• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, att ha konstant ont är ju väldigt tärande, har det åtminstone minskat sedan fl så du känner att det går åt rätt håll? Med första barnet fick jag som en muskelskada, pga läkarens hantering av sugklockan tror jag. I två veckor kunde jag knappt stå (men gå långsamt) eller sitta. Ganska knäckande. När det gick över kändes allt bättre och lättare. Hoppas det snart är samma för dig! Och att ni får en trevlig helg med svärmor. Förstår dina känslor om stöket men försök att inte bry dig. Kram!

Poison, låter jobbigt Ibland förstår man inte alls de små...

• Mosing

Kasperina, japp vid toaletterna. Det fanns blöjor i lådan under handfatet. Och en lapp om att säga till i förbutiken om de var slut

• Mosing

Mam anticolic är vår favorit, alltså den man skruvar bort botten på. Lätt att rengöra också.

• Mosing

Anceka, så bra med flaskan! Vi har det bra, började med semperdroppar för ca 3 dgr sedan och tycker hon pruttar lite mindre redan (kanske önsketänkande). Är på BVC nu, ammar efter besöket. G har knappt växt nåt på 1,5 v så jag måste amma mer. Hon har tappat en dryg viktkurva men jag är inte orolig. Extravägning bokad på fredag. Hur mår svanskotan?

• Mosing

Anceka, det är min erfarenhet också, iaf när de är under halvåret. Visst är det smidigt om flaska funkar, borde kanske orka testa...

• Mosing

Chiqita, i armhålan alltså? Låter mkt som vad jag hade för ca en månad sedan, aldrig innan dess (!). Ömmande små knölar, gick över på 2-3 dgr. Jag tyckte de påminde om finnar (fast bara under huden). Under båda armarna, ett par st var, till och från under ett par veckor. Nu borta sedan ett par veckor. Har ingen aning om varför de dök upp, men det var kring tiden lillan föddes och då kan ju allt möjligt knas hända Kanske nåt hormonellt?

• Mosing

Asap, sköterskan var iofs inte orolig hon heller och sa att det säkert var pga att G föddes stor. Och att hon ju är pigg och alert. Men dags att vidta åtgärder tyckte hon, dvs amma mer. Jag tror att T och L gick upp bra trots att de också var stora, så detta är lite nytt för mig. Tyvärr blir G körig i magen av mer mat så mkt grymtande och bajsande och pruttande i natt. Jag är lite trött...

• Mosing

Galia och Elsis, japp hon blir nöjd och somnar. Men om jag byter bröst piggar hon på sig och äter nästan lika mkt till. Vilket jag började med härom dagen. Tyvärr verkar hon ju få ont i magen av att äta så mkt Får se vad de säger på BVC på fredag. Kanske magen vänjer sig också.

• Mosing

Tack för er input. Jag ammar på nu så får vi se vad vågen säger på fredag. Och hur hennes mage mår framöver.

Ang smakportioner/sensationer så fick jag inga andra råd med L (som är 2,5 nu) jämfört med T (4 år drygt). Smakisar från 4 mån, vilket funkat bra med båda. Sen var T snabbare med maten och ville äta mkt, vid 6 mån åt han flera mål mat om dagen. Båda delammade jag till 8-9 mån. Jag tror på att vara lyhörd och se vad som passar varje individ, och att inte gå fortare fram än man känner sig bekväm med, det är ju ingen brådska!

• Mosing

Asap, såklart jag förstod det Jag uppskattar verkligen era tankar! Jag tycker dock att BVC har en poäng iom att G på 12 dgr endast gått upp ett hekto, och nu vid 3 v ålder bara är 50 g över födelsevikten. Men vi får se hur det artar sig, jag är som sagt inte orolig.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8