• MariaK7

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej alla, vilken intressant tråd.... vill bara kolla om någon vet hur stor chans/risk (hur man nu vill se det) som det är för flerbörd? hur tänker ni alla kring det?
    kommer ev. oxå få börja med pergo , men även om man så gärna vill bli gravid så är jag nervös för detta....

• MariaK7

Hej här är en som börjat med provera idag, så ska väl knapra det ett tag innan man får prova på pergon.
    Man har ju väldigt höga förväntningar o hoppas så mycket,så jag hoppas verkligen på detta.
    Någon här som ätit pergo tidigare o plussat?  ( väldigt lång tråd så har inte gått tillbaka allt för långt o läst än = ))

• MariaK7

Ja jag hade ju jättetur, apoteket jag var på beställde från ett annat apotek, tror det var deras sista....han sa att det var restnoterat men skulle kolla om han kunde lösa det ändå.....så jättesnällt av honom... hade himla tur, fick vänta några dagar o fick sen sms att det fanns att hämta ut..... men som du sa pratade han om restnoteringen, tror verkligen att han gjorde nåt undantag och att jag hade världens tur..... så nu längtar jag tills man får ta dem och sedan hålla tummarna =)

• MariaK7

jag kommer börja med pergo på onsdag....:) känns spännande...
    någon som vet när man sen gör vul? min gyn sa att jag skulle ringa o få en tid när jag började med pergon.

• MariaK7

vad spännande o se om det blir några plus här.....själv har jag ätit klart pergo nu o ska i morgon på ett VUL, så hoppas då att det ser bra ut med äggblåsorna, att någon verkar mogna iaf.
    Är i morgon på dag 12, .....vilken dag har ni ägglossat med pergo?
    tänkte börja testa med stickor nu oxå.....

• MariaK7

oj vad olika det verkar ha gett utslag, men kanske blir så om man har oregelbunden mens?

syskonmaking: har inte hängt med i slutet i tråden, men väntar du på bim nu eller?

• MariaK7

barnläntan2011: ja det är min första pergo-kur, så man hoppas ju.

Vet inte hur vanligt det är att det funkar på första kuren?

ska bli spännande o se i morgon :)

• MariaK7

Grattis Sancia! gu vad kul.. :)

har varit på VUL nu på morgonen, dag 12, känner mig lite besviken eftersom ingen äggblåsa verkar ha vuxit till sig, hon sa dock att man kan få ägglossning ändå, men känns inte så hoppfullt.

Så vi tänkte ta stickor nu o sexa på så får vi se, sen ska jag få göra ett blodprov 4 okt för o se om jag haft ägglossning......

snyft, känns skittråkigt o som att det aldrig kommer hända nåt...
    nån som känner igen sig?

• MariaK7

Tack alla ni för att ni pushar på =)
    känns bättre idag faktiskt, var otroligt besviken igår att ingen äggblåsa vuxit så mycket,
    men ger inte upp verkar ju som man kan få ägglossning ganska sent ju, o får jag det inte får vi se om dom vill öka dosen till nästa gång då kanske....
    detta är ju trots allt vårt första försök med pergo....känns som en lång resa dock, synd att det inte kan gå enklare o fortare när man så gärna vill, ....för vissa går det så enkelt.....

MEN, snart är det vår tur eller hur brudar??

=)

• MariaK7
    sassa07 skrev 2010-09-24 08:49:54 följande:
    GakkenLive: Välkommen hit

MD77: Blir helt virrig av att läsa alla dagar med olika faser, vad insatta ni är Sån koll har tyvärr inte jag!
    vad spännande att BIM är beräknat tidigare! Jag håller tummar å tår det vet du

barnlängtan2011: Jag har inte kollat sköldkörtelhormon :-/ Får fråga när han ringer mig på måndag!
    Hoppas att han har tid att prata, jag har en massa frågor
    Sassa07 håller med dig , gu vilken koll ni alla har på olika faser hit o dit, blir alldeles snurrig av tempning o allt jag, haha.....försöker ha koll nu om jag får ägglossning o när mens ska komma, det får räcka =)
  • MariaK7
    Fimpen72 skrev 2010-09-29 11:33:57 följande:
    Idag är det dag 17 och enligt ÄL stickorna ingen ÄL... har fått svaga utslag varje dag.
    Förra kuren blev det ÄL dag 19 och jag har faktiskt lite liknande känningar sen igår.
    URK att inte ha egen UL apparat hemma.

