30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Min 12-dagarsbebis äter 1-2 ggr under den tiden. Jag lider med dig, vi5.
Min 12-dagarsbebis äter 1-2 ggr under den tiden. Jag lider med dig, vi5.
Våra barn vill helst vara hela familjen tillsammans, men maken föreslog faktiskt alldeles nyss att jag ska göra nåt med L ensam i morgon (eller snart). Funderar på hur vi ska "finta" T då, för han kommer absolut inte vilja släppa iväg oss på tu man hand... Men håller med om att när man fått till det känns det väldigt värdefullt. Nu blir det ju mest bebisen som får egentid med sin mamma
Anceka, jag minns ingen skillnad. Har nog hållit på ca 6 v med båda. Hoppas ju det slutar fortare nu, men då och då kommer det fortfarande störtskurar... Vet någon förresten om mängden så att säga är förutbestämd eller om man kan påverka själv, tex att det ökar om man överanstränger sig?
Galia, jo jag får nog försöka med det men tror ändå han blir ledsen. Han har så mkt känslor vår T. Blev iaf inget igår, grannarna kom över och lekte/fikade i stället.
Anceka, låter som att våra äter ung lika på natten
Jag vill minnas att första åt oftare, minns inte med tvåan men tror det var lite mer sällan. Jag är också nöjd Man har ju ingen aning om hur det ska bli... På dagtid sover hon ganska mkt men inte på något särskilt "sätt" utan till och från och olika djupt. Tyngst om hon är i min famn, men hon kan också ligga i vaggan långa stunder och halvsova, eller i vagnen. Inga av mina barn har varit extremt närhetstörstande, vilket passat mig bra
Poison, usch så jobbigt!
Anceka, haha samma här: orolig kväll men lugn natt. Lilla G ligger dock och krystar fisar för kung och fosterland efter morgonmatningen (kl 5 idag) så att det är omöjligt för mig att sova. Hon låter som jag på förlossningen... Har beställt semperdroppar.
Galia, jag säger som ghp Väl gissat var det iaf om du inte läst det på FB!
Tummen upp för Ica Maxi (Haninge) som har ett bebismatningsrum! Lugnt och skönt och gratis blöjor
Anceka, mitt tips för flaskträning är att börja när bebisen är på topphumör, inte trött, hungrig och/eller grinig. Vi gav första barnet flaska en del (mest bröstmjölk men lite ersättning också), det gick bra först men efter ett längre uppehåll ville han inte så jag fick ha lite "terapi". Med tvåan orkade jag inte pumpa och kan inte minnas att det gavs ersättning heller. G gillar nappen så jag hoppas hon även tar flaska om det behövs men jag har inga planer på att få in någon rutin än (orkar inte pumpa). Hon äter ca 10 min varannan timme vilket ju är smidigt men någon längre bortavaro av mig tillåts ju inte...