• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis, skönt att höra om V!

Detta med att gå och lägga sig när man har passerat BF med en vecka - som en jäkla rysk roulette varenda kväll! Är inte det minsta sugen på några uppesittarkvällar iaf kan jag lova Tidigt i säng för man vet ju aldrig... Idag har jag iaf städat/organiserat garage och tvättstuga, och i morgon blir det gräsklippning och badhuset. Om inte...

• Mosing

God morgon i tråden! I natt fick jag korta och milda värkar var 5-8 minut med start kl 01. Kl 02 gick jag på toa och värmde en vetekudde. Värkarna puts väck efter det. Nästan lite komiskt detta. Så ingen bebis än för min del alltså. Tänker på att min bm sa att fl-starten för tredje barnet ofta kan vara lurig, no shit...

• Mosing

Anceka, när jag gick på överburenhetskontrollen med första barnet fick jag tid för igångsättning (6 dgr senare tror jag) när jag var där. Men hon trodde inte det skulle gå så långt, vilket hon också hade rätt i. Tips: be om hinnsvepning! Det ska jag göra.

• Mosing

Så, en förmiddag i badhuset med barnen avklarad. Komsi komsi lilla bebben Tänk va schysst om man kunde få föda på dagen, i stället för att det ska sätta igång på natten när man är halvdöd. Men på dagarna har jag inga känningar alls. Ja ja, det blir när det blir.

• Mosing

Klippa gräsmattan gav heller ingen omedelbar effekt på bebisens önskan att komma ut...

• Mosing

Aigee, ja jag brukar tänka på dig när ännu en natt utan bebis gått. Att det KAN vara så att det börjar på morgonen och är klart till lunch

• Mosing

Kanske på gång här. Har klockat värkar sedan 4.30, kräkts en gång. Ska snart ringa in en andra gång till fl och se om det finns plats nu. Hoppas innerligt att det inte avstannar.

• Mosing

Ingen plats på fl, fortsätter vänta här hemma. Känns inte alls stabilt med värkarna. När jag har varit uppe lite dröjer det innan de kommer tillbaka Kom igen nu bebis!

• Mosing

Tack vi5, men jag är skeptisk till att det blir nåt av detta (idag) trots allt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8