• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • sweetgirl89
    flingan skrev 2010-10-10 19:09:28 följande:
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
    tänker oxå i samma banor,, ska testa några dagar till iaf tills på tisdag å sen se vad syns på VULet på tisdag oxå :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Eddam

Jag är oxå här!

Sassa: Förstår att det känns surt då, tror ingen tror att det måste gå så långt som till IVF. Men tack o lov att det finns! Men som sagt, ni har ju 2 pergokurer kvar.. Jag håller tummarna stenhårt för att det ska räcka med dom!!

Vart ligger alla nu?

Vilka har BIM snart?

• sassa07
    flingan skrev 2010-10-10 19:09:28 följande:
    Svårt att säga, är ju så olika. Har hört att man kan ha en stegring, som sedan försvinner för att sedan komma åter och först då är det äl på gång. Men det är ju bra att kombinera olika "signaler" för att lokalisera äl, tycker jag iaf. Håll koll på flytningarna, när de blir klara och elastiska är det äl på gång. Sedan känner en del av molvärk som tecken på äl. Så om du enbart hade utslag på ältestet och inga andra känningar så kanske äl ännu inte har skett. Men det är ju bara min teori så att säga.
    jag e här
    Än har jag inte haft sådana flytningar och är på dag 19 idag! Men vi alla har ju olika flytningar!
    Vi har sex varann dag (då jag inte äl testar). Men jag har haft lite molande värk till å från i helgen...
    Varje gång mensen har kommit så "ångrar" jag att man kanske inte hade sex lite oftare eller om man slutade förtidigt att sexa i cykeln, vem vet!!!
    men denna månaden ska det bli ett plus!
    --------------------
    Syskonmaking: Ja tack o lov att det finns! Men vi kör nog klart med pergo.... Hoppas ju att det är äl på g nu eller varit

Jag har BIM 22e
  • Fimpen72

Koko jag vet, tog ett test ikväll iallafall... negativt... inte så underligt kanske ... är på BIM -6

Detta var första månaden med ÄL tester och det var det bästa inköpet denna månad. Slipper undra och fundera så jäkladant. Så kunde vi mysa på varje kväll just då och nu är det mera när andan faller på.
    Tyckte det var jobbigt förra månaden att tvinga till ett varannadag så länge.
    Vi har ju småbarn + jag jobbar kvällar ibland... blir lite trött ibland.

Nästa månad tar jag Glandin 25 om det inte tar sig denna...
    Är det ngn här som tar "fertilitetstillskott" typ Apiforde, rosenrot, Glandin 25 ?

Jag tar två omegakapslar plus en vitaminer men inget annat.

• MD77
    Fimpen72: Nej, inte konstigt att det blev neg. Vänta några dagar till så får du säkert ett plusGlad 
    Det enda "fertilitetstillskottet" jag tar är Efamol, det ska tydligen få ordning på hormonerna...hoppas de funkar, har inte märkt så mycket än...
    Vad är Glandin 25?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Fimpen72
    MD77 skrev 2010-10-10 21:09:51 följande:
    Fimpen72: Nej, inte konstigt att det blev neg. Vänta några dagar till så får du säkert ett plusGlad 
    Det enda "fertilitetstillskottet" jag tar är Efamol, det ska tydligen få ordning på hormonerna...hoppas de funkar, har inte märkt så mycket än...
    Vad är Glandin 25?
    gurkörtolja som tydligen ska vara bra för slemhinnorna.
    Omega 6 alltså... precis som Efamol fast i efamol är det jättenattljusolja inte gurkörtolja.
  • MD77

Ok. Allt som funkar är ju bra så det är väl bara att ta allt man vill och tror på...det kan ju inte skada i alla fallGlad

Känner du några grav. symptom förresten?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Eddam
    sweetgirl89 skrev 2010-10-10 18:38:27 följande:
    Jag är här oxå ;)

liten fundering,, jag började testa ÄL-test på dag 12 i fredags å då blev strecken i stort sätt lika starka,, igår va strecket svagare å idag ännu svagare? borde ÄL va idag då på dag 14?? aldrig haft LH ökning så tidigt förut..
    Kan absolut vara äl! Men som sagt, fortsätt att testa lite till för att vara säker..

Nu tycker jag att det börjar bli lite spännande igen nu när många börjar närma sig äl och BIM.. Tänk vad coolt om alla plussar! Jag håller tummarna åt er!!!

Fimpen: Nej, inte så konstigt att det blev neg.. Fortrsätter du att testa varje dag eller?
    Jag åt Efamol innan jag började med Pergo men jag kände ingen skillnad..
  • Fimpen72

Nä, känner inget spec. Lite lite mensvärk men mycket mindre symtom än förra månaden. Då mådde jag smått illa, hungrig osv. Men då var jag ju inte gravid.

Trots att jag varit gravid två ggn kommer jag inte ihåg hur det var.. hönshjärna Foten i munnen
    Med första barnet så hade jag ingen aning att jag var gravid så så himla mkt symtom kan jag ju inte haft.
    Nu när jag räknar ut det så plussade jag i v5+2 med henne och illamåendet och tröttheten kom strax efter.

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-10 21:48:46 följande:
    Kan absolut vara äl! Men som sagt, fortsätt att testa lite till för att vara säker..

Nu tycker jag att det börjar bli lite spännande igen nu när många börjar närma sig äl och BIM.. Tänk vad coolt om alla plussar! Jag håller tummarna åt er!!!

Fimpen: Nej, inte så konstigt att det blev neg.. Fortrsätter du att testa varje dag eller?
    Jag åt Efamol innan jag började med Pergo men jag kände ingen skillnad..
    Jag börjar varje morgon med att inbilla mig att jag inte tänker testa... men vad sjutton jag har ju massa!! tester.
    Rimligt är väl att testa från tisdag och framåt kanske...(BIM 15/10)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??