• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita, det är aldrig för sent skulle jag säga. Testa appen Mammamage! Jag fick ihop min mage jättebra med den träningen. Fast som Galia skriver har säkert vissa alltid kvar lite (harmlös) delning hur mkt och hur rätt de än tränar.

• Mosing

Anceka, Jag har precis börjat längta efter att få träffa bebisen. Nu är det inte långt kvar! Men jag har ganska mkt jag vill göra innan dess så jag hoppas att min inte kommer för tidigt.

• Mosing

Carefix bh eller annan löst sittande topp, om man blir kvar tills bröstexplosionen dag 3... Amningsinlägg. Vattenflaska.

I morgon tänkte jag packa

• Mosing

Hemma med två halvsjuka barn. Packar bb-väskan och försöker förklara för barnen vad som kommer hända när bebisen är på väg. Kan inte riktigt fatta att jag ska göra detta en gång till!

Ghp, min man har haft turen att klara sig undan kräkset båda gångerna, men (minst) ett ombyte låter som en god ide!

• Mosing

Vi har ju varken plockat ned skötbord eller spjälsäng... men släktvaggan ska hem från svärisarna. Blöjor strl 2 inhandlade. What else behövs? Skönt att ha det mesta redan

Förresten, när man på natten drömmer att tvååringen sitter på vardagsrumsmattan och kissar i en djup tallrik, då vet man att det är dags att gå upp och kissa (igen)

Anceka, jag gick ju över med båda men tvåan kom iaf en dag tidigare än ettan.

• Mosing

Jag var mer orolig med första barnet. Allt efter det kändes lite som en bonus. Plus att det var lättare att bli gravid och förlossningen var mindre dramatisk. L har dessutom alltid varit en stark och frisk typ.

• Mosing

Anceka, att du vågade vänta med röstningen! Jag förtidsröstade för två veckor sedan Och då tror jag ju ändå att jag kommer gå över tiden

• Mosing

Poison, hoppas du har en bättre dag idag.

Här är det inte bra idag. Hade förvärkar (tror jag?) halva natten. Panik! Har typ aldrig haft det. Inte alls redo för bebis än! Magen är vild och jag mår illa. Ska ta det lite lugnare idag och hoppas magen också lugnar sig. Vet ju att många har förvärkar länge utan att bebis kommer men jag blir orolig eftersom det "brukar" vara skarpt läge när jag börjar få känningar. Usch, vill inte än

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8