• Elea

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hejhej
    Jag hoppar gärna på här. Jag fick pravidel, primolut och pergotime nu i veckan. Ska börja med pravidel, startar inte mensen av sig själv ska jag ta dos två av primolut och sedan pergotime.
    Jag har tre barn sen tidigare, men inte haft mens på 6,5 år.

• Elea
    Fimpen72 skrev 2010-09-26 15:01:30 följande:
    Välkommen hit.
    Vi är också inne på att försöka få nummer fyra i barnaskaran.
    Är dina tidigare barn Pergo - bebisar?
    Tackar:)
    Nja, mitt yngsta är en pergobebis, hon blev till på första kuren.

De två andra är pravidel-bebisar, jag hade tydligen amningshormoner utan att ha fått barn innan:)

Jag hoppas på att bara behöva använda en kur den här gången med, men läkaren skrev ut en dubbel kur på en gång, så att det verkligen skulle "ta". Dessutom så är jag två år äldre (!) sa han....
    Något som jag funderar lite över, det är att jag fick utskrivet piller för nästa barn med, jag vill ha fem, och han skrev ut en hel massa piller för att jag skulle slippa komma tillbaka mellan barn fyra och fem...... Låter inte det lite konstigt?
    Jag behövde inte undersökas eller något nu heller (inget jag beklagar iofs), men ändå...
  • Elea

Förresten, jag kan tipsa om en ny gel som säljs av vissa naturläkare. Sätter igång ägglossningen.
    Jag testar den nu....
    Har fått ont i ryggen, så antingen mens eller ägglossning är på G:)

• Elea

Förlåt, gelen heter ProgesterAll, tillverkas av John Lee MD.

Man smörjer in en liten klick på handlederna (eller något annat ställe med tunn hud) morgon och kväll.

Jo, visst finns det en hel del underliga läkare....:)

• Elea

Det finns något annat naturmedel också, jag har tid för behandling nästa tisdag, så då kan jag rapportera. Det heter något i stil med "hypofysovular" eller liknande (jag hörde jättedåligt vad hon sa). Det har tydligen använts i drygt 20 år och hjälper 80% av alla barnlösa. Inte många som känner till det sa hon, man kan ju undra varför. Jag hade aldrig hört talas om det... Vi får se.....
    Jag börjar bli lite halvdesperat att få ordning på hormonerna och bli gravid igen, det tar för lång tid........

• Elea

Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)

• Elea
    GakkenLive skrev 2010-09-29 19:52:08 följande:
    Hellu .Ny här jag med. =) för typ en vecka sen eller nått...
    Tog min första kur, fick en dubbel den här månaden (9-13 sept) älstegring på supermax den 20e, och har BIM den 4 oktober.
    Mina biverkningar var nog:
    Huvudvärk,eller rättare sagt migrän.Min första på typ 2 år. Hemskt. Tror det har med den att göra.
    En kraftig äl Har nog aldrig fått så starkt på äl stickan, den var fasen mer lila än röd, o då hade det inte gått mer än 5 minuter...
    Fick också mer ont i äggstocksområdet....
    Sedan är det ju det där med svampinfektionen.Den kan ha kommit av pergon, eller för mycket sex ;), fast jag har nu inte haft knappt mer eller mindre än andra månader....

Får nu bara se hur jag blir på PMS stadiet.Läst att har man ont o problem där sedan tidigare så kan man få väldigt ont då...Men det vet jag inte om det stämmer....

Har eg inte "symptom" på en graviditet, tror jag.Molar nedtill emellanåt. Men det kan bero på pergon.
    och småömmande bröst,Men det är liiiiiiiiiiiiite.
    Har en hemsk förkylning och nymasserad av min naprapat för mina skuldror som jag sliter med,så jag har typ ont  överallt....haha.
    Själva förkylningen kan ju vara ett symptom i sig... man får ju lite sämre motståndskraft mot det mesta i början när man är gravid, detta för att kroppen inte ska stöta bort barnet....
    Jag har blivit förkyld i början av varje graviditet, min man har de senaste åren (skämtsamt) frågat om jag är gravid varje gång jag nyser:)
  • Elea
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    Jag!
    Med mitt tredje barn. Försöker med mitt fjärde nu:)
  • Elea
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 08:15:54 följande:
    Tidigast ca 8-9 dagar efter äl, men bara ca 15% av alla gravtest blir pos så tidigt hos personer som är gravida. *Om man inte har obegärnsad tillgång till gravtest skulle jag nog vänta till ca 12 dagar efter äl. De är ju rätt dyra på Apoteket.
    Ska man testa tidigare, eller ofta, blir det mer ekonomiskt att köpa tester på nätet.
    Elea skrev 2010-09-29 16:34:32 följande:
    Fy sjutton vad jag mår dåligt!
    Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.

Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....

Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)

På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)
    Hoppas du mår bättre idag!
    Vare sig det är äl eller mens så är det ju braFlört, så man kommer framåt åtminstonde!

Ja, jag erkänner, jag är testmissbrukare, Är ju bara på 9 dagar efter äl och testar sedan söndags  3-4 ggr/ dag. Går bara inte att låta blir, hur kom du ur ditt missbruk?
    Haha... det blev svårt att förklara utgiften för min man!:) 
    Han tyckte ju, helt korrekt, att världen inte går under om jag behöver vänta 24 h mellan testerna.
    Nu försöker jag ju att enbart testa när jag känner något, men man kan ju känna efter FÖR mycket med.

Jag har ju hållit på och testat i stort sett obegränsat medan jag väntat på att bli gravid, dels de tre ggr som resulterade i barn, men även de som råkade bli missfall, 10 st (12 barn, då det en gång var trillingar). Jag undrar ju lite hur bra det är av min läkare att inte undersöka mig ALLS då jag tidigare varit spontant gravid med trillingar, och har tvillingar på min mormors sida.....
    Han bad mig ju bara komma tillbaka när jag väl blivit gravid... Konstigt?
  • Elea

Positivt tänkande!
    Min man frågade igår kväll om han kunde ta ett extrajobb som fotbollstränare; jag sa nej, var han inte medveten om att vi får barn i juni/ juli?:)
    Med tanke på hur mycket han jobbar så skulle det inte funka med de andra barnen och en ny liten. "är du gravid?" frågade han då, ganska logiskt. Nääää, men jag kommer att bli om ett par veckor. Slut på diskussion:)

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??