• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Här är storbarnen förkylda (men feberfria och förmodligen ganska pigga) och jag har ont i halsen. Än så länge är iaf G frisk, hoppas hon får fortsätta med det. Ledig dag idag och min mamma skulle eg kommit och haft pysseldag med barnen, men hon vill inte bli sjuk (kan man ju förstå) så vi är ensamma. Jag har inga förhoppningar om en harmonisk och härlig dag kan jag säga. Gäller att sätta sina förväntningar på rätt nivå

• Mosing

Anceka, jag tycker att fördelarna överväger nackdelarna iaf. T hade inga problem att sluta när han fyllde 3 (till vår stora förvåning). Att leta efter napp i mörkret och jämt ha med sig kan förstås vara ett problem. Men om alternativet är en bebis som inte kommer till ro vet jag iaf vad jag föredrar Det finns förresten nappar som lyser i mörkret Och jag tycker vanliga 0-6mån-nappar (mam eller esska) funkar bra. Men mina barn har ju som sagt varit rätt stora från start. Lycka till vad ni än bestämmer er för!

Så less på storbarnens gnäll och bråk Var en sväng på ÖF och där skötte de sig iaf utmärkt. Nu hoppas jag de somnar till en film...

• Mosing

Ang nattblöja så är min fyraårings (pojke) alltid proppfull på morgonen medan tvååringens (flicka) har helt tom blöja kanske var tredje natt. Hon är också den som pratat om att sluta helt med blöja. Men båda dricker ofta välling på kvällen vilket naturligtvis försvårar. När vi kommer ihåg har vi erbjudit smörgås i stället. Skönt är dock att de (nästan alltid) inte kissar på sig om de somnar på dagen. Dottern brukar vakna och gråta/skrika om hon är kissnödig. Nu fattar jag varför och kan agera snabbt Sen kan hon somna igen.

Storbarnen somnade inte nu på em. Men nu är maken iaf på väg hem. Wohoo!

• Mosing

För övrigt längtar jag tills jag slipper byta bebisens blöja på natten. Så sjukt jobbigt att kliva upp. Lustigt hur olika det kan vara. T bajsade typ jämt som bebis, så även G. L bajsade ngr ggr per dygn, och aldrig på natten.

• Mosing

Poison, våra barn har faktiskt börjat med potta vid 6 mån ålder (när de kan sitta hyfsat, men man måste ju såklart hålla i dem då när de sitter på pottan). Med det inte sagt att de blivit rumsrena då, men själva pott/toa-användningen har aldrig varit konstigt/konfliktfyllt för dem. Kanske nåt för L sedan? Det fascinerande är att de på ett par ggr har förstått att de ska kissa och bajsa på pottan. Vi satte dem regelbundet på pottan vid varje blöjbyte. Efter inspiration här i 30+trådarna på FL förstås

• Mosing

Vi5, låter obehagligt (och kanske extra för er med er historia). Jag hade nog velat att en läkare skulle kolla i halsen. Kram

• Mosing

Vi5, hoppas natten inte blir alltför jobbig Visst är det märkligt det där med lukten av sjukt barn. Att man kan lukta sig till när de håller på att bli/är dåliga. Menar du att du även kan känna skillnad på olika sjukdomar? Imponerande

• Mosing

Vi5, skönt att lite mat gått ner! Viktiga gäster, är det jobbrelaterat måntro? Hoppas ni får vila på söndag iaf.

• Mosing

Anceka, kanske det är som med flaskmatningen för T, att det är bättre att "nappträna" när hon inte är trött/arg/hungrig?

Åh, i natt fick jag sova ca 22.45-5.20! Kändes ju bara som ett ögonblick ändå, men så gött. Ska inte förvänta mig någon upprepning

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8