• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-11 18:44:49 följande:
    Hoppas den ena har växt till sig nu!!
    tack!!:)
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:47:50 följande:
    Hoppas det är ett par toppenblåsor imorgon =)
    tack så mkt!!

Hoppas du får fint + snart! :) kan själv algrig hålla mig å börjar testa redan 1 vecka innan BIM :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • FannyB
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
    har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.
    hej tjejer!

kan nån förklara för mig varför det inte är bra med flera äggblåsor och varför man får sexförbud? är ju liten nyfiken: jag tog min 4:e tablett pergo idag och ska på VUL på onsdag, dag 10 så jag är lite nyfiken... en bekant som käkat pergo sa att "det är ungefär som att du har ägglossning" i en hel vecka. men det stämmer väl inte riktigt...? tack på förhand för er hjälp!
    som ni kanske minns så oroade jag ju mig för biverkningar nu när jag körde igång med pergon, men peppar peppar har jag inte märkt av nåt speciellt än så länge. lite svettningar i förrgår natt dock... håll tummarna för att det inte blir värre! för första gången på jaaa...evigheter, känner jag att jag faktiskt har förhoppningar inför denna BIM. känns så skönt, jag är glad över att jag inte är heeelt genombitter och cynisk.. :)

Fimpen72: jag har käkat apiforce 2 månader nu innan pergon. men - jag kunde inte märka nån större skillnad. och inget plus blev det ju heller. nu på torsdag har jag faktiskt bokat tid för zonterapi. det ska bli spännande. pergo + zonterapi blir kanske som en liten kombination av västerländsk medicinvetenskap och lite mer flum flum, som en liten fertilitets-coctail eller kanske en häxblanding om man föredrar det ;)

MD77 - tycker du är cool som gör detta på egen hand!! imponerande!! där snackar vi äkta girl-power!! ;)

sweetgirl89 - håller tummarna för dig & äggblåsorna!!

ha en skön kväll mina damer!
  • barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:47:25 följande:
    Har faktiskt hållit mig idag =)
    Inga känningar alls.

kompisen hade inte myst och nu skulle hon inte få äta pergo förrän i december...
    Men hörde att pergo vad slut igen?
    Ja har oxå hört någotom att pergo skulle vara på väg att ta slut, någon som hämtat senaste tiden?

Tog pergo igen trots allt, tog cd3-6, hoppade sista tabletten.
    Hoppar över nästa månad om det nu ska tas varannan månad. Kan inte förstå detta att man på samma indikation rekomenderar olika, är det bara kanske Dr rädsla för flerbörd? Kan inte hitta någon studie som tittat på efter hur länge man får äl i första pergofri cykel efter pergocykel. Hittat att man fortätter ägglossa och blir gravid, men inte alls i samma utsträckning som i pergocykel.

Skippade rådet med halverad dos oxå, hihi.

Ska kolla med vul i slutet av veckan.

Hittat stúdier som visat på bättre chans för grav om man tar pergo cd1-5 jmf med cd5-9 och att cd 1-5 ger färre äb mn bättre slemhinna.
    Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
    har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
    Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
    Himla tur att hon får VUL.
    Ja, jag hade ju oxå 3 st, inte blev jag gravid för det, trots ohörsamhet för sexförbudet. I sverige har vi ju generellt en gräns på inte mer än 2 stora äb, i de flesta andra länder är det 3 st. Fins dessutom inga bevis för att det är de stora äb man ska räkna, tvärtom finns många studier som visat på andra fatorer man ska undersöka eller räkna som har bättre samband med risken för flerbörd.
    sweetgirl89 skrev 2010-10-11 18:34:06 följande:
    vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??

ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
    Lycka till, ser säkert superbra utGlad
  • sweetgirl89

k berg : tack!! det där med äggblåsor är att har du mer än en blåsa runt eller över 14 mm på dag 12-13 så är risken stor att alla släpper å blir befruktade = att  det blir tvillingar eller trillingar.. sen tänk på att varje ägg kan ju dela sig oxå å bli enäggtvillingar å så vidare..

tvilling graviditet eller fler är ju risk graviditeter så det är inget man rekomenderar och försöker undvika så gott det går!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • Fimpen72

barnlängtan - jag har också sett det där med att äta från dag1 för slemhinnan skull men hittade sen igen studie, har du ngn länk måntro?

Läste på en annan tråd att Pergo var slut och skulle komma i oktober.
    Jösses vilken tillverkare, har de problem med maskinerna igen eller :(
    Inte för att jag drabbas men ni andra.

Jag kör med Möllers omega denna månad, men funderar på Mor-Epa nästa inköp. En riktig djungel det där med omega fetterna.

Min jobbarkompis är SÅ anti mot flerbörd, tur hon får kontroller.
    Jag tipsade henne om Femar eftersom det är mindre chans att bli överstimulerad då.
    Får se om hon ber om det om hon får samma reaktioner vid en halvtablett.

