• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande

Ja, massa sena bebisar nu! Inget händer här heller förutom en djävulsk smärta på vänster sida av magen, en sträckning känns det som. Hade samma en morgon förra veckan. Låååångsam lämning på fsk. Ligger nu i soffan och väntar på att det ska gå över (när jag ligger gör det inte ont). Tänk att jag passerat BF för tredje gången i mitt liv, torde inte vara så himla vanligt

• Mosing

Anceka, har du ngn mer koll på mvc innan dess? Jag har en i morgon fm. Skönt att bebis verkar pigg där inne

• Mosing

Poison, gött! Igår kväll tänkte jag på att vilken natt som helst nu kan bli min sista med (hyfsat) god sammanhängande sömn på sisådär 7-9 månader kanske. Lite deppigt...

• Mosing

Mitt onda har förresten gått över nu, så matlagning och brödbak är igång

• Mosing

Anceka, jag tycker det låter hoppfullt! Med andra barnet hade jag täta värkar direkt (3 på 10 min) men de gjorde inte alls särskilt ont. Vi åkte in efter 2 h och 4 h senare var lillan född. Heja dig!

• Mosing

Åh så spännande! Kan ju tillägga att värkarna inte var milda hela vägen fram till födseln dock...

• Mosing

Anceka, det tror jag inte. Jag fortsätter med uppmuntrande tillrop: när jag fick första barnet hade jag mina första förvärkar ett drygt dygn innan han föddes. På natten, sen inget på dagen förrän till kvällen då det satte igång på riktigt. Hoppas på nåt liknande för dig! Själv är jag på väg in till mvc för sista kollen (innan en ev överburenhetskontroll). Bebis är galen i magen, jympar som bara tusan. Aj aj aj.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8