• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:44:02 följande:
    Kollade progesteron igår, var 50, vad har ni andra fått för värden?
    Jag har av diverse olika orsaker bara testat med blodprov en gång och det var den gången jag inte hade fått någon äl.. Då hade jag 2 eller 3 tror jag. Då sa min läkare att om man har över 10 så har man haft äl och är man gravid så kan det vara flera hundra har jag för mig (sen så sa han inte hur långt in i graviditeten han menade..)
  • Eddam

Jag kan bara hitta att ett normalt värde en vecka efter äl är mellan 20-90 så det låter ju bra för dig!

Ska du göra fler prov på dig själv eller?

• MD77
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 22:04:27 följande:
    9 dagar blir det då.

Har du kollat progesteron mellan äl och mens någon gång?

Ska du börja med pergo nu igen direkt?
    Ok, då har jag lärt mig hur lång lutealfas jag har Glad

Jag har kolla preogesteron 1 gång tidigare när jag inte åt Pergo och det visadr att jag inte haft ÄL. I fredags toch jag ett nytt blodprov, får antagligen svar imorgon. Ska bli spännande att se hur stark eller inte stark ÄL jag har.

Jag började med Pergo idag, dag 3-7.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-09-29 22:23:19 följande:
    Jag kan bara hitta att ett normalt värde en vecka efter äl är mellan 20-90 så det låter ju bra för dig!

Ska du göra fler prov på dig själv eller?
    Ja, > ca 17-20  ca 1 v innan mens bekräftar att äl har skett. Under det kan tyda på LPD(lutealfassvikt)

Nä. nu har jag nog kollat alltFlört

Tänkte bara det kunde vara intressant att se hur stor variationen är mellan olika kvinnor och om det finns något samband med de av oss som blir gravida. Är säkert studerat men orkar inte leta reda på "rätt" studie.

Är det ingen annan än Sancia som plussat än? 
    Syskonmaking, har du testat något änGlad? Är ju snart dax! Vi behöver fler plus här nu tror jag!
  • barnlängtan2011
    Rose83 skrev 2010-09-29 15:33:22 följande:
    hej alla tjejer

vet ni när man kan börja testa graviditetstest??
    jag är på dag 16 och igår hade jag äl, allså jag e på min andra äl dag...
    sista mens fick jag den 11 sep?+
    när ska ja testa??Kyss
    Tidigast ca 8-9 dagar efter äl, men bara ca 15% av alla gravtest blir pos så tidigt hos personer som är gravida. *Om man inte har obegärnsad tillgång till gravtest skulle jag nog vänta till ca 12 dagar efter äl. De är ju rätt dyra på Apoteket.
    Ska man testa tidigare, eller ofta, blir det mer ekonomiskt att köpa tester på nätet.
    Elea skrev 2010-09-29 16:34:32 följande:
    Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)
    Hoppas du mår bättre idag!
    Vare sig det är äl eller mens så är det ju braFlört, så man kommer framåt åtminstonde!

Ja, jag erkänner, jag är testmissbrukare, Är ju bara på 9 dagar efter äl och testar sedan söndags  3-4 ggr/ dag. Går bara inte att låta blir, hur kom du ur ditt missbruk?
  • barnlängtan2011
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 11:33:57 följande:
    Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?
    Säger ju detFlört, du får ta jobb på KK!
    MariaK7 skrev 2010-09-29 17:55:41 följande:
    Jag väntar oxå på ägglossning, är på dag 19, o börjar tro att det inte blir nåt, ska ta blodprov på månd 4e för o se om jag fått någon....hoppas!!
    Hoppas du får äl snart, själv fick jag på cd 20.
  • sassa07

Välkommen hit alla nya

Jag är ingen testmissbrukare. Jag kommer inte att ta ÄL test denna månaden heller!
    Imon ska jag på VUL, dag 10! lite tidigt, eller?? Förra pergokuren kom jag dit dag 15.

Barnlängtan: Prog.test 50? Betyder vad? jag ska ta testet denna månaden.

K berg: Jag är på 3e kuren pergotime! Idag är sista dagen, och jag har inte känt några biverkningar men som sagt det är väl olika på alla.

Syskonmaking: Jo jag har mina frågor

• Eddam
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 08:05:51 följande:

Syskonmaking, har du testat något änGlad? Är ju snart dax! Vi behöver fler plus här nu tror jag!
    Nej, inte testat än.. Har fortfarande inställningen att mensen kommer komma.. Även om jag inte har några känningar för mens längre och tappen har dragit ihop sig till en hård, stängd kula. Men den har ju fortfarande dagar på sig att öppna sig..

-----------------------------------------------------

Jag blir lite sentimental, i morgon blir sonen 2 år. Så för 2 år sen gick jag här hemma med rejäla förvärkar och antog att jag var skengravid eftersom bäbisen inte behagade komma.. Hjärta 
  • barnlängtan2011
    Eddam skrev 2010-09-30 08:28:40 följande:
    Nej, inte testat än.. Har fortfarande inställningen att mensen kommer komma.. Även om jag inte har några känningar för mens längre och tappen har dragit ihop sig till en hård, stängd kula. Men den har ju fortfarande dagar på sig att öppna sig..

-------------------------------------------------- ---

Jag blir lite sentimental, i morgon blir sonen 2 år. Så för 2 år sen gick jag här hemma med rejäla förvärkar och antog att jag var skengravid eftersom bäbisen inte behagade komma.. Hjärta 

Stort lycka till!!! att mensen inte kommer. Hur brukar tappen bli innan mens, mer öppen, mjuk?

Hoppas ni får ett trevligt 2- årsfirande!

sassa07 skrev 2010-09-30 08:28:05 följande:

Barnlängtan: Prog.test 50? Betyder vad? jag ska ta testet denna månaden.

Med 50, menar jag värdet, koncentrationen på S- Progesteron. enhet nmol/l.

• sassa07

Syskonmaking: Grattis till dig å din son! Min son fyller 6år om 2 veckor och det känns som igår jag gick runt med min gigantiska mage...

Fick just reda på att en kille på jobbet ska ha barn! Vi har bara gjort det en gång sa han!"Jag skjuter skarpt" Kul för dig din j-la apa tänkte jag! nej jag e inte bitter
    han är en bra kollega så självklart är det roligt för han å hans tjej(1a barnet)

Känner ni andra avundsjuka på vänner/kollegor?? Jag känner nog ingen "avundsjuka-känsla", jag har nån annan känsla men jag kan nog inte beskriva den hur jag känner??!!

Den här månaden ska jag göra barn, så det så!!!!! Hjärta

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??