Var ligga dagar ligger ni andra på? Ngn som hoppas på ÄL till helgen förrutom jag?
    Jag väntar oxå på ägglossning, är på dag 19, o börjar tro att det inte blir nåt, ska ta blodprov på månd 4e för o se om jag fått någon....hoppas!!
  • MariaK7
    Eddam skrev 2010-10-01 20:17:35 följande:
    Tack allihopa! Det känns skitbra! Även om jag tvivlar lite, TÄNK OM det är fel på testerna (ja, jag har gjort ett till.. haha) Men i morgon ska jag göra ett Clearblue som sagt..

Och nej, självklart lämnar jag er inte!! Jag vill ju se er alla plussa ju!!!!!!!
    Grattis! jättekul...stor kram till dig
  • MariaK7

Utslag på ägglossningsstickan idag :) Cool
    Idag är det dag 23 så hade gett upp hoppet, ska ta blodprov i morgon.....

Nån mer som haft så sent?

• MariaK7
    flingan skrev 2010-10-03 11:24:38 följande:
    Spännande, då ligger vi lika i tiden då även jag fick positivt idag. Jag brukar också ha sen äl, kring dag 23 faktiskt. Idag är jag på dag 19, så Pergon verkar ju ha skyndat på det hela lite. Då får du ta och "hoppa på" din karl idag.
    He he, japp ska ta o hoppa på han =)  sedan är det bara o hålla tummarna...
    Kul att vi ligger lika i tiden, nu får vi hoppas att vi plussar!!

Man längtar ju så otroligt mycket =)
  • MariaK7
    Eddam skrev 2010-10-03 16:18:22 följande:
    Vad roligt för er alla som ägglossar!! Jobba på nu!!

Sassa: GRATTIS!!! Vad roligt!! Är det något som varit på tal länge eller har karln precis friat?

MariaK7: Är det någon mening med att ta blodprov i morgon om du ägglossade idag? För mig blev det precis samma fast jag ägglossade på dag 20 eller 21 och jag väntade en vecka för att ta blodprovett så nivåerna hinner höjas tillräckligt.

Gakkenlive: Haha, ja NÅN var nog du! hihi, orkade inte leta igenom tråden.. haha Men ville inte bara skriva  att testerna är sååå bra för dom funkar för mig utan var ju tvungen att berätta att det tydligen inte är så för alla.. haha
    Tråkigt med mensen.. Som vi säger här, bryt ihop och hata livet lite och kom igen när du är klar. Det känns så grymt mycket bättre efter att man tillåtit sig att bryta ihop lite..

Fimpen: Ja dom är rätt smala, men det gör mig iofs inte så mycket.. Kanske är bra så man itne kan analysera dom så mycket.. hihi
    Jag har inte heller alltid berättat att jag har ägglossning.. Då tror jag dom känner att det blir mer spontant och inte så tvingat.. Denna månad sa jag innan jag fick ägglossning att det nog inte blev nån denna månad, sen att det faktiskt blev iaf några dagar senare det berättade jag inte.. haha.. Och det gick ju bra.
    Ja det känns ju lite dumt att beställa tabletterna OM du är gravid, så mycket pengar är ju inget man bara vill  kasta i sjön sådär.. Och tabletter är ju rätt svårt att sälja vidare om man inte gillar fängelselivet förstås.. hehe

Pladdermaja: Jag dubbelkollade oxå med Clearblue när det blev positivt med dom billiga stickorna för att vara säker.. Känns bäst så, och jag är ju inte den som hatar att testa direkt.. hehe..
    Nä vet egentligen inte om det är någon mening, enligt stickorna har jag ÄL idag, men skulle gärna få det bekräftat med blodprov, ..... men vet inte hur det visar sig på blodprov typ dagen efter?? någon som vet?
  • MariaK7
    flingan skrev 2010-10-03 14:12:46 följande:
    Nu gäller det först och främst att ligga i, sen vänta och hålla tummarna! Kul att följas åt.
    Ja jättekul o följas! vi ligger ju verkligen exakt i tid...hehe, Lycka till o myyyyys på ! ;)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??