• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Båda mina barn vill alltid ha den förälder som inte är där just då... Tex om jag ska borsta tänder: neeej, pappa ska göra det. Suck... Men ingen av dem har föredragit någon av oss för jämnan, eller varit rädda för främlingar.

• Mosing

80 dagar kvar till BF här också Mår utmärkt, njuter av sommarvärmen. Enda problemet är att jag vissa kvällar får väldigt ont i höger ljumske när jag rör mig. Helskumt. Aj, där vurpade dottern på det blöta trädäcket.

• Mosing

Jag har ju gått över 10-11 dagar med både första och andra, så jag räknar med att jag har minst 90 dagar kvar. Det blir lagom

• Mosing

Chiqita, har du testat rosenrot nu? Hjälper ju till att få ordning på hormonerna. Kram

• Mosing

Chiqita, rosenrot har gett snabb effekt för mig. Testade nattljusoljan innan trean mot dålig hy och märkte stor skillnad på olika märken (tror vi "pratade" om det). Jag skulle ta rosenrot igen om jag vore du. Det var iaf det som efter ett år fick ordning på min cykel när vi var barnlösa. Min vän nutritionisten förordade det också. Hejar på er!

• Mosing

Chiqita, minns inte... Kollar nästa gång vi är hemma från landet (men jag tror jag har skrivit det i någon tråd ganska nyligen).

• Mosing

Ni som har barn i olika åldrar: hur gör ni om ett äldre syskon styr och ställer med ett yngre (tex i leken eller om de ska dela nåt) och den yngre finner sig i det? Låter ni det ske eller lägger ni er i på något sätt för att göra det mer rättvist?

• Mosing

Och en helt annan fråga: är det någon som har erfarenhet av att partnern inte tagit ut 10 föräldradagar direkt efter (syskon)födseln utan att ni spritt ut dem mer, tex 20 halvdagar? Hur tycker ni det funkade?

Gjorde inte ni nåt sånt Firren?

• Mosing

Vår första var ju också så liten när han fick första syskonet (1 år 9 mån) så jag vet inte om det säger så mkt för er, nr2. Men han fortsatte iaf gå på förskolan som vanligt (heltid första månaden, 30 h/v sen) och sov i sitt eget rum som vanligt. Var aldrig några problem. Men som sagt, går nog inte att jämföra med en 5,5-åring

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8