• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grannen var snäll och tog barnen till fsk (maken hade redan åkt till jobbet) så jag slapp traska dit iaf. Skönt Erbjöd sig även att hämta, får se hur det känns sen.

• Mosing

Här fortsätter det sisådär... Ensam hemma i kväll med barnen. Lillan har 39 graders feber och storebror tappade sin snuttis på vägen hem från fsk. Måste ut och leta igen innan det blir mörkt... Men annars är det fint, har sovit två ggr idag

Poison, vilken rutten dag

• Mosing

Nr2, jag cyklade också en sväng igår. Till kemtvätten. Lillan hade kissat i soffan... Går betydligt lättare att cykla på min "damcykel" än min vanliga pendlingscykel

Aigee, åh så nära det är nu för er! Lite läbbigt med så långt till BB, bra att ni åkte in.

Poison, oj redan 7 v!

Nä, ingen snuttis funnen. Helskumt. Men T verkar ok med det än så länge. Upplagt för katastrofmorgon när lillsyrran inte skulle vara på fsk heller, men allt gick jättebra. Puh. Nu är jag och lillan hemma igen. Och hennes feber är på väg ner. Och inga förvärkar i natt heller. Puh igen

• Mosing

Vi hade det rätt jobbigt med T mellan 3 och 3,5 sen blev det lite bättre och ytterligare bättre efter 4 år. Men känner absolut igen det där med mkt känslor, han är fortfarande klart känsligare än sin lillasyster. Dock verkar de inte ha påverkats nåt särskilt av syskonet på väg. Får se hur det blir när hen är här.

• Mosing

Jag minns att det i början med första barnet (tror jag) var lite som du beskriver Poison att jag liksom var huvudansvarig så om jag inte gjorde nåt annat fick jag tillbaka bebisen i min famn, när jag kanske ville vara lite "ledig" en stund. Tror det var bättre med tvåan när mannen var mer van. Han har varit föräldraledig ung lika mkt som jag och barnen har inte snöat in på någon av oss någon längre period. Men sånt verkar oerhört individuellt.

• Mosing

Aigee, jag håller tummarna!

Mötte en mamma på förskolan idag som i morgon ska plocka ur tvillingar (i v 38) som ligger i säte. Hon såg ut att ha det rätt tungt stackarn.

• Mosing

Lycka till Aigee!

Galia, L är frisk och jag bara lite snuvig, tackar som frågar. Nu ska jag på ansiktsbehandling

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8