• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jemema, men vad glad jag blir för er skull! Så härligt!

• Mosing

Jemema, Tradera Lindex har också (men bara på nätet tror jag).

Här har vi haft vattkoppspremiär. Jag är glad så länge det inte är streptokocker T är pigg och glad om än helt prickig. Hoppas de läker snabbt, och att L får omgående också.

• Mosing

Och jag funderar på vad jag ska göra av mina graviditetskläder... Det mesta begagnat när jag fick/köpte fast fortfarande i bra skick. Men inte värt att sälja på Tradera. Har hört med ett par kvinnojourer men de tog inte emot. Vill helst ge direkt till någon behövande, inte till välgörenhetsloppis. Tänker att de gör mest nytta så. Några tips?

• Mosing

Tack för tips. Helst tänker jag mig nåt i närområdet. Att de liksom inte ska säljas vidare utan att ngn som inte har det så lätt/fett får mina kläder (gratis). Kom på att jag kan fråga på BVC (som också är MVC tror jag) om de vill ha för att ge vidare.

• Mosing

Jemema, jag använde (och använder) en mjukisbyxa från hm som har en bred mudd upptill som man kan vika ner också. Jättebra både med och utan bebismage. Lagom vid i benen och mudd nertill. Ej i mama-sortimentet vad jag minns.

Chiqita, har tack och lov ingen erfarenhet av det.

Vi5, usch för fortsatt värk!

I kväll har jag varit ute men kom hem tidigt (kl 21) eftersom det var makens första läggning med alla barnen. Knäpptyst i huset och tre snusande barn när jag kom hem Men jag fick förstås väcka G och amma Vi har sedan ngr dagar kompletterat med ersättning eftersom hon fortfarande tappar lite mot sin kurva och nu är precis på medel (men två över på längden). Jag upplever inte att jag har så jättemycket mjölk så hon får någon deciliter extra på kvällen. Flaskan accepterade hon direkt. Skönt att veta att maken kan utfodra vid behov också. Hon är fortsatt nöjd och glad med livet.

Hur mår övriga bebisar?

• Mosing

Anceka, inget behov av att stoppa tiden här. Alldeles för mkt sjukor för det Streptokocker i flera omgångar, vattkoppor på båda storbarnen, G har varit sjuk med andningsproblem och T vaknade med feber i morse (L är ändå hemma med vattkoppor så what the hell, 2 eller 3 barn hemma spelar väl ingen roll...). Bortsett från det så är allt toppen G är en makalöst underbar bebis, hennes små smilgropar kommer fram så snart hon möter någons blick. Ljuvlig! Om några veckor ska jag väl prova att sluta nattmata, blir intressant. Hon ska snart få flytta till spjälsäng också (bredvid vår säng), så maken kan få flytta tillbaka in i sovrummet Tyvärr har hon slutat med sovmorgnar och börjar jollra vid sjutiden (de senaste dagarna vaken sedan ätning vid 6). Inte bra... Hon får en flaska ersättning på kvällen sedan en dryg vecka. Drar i sig 150 ml utan problem. Hur har ni det med ätandet?

• Mosing

Jemema, hon är 4,5 månad och ligger i ett babynest bredvid mig tills första nattamningen. Sen ligger hon bredvid (utan nest).

Anceka, ungefär som här då. Har heller inte börjat med nån mat men det närmar väl sig. Storasyskonen började på sina 4-månadersdagar, men vi känner ingen brådska nu (plus att rekommendationen ändrats ju)

• Mosing

Resande, holy moly! Tack, vi är friska nu. Välkommen mars!

Chiqita, jag har varit förskonat från sånt så har tyvärr inga tips. Klart du ska vara sjukskriven om du inte klarar att jobba! Det är ju ändå en begränsad tid. Kram

• Mosing

Jemema, har tyvärr inga tips. Vi har en snart femåring som kissar massor i blöjan på natten och en treåring som är utan nattblöja sedan ngr månader (eget initiativ, inga olyckor). Svårt när de vill men inte riktigt kan... Nattkissning (upplyfta av förälder till toan) verkar inte ovanligt. Vette tusan om jag skulle orka ställa klockan

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8