• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-10-05 17:22:40 följande:
    Är inte alla tre 25mIE/ml?
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.
    (hittade den infon av clearblueexperten som svarade på frågor)
    Jo jag tror det.. Därför blev jag så förvånad att det blev så olika?! Skumt!

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-05 18:04:08 följande:
    Jag håller med dig Tummen upp för oss alla som kämpar och alla ni som har fått plus å kämpat!!!
    Ingen nämnd ingen glömd HEJA OSS
    Vi är bäst helt enkelt!
    Eddam skrev 2010-10-05 18:16:34 följande:

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
    Klart att du är en av oss, det var ju du som påbörjade allt detta roliga.
  • sancia
    sweetgirl89 skrev 2010-10-05 16:26:04 följande:
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    Jag använde testlagrets stavar. Prövade också RFSUs testa tidigt på BIM-5, vilket inte visade något och detta vid samma testtillfälle. Testlagret visade då helt klart pluss. Detta trots att RFSUs test ska vara känsligare (10 mlU/ml mot 25mlU/ml). På BIM hade jag ett streck som var starkare och bredare än teststrecket.

Sist använde jag testlagrets stickor, de visade inte lika starkt på BIM.
  • MD77
    Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.

Ja, här har den långa väntan på ÄL börjat...känns som evigheter dit.

Jag uppdaterade listan:

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • GakkenLive
    Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!

Jag uppdaterade listan:

GakkenLive ca 1/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

........................

La mig på listan igen...
    Blödningen har minskat, men det kom många klumpar i dag. Har ingen direkt gyn att ringa till här, de här ett SJUKT DÅLIGT system i det här landet för hjälp anser jag, Suck.Det gör mig lite irriterad.Som sagt var.Nu när man är lite mer insatt, (som någon skrev,tack för Internet o Familje LIv, haha, skulle vara rådvill annnars.)
    så ska jag fråga mera på min kontroll som jag ska på den 25 oktober.
    Ska skriva lista =)
  • mira69

Håller med om att det känns härligt att ha detta forum, både som info och för att skriva av sig... och för att inte känna sig ensam i denna situation.

Dag 16 för mig imorgon. Brukar vanligtvis ha ägglossning den dagen, får se om pergon ändrat på det? Hoppas på antingen imorgon eller fredag.. helst fredag. På torsdag ska jag arbeta hela dagen och kvällen, så tid för mys den dagen blir inte förrän efter 00.30.. Tänk om mannen då är för trött för att prestera..Hjälp! Vill inte missa denna månad!

• Eddam
    GakkenLive skrev 2010-10-05 20:25:05 följande:

Jag uppdaterade listan:

GakkenLive ca 1/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia
    Syskonmaking

........................

La mig på listan igen...
    Blödningen har minskat, men det kom många klumpar i dag. Har ingen direkt gyn att ringa till här, de här ett SJUKT DÅLIGT system i det här landet för hjälp anser jag, Suck.Det gör mig lite irriterad.Som sagt var.Nu när man är lite mer insatt, (som någon skrev,tack för Internet o Familje LIv, haha, skulle vara rådvill annnars.)
    så ska jag fråga mera på min kontroll som jag ska på den 25 oktober.
    Ska skriva lista =)
    Skönt att blödningen har minskat med skumt med klumparna! Har du googlat något det?

MD77: Tiden går snabbt!
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-05 17:16:47 följande:
    Måste vara underbart roligt att testa nu för dig, särskilt som du får plus varje gång Glad.
    Haha Jo det är ju trevligt men jag blir lite koko känner  jag för jag har börjat tolka streckens tjocklek och styrka. Koko blir man av allt.. haha
  • barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-10-05 20:48:45 följande:
    Haha Jo det är ju trevligt men jag blir lite koko känner  jag för jag har börjat tolka streckens tjocklek och styrka. Koko blir man av allt.. haha
    Helt normaltGlad
    Gjorde jag oxå när jag var gravid i våras. Man kan ju se hur halten ökar(mer färgade och bredare streck), till en viss gräns i varje fall.
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-05 21:33:23 följande:
    Helt normaltGlad
    Gjorde jag oxå när jag var gravid i våras. Man kan ju se hur halten ökar(mer färgade och bredare streck), till en viss gräns i varje fall.
    jag tänkte köra digitala med veckovisning så man ser hur det stiger...när det är dax med sånt alltså...
    10 dagar kvar till BIM..
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??