• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-14 15:47:41 följande:
    Fick veta idag att jag har ett mindre myom i livmodern....kan det kanske påverka möjligheterna att bli gravid? När jag läst runt lite snabbt så verkar det inte som att man gör något åt dem om man inte har besvär. Någon som vet något mer?
    har bara hört att stora myom kan ge svårigheter att bli gravid å behålla barnet,, har inte hört så mkt om små dock. Men fråga gynläkaren?? kram
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-14 15:50:24 följande:
    har bara hört att stora myom kan ge svårigheter att bli gravid å behålla barnet,, har inte hört så mkt om små dock. Men fråga gynläkaren?? kram
    Ok, då kanske just det lilla myomet minskar mina chanser i alla fall... Ska fråga gyn nästa gång.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-14 15:47:41 följande:
    Fick veta idag att jag har ett mindre myom i livmodern....kan det kanske påverka möjligheterna att bli gravid? När jag läst runt lite snabbt så verkar det inte som att man gör något åt dem om man inte har besvär. Någon som vet något mer?
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?

---------------------------------------

Någon som vet hur länge man brukar ha blodiga flytningar innan man börjar störtblöda vid missfall?
    Jag har haft ljusrosa eller små små blodblandade flytningar några gånger om dagen i flera dagar nu så jag antar att jag håller på att få missfall men det drar aldrig igång..
    Gravtesterna blir bara starkare och starkare oxå.. Så jag fattar ingenting.. har lite mensvärk till o från.. Men på onsdag sak jag till gyn antar jag. Ska ringa och prata med honom på tisdag när han jobbar igen..

Någon som vet eller har erfarenhet??
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 20:31:13 följande:
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?

---------------------------------------

Någon som vet hur länge man brukar ha blodiga flytningar innan man börjar störtblöda vid missfall?
    Jag har haft ljusrosa eller små små blodblandade flytningar några gånger om dagen i flera dagar nu så jag antar att jag håller på att få missfall men det drar aldrig igång..
    Gravtesterna blir bara starkare och starkare oxå.. Så jag fattar ingenting.. har lite mensvärk till o från.. Men på onsdag sak jag till gyn antar jag. Ska ringa och prata med honom på tisdag när han jobbar igen..

Någon som vet eller har erfarenhet??
    Det behöver inte alls vara missfall. Slemhinnan är känslig och man kan ha blödningar/bruna flytningar utan att få missfall.
    Molvärk/mensvärk är också jättevanligt, jag låg och grät av smärta vid första graviditeten plus hade både störtblödning och sedan en veckan med bruna flytningar.
    Det var i v5 och i v6 lugnade det ner sig och jag fick se ett pickande hjärta =)
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 20:39:33 följande:
    Det behöver inte alls vara missfall. Slemhinnan är känslig och man kan ha blödningar/bruna flytningar utan att få missfall.
    Molvärk/mensvärk är också jättevanligt, jag låg och grät av smärta vid första graviditeten plus hade både störtblödning och sedan en veckan med bruna flytningar.
    Det var i v5 och i v6 lugnade det ner sig och jag fick se ett pickande hjärta =)

Håller tummarna för att det är samma för mig!!

Med sonen var allt HEEEELT normalt som det heter förutom illamåendet men annars hade jag inga känningar av något annat så nu känns det ju helt hopplöst! Fast ditt inlägg gav mig lite hopp igen! Tack!

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 20:56:53 följande:

Håller tummarna för att det är samma för mig!!

Med sonen var allt HEEEELT normalt som det heter förutom illamåendet men annars hade jag inga känningar av något annat så nu känns det ju helt hopplöst! Fast ditt inlägg gav mig lite hopp igen! Tack!

Vilken vecka ska du vara i nu?
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 21:32:01 följande:
    Vilken vecka ska du vara i nu?
    hmm...  5+6 tror jag?!
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 21:51:34 följande:
    hmm...  5+6 tror jag?!
    Jag plussade i v5+2 och det var då jag fick en störtblödning, åkte in på VUL där de såg en missformad hinnsäck (inget foster), de sa att det var ett missfall.
    Hem med otroliga menssmärtor och blödningar/brunt i en vecka.
    Men 7dgr senare fanns det ett 7mm litet foster med pickande hjärta, hon är 8år nu =)

Håller verkligen tummarna för dig.
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-14 21:53:30 följande:
    Jag plussade i v5+2 och det var då jag fick en störtblödning, åkte in på VUL där de såg en missformad hinnsäck (inget foster), de sa att det var ett missfall.
    Hem med otroliga menssmärtor och blödningar/brunt i en vecka.
    Men 7dgr senare fanns det ett 7mm litet foster med pickande hjärta, hon är 8år nu =)

Håller verkligen tummarna för dig.
    Coolt! Men vilken bergodalbana för känslorna att först få höra att det är ett missfall och sen är det en bäbis.. Men såå härligt att det gick bra!
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 21:58:52 följande:
    Coolt! Men vilken bergodalbana för känslorna att först få höra att det är ett missfall och sen är det en bäbis.. Men såå härligt att det gick bra!
    Hade blödningar med andra grav. också fast senare, ungefär i v12.
    Gick bra då också.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??