• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tror som Asap att det mesta kisset kommer på morgonen. Eftersom vi gärna tar sovmorgon (på helgen iaf) får T behålla nattblöjan tills han är mer självgående L vaknar ibland på natten och går på pottan. Maken går upp och hjälper henne torka och tömmer pottan. Jag tror våra barn skulle flippa ur om vi bar upp dem och satte dem på toa i sömnen. Alltså vakna och bli arga och ledsna.

• Mosing

Jemema, jag har aldrig smort och aldrig haft några bristningar (trots tre bebisar på 4+ kilo), så jag tror nog på DNA-spåret

• Mosing

Chiqita, glad påsk till dig också! Du vet att emojis inte fungerar här va? (inte för mig som läser i appen iaf)

• Mosing

Anceka, härligt att L verkar må bra. G är lite samma med maten, hon verkar inte gilla det mesta vi provat förutom gröt (och det vill jag ju inte att hon ska ha som enda intag). Hon är dessutom rätt usel på tekniken att få i sig maten Vid den här tiden åt storebror två rediga portioner mat per dag (!), men han började ju iofs vid 4 mån också. Hennes mage blir lite körig av maten vilket stör nattsömnen så det är inte läge att sluta nattamma innan hon fått till ätandet känner jag. Då måste hon ju kunna vara mätt och nöjd på annat än bröstmjölk. Hon fullkomligt älskar ersättning och får det ca två ggr om dagen men hon står sig inte så länge på den verkar det som. Nåväl, hon växer och är nöjd så några problem är det ju faktiskt inte. Hon har börjat dra upp ett knä ibland när hon ligger på mage men kryp känns långt bort. Likaså sittande, hon är himla ostadig. Kom idag på att hon ska få sitträna i Ikea-stolen för att stärka sig (den har vi knappt testat än). Överlag är hon iaf en väldigt förnöjd bebis fortfarande och sover hyfsat (lite sämre senaste veckan). Har börjat försöka få till lite mer rediga sovrutiner på dagarna för att se om det gör nattsömnen ännu bättre. Hon är så långhårig att luggen nästan hamnar i ögonen på henne nu, så snart är det klippdags (baksidan är dock rätt kal )

• Mosing

Så himla kul att det är en ny batch trådbebisar på väg!

Jag har influensa och hoppas att maken kan ta G i natt (för första gången). Han är iväg med storbarnen på bad och middag, får se vad han säger när han kommer hem. Det blir en fin 40-årspresent kan man säga (han fyller idag)

• Mosing

I morse förstod jag att det är halsfluss och har nu fått penicillin. Maken tog G, som skrek en del, och jag låg och ömsom frös ömsom toksvettades. Men nu borde det iaf bli bättre inom 24 h. Maken är hemma idag och tar hand om storbarnen, gudskelov.

• Mosing

Vi ska ha femårskalas om ett par månader. Är det för sent att hitta en ny (jonglerande) make tills dess tror ni?

• Mosing

Jemema, vi har inte haft kalas med organiserade lekar än. De har lekt "fritt" och det har räckt. Till sommarens femårskalas får vi dock kanske tänka ut nåt. T har än så länge "beställt" pinata och skattjakt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8