• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • ellenkey

Ang kaffe så ska man väl inte hälla i sig mängder, har för mig att min bm sa till mig när jag var gravid att runt 3 koppar är vanligt. Cigg röker jag inte men har hört att det ska försämra fertiliteten hos både män och kvinnor. Karln min snusar men det har han gjort hela tiden och det verkar inte försämra spermierna hos honom iaf.

Ok det är fler som känner en viss press.. tycker att det är svårt att få till det när det blir tvångsmässigt, man kan vara trött,  som tur är behöver vi tjejer inte prestera på samma sätt som killen

Fimpen: Jag har också 3 barn, har du använt pergo med de andra?  

• Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-10-13 13:09:50 följande:
    Ang kaffe så ska man väl inte hälla i sig mängder, har för mig att min bm sa till mig när jag var gravid att runt 3 koppar är vanligt. Cigg röker jag inte men har hört att det ska försämra fertiliteten hos både män och kvinnor. Karln min snusar men det har han gjort hela tiden och det verkar inte försämra spermierna hos honom iaf.

Ok det är fler som känner en viss press.. tycker att det är svårt att få till det när det blir tvångsmässigt, man kan vara trött,  som tur är behöver vi tjejer inte prestera på samma sätt som killen

Fimpen: Jag har också 3 barn, har du använt pergo med de andra?  
    Inte till första graviditeten, trots att jag bara har mens 1-2ggr/år så blev det en lyckträff.
    Andra grav blev pergotime =tvillingar
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:05:33 följande:
    Jag kan hålla med att det är stressande! jag anv mig inte av äl stickor tycker att det är jobbigt å stressigt! så vi har varann dag sex! Visst det är inte jätte upphetsande, å man e ju inte alltid vrål kåt! Men pergon gör ju sitt att man ev kommer att ha en äl och då är det ju rätt bra om man sexar till det under dom dagarna!
    Vi har "sexförbud" efter kl 20... på det sättet känner man ju sig inte dötrött som jag/vi annars är på kvällarna vid läggdags! Vi båda jobbar heltid! Ett barn på 6 år!
    ------------------------
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
    Jag dricker 1-2koppar när jag jobbar men oftast inget alls.
    Cigg är inget problem eftersom jag inte röker =)

Härligt att kunna ha sexförbud efter kl20. Jag jobbar ju kvällar och kommer hem kl 21.30 och är helt slut.
    Då är man inte upplagd direkt.
  • ellenkey

Om vi skulle ha sexförbud efter kl 20 skulle vi nog aldrig få till det Vid 20 lägger sig barnen så efter det får det alltid bli. 

• sweetgirl89

vad tror ni tjejer kan det va den 22.5mm ÄB som är5 på väg att släppa?? idag kom äntligen värken i äggstockarna å värker mest på vänster sida där ÄB satt på VUL :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Rose83 skrev 2010-10-13 10:15:27 följande:
    Idag har jag svin ont i magen, känns som mensvärk!
    önskar jag kunde vara hemma å ligga med min varma vetepåsen på magen..
    Fan oxå, helt säker att jag inte blev gravid denna gång heller!Gråter
    hoppad det blir + iaf.. för mig kändes det som att mensen skulle komma när som helst men kom aldrig. å blev fint + i stället!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sancia
    Eddam skrev 2010-10-13 12:33:21 följande:
    Sancia: var det idag du skulle på VUL?? Hur ahr det gått?

Först på måndag. När jag ringde för att boka tiden ville hon boka in mig i morgon, men jag sa att jag hellre ville ha en tid på måndag, för att vara säker på att se något... nu ångrar jag mig lite.

Vi har varit väldigt noga både maken och jag när vi "försökt"

Jag varken röker eller dricker kaffe och har även skippat alkohol.

Maken har dagit ner på kaffet (röker inte heller) och har skippat varma bad. Han har varit försiktig med alkohol.

Har velat ha så perfekta förutsättningar som möjligt. Det enda som har varit jobbigt är för maken att inte bada varmt... Glad

• FannyB

hej tjejer!

sweetgirl89
    , nu får du läsa samma story igen som i den andra tråden, sorry Skäms

sassa07
     - jag ÄLSKAR kaffe, men försöker att inte dricka mer än 3 koppar per dag. cigg är inget för mig.. jag tar gärna nåt glas vin på helgen, men försöker att vara balanserad vad gäller alkoholen. va häftigt att du varit på zonterapi! det ska bli såå spännande imo!

sancia - kräktes du 14 ggr häromdagen..? stackars dig!! fast lyllo dig ändå som är gravid...Glad

jag har varit på VUL idag, dag 10 i menscykeln, för att kolla äggblåsorna. på höger sida hade jag en fin äggblåsa enligt läkaren. på vänster sida hade jag tyvärr en gammal äggblåsa som blivit till en liten cysta som är lite öm. så även fast jag haft normal mens osv så har jag förmodligen inte haft någon ägglossning förra månaden. läkaren sa det inte rakt ut, men jag kan ju räkna ut själv att detta kan innebära att jag faktiskt inte har ägglossning varje månad, vilket skulle kunna vara en liten förklaring till varför det inte "tar sig" för oss... vi ska köra på enligt plan nästa månad och månaden efter, och även då kolla upp äggblåsorna med VUL. visar det samma sak sa läkaren att vi får testa annan behandling. vad det kan tänkas bli glömde jag tyvärr att fråga..

jag var jätteledsen när jag gick ifrån läkaren, men nu känns det lite bättre. som biverkning av pergon har jag inte kunnat sova på 2 nätter, så jag kan inte riktigt särskilja på om det kommer tårar pga ledsamhet eller av enbart trötthet, jag är som i en dimma.. 

man är ju inte riktigt sig själv när man inte får sova, det vet ni säkert...

så - nu är det bara att hoppas att äggblåsan på höger sida sköter sig och släpper iväg ägget som det ska. återstår att se.

det är skönt att ni finns!
    kramar!

• sweetgirl89

k berg: ingen fara hehe jag skriver samma sak i många trådar för att hålla alla uppdaterade ;)

synd att du inte hade nån ÄL förra månaden!! men hoppas att den fina blåsan på höger äggstock blir en fin ÄL!!

Jag fick ju knappt heller några biverkningar men idag har jag rätt ont i äggstockarna å det gör ont att gå, stå, sitta, ja allt man än gör. hoppas vi kan mysa på idag men är rätt säker att det kommer göra jätte ont det med :( Men blir ett + av detta så är så klart värt smärtan!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • sassa07
    ellenkey skrev 2010-10-13 13:56:00 följande:
    Om vi skulle ha sexförbud efter kl 20 skulle vi nog aldrig få till det Vid 20 lägger sig barnen så efter det får det alltid bli. 
    Jag har ju bara ett barn och han somnar 19-19.30! Ibland kan man ju få till en snabbis när han e ute å leker, eller när han somnat 
    Nja sexet är väl lite jobbigt just nu och har varit ganska länge... Bara för att man så gärna vill ha ett plus!
    ---------------------
    Jag har gått å blivit störd eller mer galen kanske... Ojojoj min man fick sig en härlig utskällning idag när han kom hem efter jobbet! För vad vet jag inte??? Nu efteråt känns gapandet ganska bra men visst lite dåligt mår jag.... Jag har iaf sagt F'låt :-/
    --------------------
    K berg: Lycka till imon! Håller tummarna att äb ska växa till sig...
    ------------------
    Syskonmaking: Du har en fin man
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??