• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, vi hade ett sånt år (eller 9 mån iaf) när T hade fyllt 3. Det gick över till slut men jag har tyvärr inga bra tips. Vi provade det mesta men jag vet inte riktigt om nåt funkade ärligt talat. T ville aldrig bli rörd när han fick utbrott, svårt eftersom man gärna vill krama om och lugna/trösta. Att få honom att försöka prata om det var nog det som till slut funkade. Men det kan ju ha berott på att han ändå var på väg att lära sig hantera känslorna, vem vet. Är det bebisens närvaro specifikt som gör honom upprörd?

• Mosing

Kloka ord vi5 och Galia!

Här visade sig sonens onda hals sent omsider vara scharlakansfeber. Det gick för ngr veckor sedan på fsk och när en annan förälder igår på föräldrarådsmöte sa att de inte märkt att deras barn hade det förrän de gick till läkare (pga feber och att smittan gick) gick det plötsligt upp för mig vad svullen hals, såriga mungipor och allmän grinighet berodde på. Var på vc på fm idag och fick det bekräftat samt penicillin utskrivet. T är helnöjd över att få vara hemma

• Mosing

Lergigan är receptbelagt. Om du vill testa dem Chiqita kan jag skicka på posten till dig? Jag har några kvar nämligen. Och seabands som jag fick av Mrs Firren! Funkade bra för mig

• Mosing

Chiqita, jag försökte inboxa dig men vet inte om det funkade. Om du inboxar din adress till mig så skickar jag Lergigan och seabands!

• Mosing

Skönt Chiqita! Jag berättade också tidigt på jobbet den här gången. Orkade inte gå och låtsas när jag mådde så dåligt. Kändes jätteskönt att kollegorna visste och jag behövde inte hålla skenet uppe.

Snart på väg till VC för att kolla om L också har scharlakansfeber. Hon är hängig så lika bra att kunna utesluta det (förhoppningsvis).

• Mosing

Anceka, hon testade negativt så det är nog bara en förkylning. Men jäklar vad stenhård hon är min dotter. Sköterskan grävde med den där topsen i halsen en bra stund och L bara satt och gapade. När det hände T i onsdags höll han på att kräkas direkt och kastade sig bakåt. Som de allra flesta (även vuxna) gissar jag.

• Mosing

Vi5, hoppas du fick vila ordentligt. Och mycket klokt att ställa in! Vilket jag tycker man får göra titt som tätt när man har småbarn (oftast pga sjukdom iofs). That's life Kram

• Mosing

Anceka, huvva. Jag prisar gudarna varje dag som storbarnen är friska nog att vara på förskolan Krya på sig till sonen!

• Mosing

Första läggningen av tre barn ensam - check. Bebisen är iofs vaken fortfarande, men det är enligt plan

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8