• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5, usch så jobbigt! Sov för Guds skull på dagen!

Anceka, att lägga sig kl 18 (som vuxen och frisk), nä där går till och med min gräns G har (PEPPAR PEPPAR) de senaste nätterna sovit till ca 04 i ett sträck. Känns som att vi är på väg i rätt riktning. Tack och lov verkar hon inte ha några tendenser till att vara morgonpigg heller!

Poison, skönt med kisseriet! Men jobbigt med gyneriet På tal om individualism i kissandet förresten så kan nog min 2,5-åriga dotter snart sluta med nattblöja medan 4,5-årige storebror inte känns nära. Han drivs å andra sidan säkert på av tävlingsinstinkten om hon slutar Deras kusin är förresten 7 år till våren och han kissar ofta på sig på nätterna (till sin egen förtvivlan inte minst )

• Mosing

Elsis, det är L och snart har hon övertygat oss också Det är sällan kiss i nattblöjan och på morgonen rusar hon självmant in på pottan för att kissa. Hon vill gärna slippa. Vi har väntat dels pga att hon blir så upprörd om hon kissar ner sig, dels för att storebror kanske känner sig misslyckad. Vi kanske testar i jul

• Mosing

Elsis, T:s blöja är blytung varje morgon men han har pratat lite om att sluta med nattblöja (för då har han bestämt att han ska få välja vad han vill i leksaksaffären, som när han slutade med blöja dagtid ). Kanske han blir ännu mer motiverad om L blir nattorr. Tror vi måste låta henne få chansen iaf. Idag har hon iofs kissat på sig både på fsk och här hemma. Stod på mattan, ropade "jag kissar" och tittade ner på sina allt blötare byxor...

• Mosing

Anceka, här blev det förstås sämre med nattsömnen också när jag skrev i tråden... Och i natt blev G förkyld (första ggn), så jag fick sitta och sova med henne i famnen från 03.30. Men hon är ändå på gott humör, ler ofta stort, "pratar" och har även börjat skratta. Så himla underbart! Men hoppas att sömnen blir bättre snart igen för oss båda

• Mosing

Önskar alla en riktigt skön julafton med harmoniska barn och trevligt umgänge med släkten! God jul!

• Mosing

Välkommen pixerpie och grattis!

Jag har en pojke som är 4,5 (T), en flicka som fyller 3 i mars (L) och en snart tremånaders (G).

• Mosing

Mmm... Nu blir jag hungrig Vi har inte planerat nåt än. Brukar alltid vara sjuka, så även nu. Jag och L förkylda, T har halsfluss.

Chiqita, synd att de inte hjälpte. Men då vet du det iaf. Armbanden då? De hjälpte faktiskt mig mot all min förmodan

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8