• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och jag trodde att G sov från ca 20.30 till 02.30 (!), men jag måste ha kollat fel på klockan för när jag ammade _andra_ gången var den inte ens 01... Uppstigning kl 6 med tvååringen som sovit sedan kl 17 igår. Familjen är inte riktigt i fas alla gånger (fast jag och maken la oss vid 21 just för att vi misstänkte en stökig natt/tidig morgon).

• Mosing

Vi5, tack!

Vi fick godkänt på BVC. Upp 95 g sedan i måndags och därmed över födelsevikten nu (+70 g).

• Mosing

Galia, det är bäst hittills Faktiskt så är det fantastiskt. Jag känner en enorm tacksamhet och glädje över alla tre, kanske ännu mer än vad jag kände för de två innan. Kanske för att jag har tid att tänka mkt på det nu när jag är ledig. Och hormoner Allt går himla fint med hela familjen, får se om det håller i sig nästa vecka när jag börjar ta merparten av hämtningarna också Jag njuter iaf av att ha enkla dagar hemma med i stort sett bara promenader och hemma-mys på agendan. Kan vara så att L har fått scharlakansfeber dock Går på fsk och hon har fått feber idag. Får se hur hon mår när hon vaknar från sin tupplur. Hela familjen (utom jag) verkar ha somnat nu

• Mosing

Asap

Galia, jag tänkte lite mer på det nu när jag stod i duschen och jag vill inte låta som att allt är total harmoni här. Vi har tjat, bråk, skrik och gråt här som i de flesta hem antar jag. Men jag kom också på att en del i nuvarande trivsel säkert har att göra med att T verkar ha hittat sig själv efter ett rätt jobbigt år med mkt känslor och utbrott. Och det påverkar såklart hela familjen positivt. Hur har ni det?

• Mosing

Galia, så mysigt det låter med leken. De stunder när storbarnen leker fint tillsammans är de allra bästa jag vet. Så underbart att bara sitta och lyssna på deras lekprat Idag hade t ex T gjort en skola för G, och L var G:s klasskamrat. T sa åt L att räcka upp handen om hon ville säga något, vilket hon lydigt gjorde och sa "min vän och klasskamrat (syftandes på G som låg på en kudde bredvid och viftade lite med armarna) slog mig!" Jag förstår att du fruktar en graviditet till, det kan onekligen bli en lång plåga Tid tycker jag finns för tre, men man går ju så att säga "all in" på familjelivet tycker jag det känns som. Det blir väl några år nu när annat får stå tillbaka. Och blöjbytena har jag väl kanske inte längtat efter direkt, men man kommer ju snabbt in i det igen Än så länge kan jag varmt rekommendera trebarnslivet. Och efter att ha sett två bebisar växa upp till så olika individer känns det jättespännande att titta på denna bebis och undra vad hon blir för en person.

• Mosing

Poison, jobbigt Det enda jag vet är att kroppens lutning påverkar, alltså både täppa och hosta blir värre när man ligger ner. Men att höja huvudändan hade ni ju redan provat.

Anceka, grattis Riktigt så bra har inte jag det, men klart godkänt. Skulle dock aldrig orka kurs en hel vecka

• Mosing

Anceka, visst går det fort. Samtidigt känns det som att G alltid har funnits! Jag ska till min kiropraktor idag, har haft ont bak på höften till och från nu, bäst att få det fixat snabbt annars brukar det krävas klart fler besök. Och just nu faller första snön här!

• Mosing

Poison, hurra!

Vi5, skönt att det ordnade sig med samtalet. Något bestämt hur ni går vidare?

Jag kollade storbarnens tidiga viktuppgång, maa G:s blygsamma ökning (+ca 100 g vid 4 v ålder). L hade på samma tid ökat 700 g och T hade lagt på sig hela 1,1 kg (!). Men jag tror hon ökar lite stadigare nu. Jag äter godis dagligen för säkerhets skull, hrm...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8