Hur många försök har ni gjort här inne?
  • LillaMy3
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 26-28/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    LillaMy3 BIM ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
  • kaakis

Hej!
    Får jag hoppa in här??Skäms
    Är 39år har ett barn (12år) och har försökt att skaffa ett litet syskon till honom i ett år.
    Det har tyvärr inte gått så bra, då jag har 3MF bakom mig, taskiga läkare m.m...
    Nu har jag en ny läkare som ordinerade Pergo +  Otrivelle, dock är problemet att jag inte fick några...förlåt....geleflytningar...och därför tror jag inte att det tog sig.
    Nu inväntar jag BIM som jag tror är den 27/10.

Tack
    Kaakis

• sassa07

Kaakis: Välkommen hit!!! Tråkigt att höra att du har blivit illa behandlad!

Lillamy3: Vi har hållt på sen Mars -09! 3e omgång pergo nu!!
    ---------------------

Tyvärr :-/ e jag inställd på mens! Det har molat lite då å då under dagen! Jag försöker hitta symptom, det enda är att jag känner mig gråtfärdig...
    Va låååångt det känns till den 24:e

• mira69

MD77:

Du är verkligen en modig tjej och jag beundrar din positiva drivkraft! Håller tummar och tår för dig... och hoppas att du även får en kul dejt :)

Själv väntar jag på mens, som jag tror kommer vilken dag som helst. Testade med ÄL-stickor fram till dag 20 utan resultat. Hade sex senast dag 21 och sen åkte mannen på tjänsteresa, suck... Brukar i vanliga fall ha ÄL dag 16, men den verkar bli fördröjd eller inte ge utslag på stickor under Pergo-behandling. Är det någon annan som inte får utslag på sticka vid ÄL?  Nu tror jag att ÄL skett utan utslag och vi missat att sexa då eller att ÄL skett långt efter dag 21, då mannen inte längre var hemma..
    men ett litet hopp finns iaf.. :)

• ellenkey

kaakis: Välkommen! Var hos gyn igår och han verkade inte bry sig nämnvärt om att jag inte hade äl-flytningar, bara det såg fint ut med äggblårna.

Hur viktigt är egentligen flytningarna??

Sancia: Härligt!! Vill också

Pladdermaja: Jag tog progesteronvärdeprov igår men har inte fått svaret än, men jag tror inte att det är så högt, iaf så ska jag ju ta progesteronsuppar i 2 veckor med start dagen efter äl. Vill ha äl nu!!!

• Fimpen72

Välkommen till Kaakis.

Tyvärr har ju Pergo lite trista bieffekter när det gäller fertilitsekret och livmoderslemhinnan.
    Har du en schysst gyn nu kan du ju fråga om du kan få prova Femar vilket inte används inom fertilitetsmedicinen i sverige (jo ibland men inte som första hands val).
    Utomlands används Femar och ger mindre flerbörd, bättre  slemhinnor.

Jag ska börja med Borago (gurkörtolja) och även Evecare(himalaya healtcare) för att förbättre slemhinna och sekret.

Det är viktigt att man inte använder glidmedel om man tycker man har för lite sekretioner..
    Isf ett godkänt glidmedel typ Preseed.

Själv är jag 35år och har tre kottar.
    Åtta åring och tvillingar(pergo) på 6år.
    Nu försöker jag baka en fjärde alltså.....

• flingan
    ellenkey skrev 2010-10-19 13:36:46 följande:
    kaakis: Välkommen! Var hos gyn igår och han verkade inte bry sig nämnvärt om att jag inte hade äl-flytningar, bara det såg fint ut med äggblårna.

Hur viktigt är egentligen flytningarna??

Sancia: Härligt!! Vill också

Pladdermaja: Jag tog progesteronvärdeprov igår men har inte fått svaret än, men jag tror inte att det är så högt, iaf så ska jag ju ta progesteronsuppar i 2 veckor med start dagen efter äl. Vill ha äl nu!!!
    Tog du progesteronprovet innan äl? Jag tog mitt en vecka efter, det är då koncentrationen är som högst. Hoppas att du får äl snart då.
  • MD77
    flingan skrev 2010-10-19 10:09:28 följande:
    Hur har era progesteronvärden sett ut tjejer?

Jag fick veta igår att jag hade haft en mycket fin ägglossning enligt gynläkaren. Med ett värde på 204!!! 
    Inte undra på, så ont som jag hade den natten då det var äl på gång. Nu kan jag ju inte låta bli att oroa mig lite för överstimulering, med ett så högt värde. Men jag ska fortsätta ta enkelkur Pergo varannan månad. Jag får snällt lita på min gynläkare och hoppas på samma fina äl även denna månad, utan Pergo.
    Sist när jag tog progesteronprov så var det bara 16. Jag hade utslag på ÄL-test och min gyn sa att jag haft ÄL om stickorna visar det, att man inte ska stirra sig blind på siffror. Men att jag har för lågt progesteronvärde 7 dagar efter ÄL beror antagligen på min korta lutealfas. Nu tar jag extra progesteron från och med igår, så förhoppningsvis blir det goda resultatGlad
    kaakis skrev 2010-10-19 11:44:41 följande:

Hej!
    Får jag hoppa in här??Skäms
    Är 39år har ett barn (12år) och har försökt att skaffa ett litet syskon till honom i ett år.
    Det har tyvärr inte gått så bra, då jag har 3MF bakom mig, taskiga läkare m.m...
    Nu har jag en ny läkare som ordinerade Pergo +  Otrivelle, dock är problemet att jag inte fick några...förlåt....geleflytningar...och därför tror jag inte att det tog sig.
    Nu inväntar jag BIM som jag tror är den 27/10.

Tack
    Kaakis

Välkommen till vår härliga tråd! Här kan man verkligen få bra stöd och hjälp av alla härliga tjejer! Hoppas du kommer uppleva detsammaGlad
    Bra att du fick en ny läkare som hjälper dig. Att få ÄL-flytningar är inget måste för att få ÄL. Nu senast hade jag nästan inga alls men fick ÄL ändå.
    Håller tummarna för dig den 27:e!
    mira69 skrev 2010-10-19 13:21:14 följande:
    MD77:

Du är verkligen en modig tjej och jag beundrar din positiva drivkraft! Håller tummar och tår för dig... och hoppas att du även får en kul dejt :)

Själv väntar jag på mens, som jag tror kommer vilken dag som helst. Testade med ÄL-stickor fram till dag 20 utan resultat. Hade sex senast dag 21 och sen åkte mannen på tjänsteresa, suck... Brukar i vanliga fall ha ÄL dag 16, men den verkar bli fördröjd eller inte ge utslag på stickor under Pergo-behandling. Är det någon annan som inte får utslag på sticka vid ÄL?  Nu tror jag att ÄL skett utan utslag och vi missat att sexa då eller att ÄL skett långt efter dag 21, då mannen inte längre var hemma..
    men ett litet hopp finns iaf.. :)
    Modig eller dumdristig...vet inte änGlad Nej då, jag tror självklart att det kommer att gå bra till slut om nu kroppen någon gång kan se till att bli gravid!

Jag hoppas också att det blir en bra dejt, om inte annat så är det ett steg närmare drömmannen i alla fall. Har förstått att prinsen inte kommer att knacka på min dörr, måste ge mig ut och leta liteGlad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??