• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5, usch så jobbigt! Svårt att komma till rätta med mardrömmar Du har inga planer på att sluta amma lillA?

Anceka, bara att gratulera! Vi hade också en bra natt. G åt kl 21 och sov sedan till 02.30, sen mat vid 4 och så vid 6 tror jag. Men det där längre sovpasset gör ju susen (för mig alltså). Jag har annars på sistone ammat henne sista ggn på kvällen vid 19-19.30 och då vaknar hon ju klart tidigare för första nattmatningen. Kanske värt att riskera en ngr längre läggning för att få i henne "kvällsmaten" lite senare...

• Mosing

Poison, hu vilken natt Hoppas jobbandet går bra!

Vi5, klokt att göra som du vill För mig har det blivit rätt lika med båda hittills och jag siktar på samma nu. Nattamning till 5-6 mån och sluta helt vid 8-9 mån. Men man vet ju inte, allt beror ju på hur G beter sig med ätandet i övrigt. Fast nattamning slutar jag definitivt med så snart jag kan

Igår fick T feber på fsk så jag hämtade båda kl 13. Han är således hemma idag men pigg och på superglatt humör (och feberfri) så vi var iväg till en parklek. Då ringer de från fsk kl 13 och berättar att L har fått feber Tur att T redan är bättre! Blir mysdag med tjejerna i morgon. Positivt tänkande

• Mosing

Vi var förresten förbi BVC och vägde G. Dryga 5 kg, så det fortsätter gå åt rätt håll

• Mosing

Anceka, låter som en stadig uppgång. Skönt

T:s feber kom tillbaka. Så det lutar åt att jag har alla tre barnen hemma i morgon. Ensam. Spännande Just nu sover alla tre, magiskt

• Mosing

Poison, inget jag minns tyvärr.

Och just ja, ni (kanske) vet den där känslan när man ammat bebisen kl 21.30 och sen blir väckt för första nattmatningen när klockan visar 3.47 (wow!). Men det känns inte som att klockan är så mycket ändå och ni tittar en gång till och ser att den är 23.47... DEN känslan hade jag i natt (Fast nej, hon fick nöja sig med nappen)

• Mosing

Anceka, vi (ja, eller G alltså) tar det.

Aigee, lite långsam tillväxt här också. Men har tagit sig sedan jag ökade på amningen. G äter flera ggr på natten (tyvärr... ). Knepigt med magont, G verkade ha det mest i början men jag har inte ändrat kost eller nåt sånt. Kanske ska minska lite på mjölken ändå, äter gröt varje morgon. Och nu ofta även risgrynsgröt till lunch...

• Mosing

Storbarnen hemma båda två idag. L har fortfarande feber men T är feberfri och får gå i morgon. Och på fredag är de ju lediga. Känner mig lite robbad på min vardagslunk denna vecka...

• Mosing

Anceka, jag är absolut för napp! G har, T hade men inte L. L snuttar liksom utan napp, gör det fortfarande, och det är oerhört praktiskt (aldrig någon napp att peta in) men svårt att lära ut Har aldrig sett ngt annat barn göra så.

Vi5, jag hade uppriktigt talat blivit helt GAAALEN av att vakna/amma så ofta. Du är så stark som klarar det!

• Mosing

G har förresten massor av små röda prickar/plitor, mest i ansikte och nacke. De verkar inte klia eller störa henne på annat sätt. Undrar om det kan vara nåt jag äter som hon är allergisk mot? Eller är det normala hormonplitor...? De har blossat upp senaste 2 v kanske. Hon hade en del när vi var på BVC sist men sköterskan sa inget (och jag frågade inte).

• Mosing

Poison, här kan sonen också ha lite kiss i kalsongerna ibland men vi gör ingen grej av det utan frågar mest om han varit kissnödig men inte hunnit el dyl. Grannpojken (4 år) har ofta hela skrevet vått i byxorna. (Lite ofräscht när han satt i vår soffa och ville ha bebisen i knäet ) Men det där kommer ju ta slut det med Vår stora dotter (2,5) kissar på golvet ibland fast vi vet att hon kan gå på pottan (blöjfri sedan i våras) och där kan jag känna igen att man blir irriterad. Hon kan tex ställa sig och skvala på golvet för att hon inte får sällskap in i badrummet... Men ny strategi i st för att bli irriterad är att snabbt följa med henne på toa så att hon får tillbaka rutinen och självförtroendet.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8