• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Poison, gå till kiropraktor! Jag har en jättebra i Sthlm om du vill ha tips. Trots att jag knappt har några besvär går jag oftare nu under grav, ca en gång per månad, just för att det ska hålla sig bra.

Vi5, hur ser din drömsituation ut just nu? Hur skulle du vilja ha det med barnens sömn? Vad är du villig att ändra på i ditt beteende?

• Mosing

Foglossning och myrkryp... Är oerhört tacksam att jag bara i min fantasi kan föreställa mig hur det känns. Stor kram Poison! Min mage är stor (träffade förra helgen en förstföderska som skulle ha om 3 v och hon blev helt chockad när jag sa att jag ska ha i slutet av september, våra magar var ungefär lika stora ) men kroppen fungerar iaf i stort sett som vanligt fortfarande.

• Mosing

Resande, lider verkligen med dig. Han borde ju vara helt slut och sova en del på dagen, eller? Dvs sova för dig också!

• Mosing

Hur är det med smärtstillande? Använder man inte det vid foglossning? Lider med dig, Poison...

• Mosing

Chiqita, den här gången mådde jag illa redan på BIM, tog ett test för att veta om jag borde stanna hemma eller inte Men sen gick det över (ja, sen kom det ju förstås tillbaka).

• Mosing

Chiqita, tankens makt är stor Du vill ju väldigt gärna vara gravid så det är väl inte så konstigt ändå att du plockar upp möjliga symptom. Jag var helt säker på att jag var gravid två månader innan jag blev det nu, gissa om min förvåning när mensen kom (i tid). Kram

• Mosing

Galia Jo tack, cykeln går fint. Är snart i v 26 och har idag cyklat 3 mil. Återstår att se om jag klarar 3 v till, dvs till semestern. (Kanske kör 3 dgr/v i stället för 4-5 iaf, för lite tungt känns det stundtals) Ni får ha vadslagning i tråden om jag klarar det eller ej Är oerhört tacksam för att jag är helt krämpfri, inte ens halsbränna har jag

• Mosing

Poison, åh vad skönt att det är bättre! Och urgullig bild på bebisen

Trots min imponerande (hehe) cykling är jag lite deppig för att jag gått upp så mkt i vikt nu och magen (och bebisen?) är så stor. Har gått upp 2 kg mer än med L vid denna tid, och hon landade ju på 4,8 kg. Vill inte ha en jättebebis... Tror dessutom på en pojke, och de brukar väl vara snäppet större, förutom den vanliga ökningen för varje syskon. Huvva. Glad att jag ska göra glukosbelastning nästa vecka för att ev kunna utesluta grav.diabetes. Enda trösten är att jag vägde minst 5 kg mindre när jag blev gravid nu än med L, så kanske finns det någon förklaring i det.

Hur mkt har ni andra gått upp? Jag är +7,5 kg nu i slutet av v 25. (Med L var jag +8 kg i v 32...)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8