barnlängtan2011 skrev 2010-09-30 08:15:54 följande:
Tidigast ca 8-9 dagar efter äl, men bara ca 15% av alla gravtest blir pos så tidigt hos personer som är gravida. *Om man inte har obegärnsad tillgång till gravtest skulle jag nog vänta till ca 12 dagar efter äl. De är ju rätt dyra på Apoteket.
Ska man testa tidigare, eller ofta, blir det mer ekonomiskt att köpa tester på nätet.
Elea skrev 2010-09-29 16:34:32 följande:
Fy sjutton vad jag mår dåligt!
Har så j-a ont i rygg och mage, mår illa dessutom.
Hoppas att det är en rejäl ägglossning på gång, eller äntligen en mens så jag kan börja med Pergotime....
Men blä, jag mår nästan lika illa som när jag varit gravid. (Vilket jag inte är)
På tal om det; hur många här missbrukar grav-test? När jag varit som värst så har det blivit några/dag, men nu är jag väl nere på ett par-tre-fyra i veckan:)
Hoppas du mår bättre idag!
Vare sig det är äl eller mens så är det ju bra
, så man kommer framåt åtminstonde!
Ja, jag erkänner, jag är testmissbrukare, Är ju bara på 9 dagar efter äl och testar sedan söndags 3-4 ggr/ dag. Går bara inte att låta blir, hur kom du ur ditt missbruk?
Haha... det blev svårt att förklara utgiften för min man!:)
Han tyckte ju, helt korrekt, att världen inte går under om jag behöver vänta 24 h mellan testerna.
Nu försöker jag ju att enbart testa när jag känner något, men man kan ju känna efter FÖR mycket med.
Jag har ju hållit på och testat i stort sett obegränsat medan jag väntat på att bli gravid, dels de tre ggr som resulterade i barn, men även de som råkade bli missfall, 10 st (12 barn, då det en gång var trillingar). Jag undrar ju lite hur bra det är av min läkare att inte undersöka mig ALLS då jag tidigare varit spontant gravid med trillingar, och har tvillingar på min mormors sida.....
Han bad mig ju bara komma tillbaka när jag väl blivit gravid... Konstigt?