Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:47:25 följande:
Har faktiskt hållit mig idag =)
Inga känningar alls.
kompisen hade inte myst och nu skulle hon inte få äta pergo förrän i december...
Men hörde att pergo vad slut igen?
Ja har oxå hört någotom att pergo skulle vara på väg att ta slut, någon som hämtat senaste tiden?
Tog pergo igen trots allt, tog cd3-6, hoppade sista tabletten.
Hoppar över nästa månad om det nu ska tas varannan månad. Kan inte förstå detta att man på samma indikation rekomenderar olika, är det bara kanske Dr rädsla för flerbörd? Kan inte hitta någon studie som tittat på efter hur länge man får äl i första pergofri cykel efter pergocykel. Hittat att man fortätter ägglossa och blir gravid, men inte alls i samma utsträckning som i pergocykel.
Skippade rådet med halverad dos oxå, hihi.
Ska kolla med vul i slutet av veckan.
Hittat stúdier som visat på bättre chans för grav om man tar pergo cd1-5 jmf med cd5-9 och att cd 1-5 ger färre äb mn bättre slemhinna.
Fimpen72 skrev 2010-10-11 18:28:16 följande:
har en jobbarkompis som äter pergo för första ggn.
Hon har inte alls några känningar men hade redan idag på dag 16 3 stora äggblåsor så hon fick sexförbud (de var ca 20mm).
Himla tur att hon får VUL.
Ja, jag hade ju oxå 3 st, inte blev jag gravid för det, trots ohörsamhet för sexförbudet. I sverige har vi ju generellt en gräns på inte mer än 2 stora äb, i de flesta andra länder är det 3 st. Fins dessutom inga bevis för att det är de stora äb man ska räkna, tvärtom finns många studier som visat på andra fatorer man ska undersöka eller räkna som har bättre samband med risken för flerbörd.
sweetgirl89 skrev 2010-10-11 18:34:06 följande:
vilken otur :( eller dom kanske redan myst senaste dagarna så det är för sent??
ska själv på VUL imorn igen då är det på dag 16 å min stora Äb som va 16 mm dag 12,, borde va ca 24 mm och den lilla som va 13mm (som jag hoppas inte växt) kan va ca 21 mm. Hoppas verkligen att inga fler ägg än dom 2 växt till sig,, annars blir jag väldigt ledsen :(
Lycka till, ser säkert superbra ut