• MD77
    FannyB skrev 2010-10-11 19:33:48 följande:
    hej tjejer!

kan nån förklara för mig varför det inte är bra med flera äggblåsor och varför man får sexförbud? är ju liten nyfiken: jag tog min 4:e tablett pergo idag och ska på VUL på onsdag, dag 10 så jag är lite nyfiken... en bekant som käkat pergo sa att "det är ungefär som att du har ägglossning" i en hel vecka. men det stämmer väl inte riktigt...? tack på förhand för er hjälp!
    som ni kanske minns så oroade jag ju mig för biverkningar nu när jag körde igång med pergon, men peppar peppar har jag inte märkt av nåt speciellt än så länge. lite svettningar i förrgår natt dock... håll tummarna för att det inte blir värre! för första gången på jaaa...evigheter, känner jag att jag faktiskt har förhoppningar inför denna BIM. känns så skönt, jag är glad över att jag inte är heeelt genombitter och cynisk.. :)

Fimpen72: jag har käkat apiforce 2 månader nu innan pergon. men - jag kunde inte märka nån större skillnad. och inget plus blev det ju heller. nu på torsdag har jag faktiskt bokat tid för zonterapi. det ska bli spännande. pergo + zonterapi blir kanske som en liten kombination av västerländsk medicinvetenskap och lite mer flum flum, som en liten fertilitets-coctail eller kanske en häxblanding om man föredrar det ;)

MD77 - tycker du är cool som gör detta på egen hand!! imponerande!! där snackar vi äkta girl-power!! ;)

sweetgirl89 - håller tummarna för dig & äggblåsorna!!

ha en skön kväll mina damer!
    Tack för de det! Ja, jag hoppas att jag får gå hela vägen och bli en äkta girl-power mamma!Glad

De ger sexförbud pga risk för flerbörd, trillingar eller fler, vilket är riskfyllt både för barn och mamman. Men som sagts tidigare så tror jag inte att jag hade lyssnat på sexförbud om jag haft 3 ÄB, hur stor är risken att alla tre befruktas egentligen? Jag får inseminationsförbud om jag skulle ha 3 ÄB eller fler men ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog att ljuga om det skulle visa sig att jag har 3 ÄB...dumt kanske men just nu börjar jag bli desperat så jag skulle våga chansaGlad Fast jag vet egentligen inte hur jag skulle klara av tvilingar som ensamstående....ett senare problem! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • sweetgirl89

Barnlängtan2011 : lycka till på VULet: :)

♥Elina 22/1-2010♥
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-10-11 19:01:16 följande:
    Härligt!Glad Jag brukar ha Äl-flytningar ca 3 dagar innan. Hoppas att det blir fin fina guldägg nu!
    Det har inte kommit någon mer... ursäkta mig för ingående info,  men jag e inte snustorr heller!!!
    1v innan ÄL har några fått detta(tidigare inlägg) men jag har ju ca 13-14 dagar kvar till BIM så för mig känns det som äl kanske är här! Tror du man kan ha missat äl???
    -----------------
    k berg: jag svettades oxå en hel del!!!
    --------------------
    Sweetgirl89: Lycka till imon!!!
    ---------------
     Barnlängtan: Du som är så duktigt påläst, jag undrar?? Om man har ÄL flytningar, har man missat äl, ska man ha äl eller har man äl??? Tack
    -----------
  • LillaMy3

Hejsan.
    Jag har ätit pergotime sen i januari i år. Min läkaer tycker inte VUL är nödvändigt. Men de gånger jag gjort det så har jag altid bara haft en äl-blåsa.

Just nu är jag på dag 11 efter dubbel pergotime dag 3-7. Brukar inte känna så mkt förän vid äl. Och äl brukar komma närmare dag 25-26. Lite segt. Men i sommar var jag utan pergotime och hade plöstligt två helt normala cykler på 30 dagar. Mysko. Brukar inte ha äl alls annars. Men det är jag nästan helt 100 % säker på att jag hade nu. Kände av den, hade äl-flytningar, pos äl-test samt mens precis 14 dagar efter som med pergotime.

Men det blev ingen bebis. Så nu tar jag pergotime igen.  Blir intressant att se när äl behagar dyka upp, med tanke på att min "egna" var närmare dag 16 är 26...

Intressant det där med slemhinnan.

• sassa07

Var är du Fjällräven???
    -----------------------
    ÖÖÖÖÖÖÖÖÖhhhh jag skulle ju inte bry mig om tester,mm bara låta det gå! Kände mig varm så jag tog tempen... 37,5!! Feber för mig   Brukar ligga på 36! Antingen har sonen dragit hem någon läskig bacill eller äl!
    Sa ni inte att man kan få höjning under äl???
    -------------------

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??