• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, lycka till i morgon! Jag har inte känt någon skillnad på när den legat fram eller bak faktiskt. Känns iaf bra att den inte är i vägen för utgången

Chiqita, tror jag haft kring 12 dgr, och det har ju funkat för oss Skönt att vara "igång" så att säga!

Tack för alla grattis!

• Mosing

Anceka, grattis!

Vi5, 4 h varannan vecka. Då jobbar städerskan som en iller, färre timmar går inte om hela huset ska städas. Och varannan vecka är perfekt tycker jag. Vi städar minimalt däremellan, någon dammsugning och avtorkning i badrummet. Testa! Och boka in den där osteopaten i oktober tycker jag. Det finns säkert behov då också

• Mosing

Och Vi5, alltså hon städar ju hela huset. De har en rutin de följer. Vissa bolag vägrar ändra den (de valde jag bort), andra är mer flexibla (tycker tex det går fint att torka av allt kakel i badrummet vid behov inte bara vid toa o handfat), ett sånt valde jag De stora bolagen tror jag erbjuder hembesök innan man bokar städning, jag hade två av dem på besök innan jag valde. Passa dessutom på att få en "sign on bonus", jag dealade till mig en fönsterputs i hela huset.

• Mosing

Och jag har det bra. Hemkommen igår från en veckas sol- och badsemester och börjar nytt jobb i morgon. Är i v 22 nu och mår fint. Bebisen gör sig påmind väldigt ofta. Äter järn och har inte fått tillbaka ngt illamående som i förra grav, vilket är jätteskönt.

• Mosing

Poison, låter jobbigt med så täta kissturer på natten. Tycker också du ska kolla uvi, för säkerhets skull. Vi var i Turkiet.

Resande, det var uppfriskande Höll mig mest till barnpoolerna där det var lite varmare. Men vi hade i snitt 25 grader varmt och sol hela tiden. Fast jag solar iofs inte utan var mest i skuggan (min pappa gick bort i hudcancer). Hoppas du får fason på ryggen pronto!

• Mosing

Resande, med T bestämde vi oss när han var ca 6 mån att sluta nattmata (amma) och satte då en tidsgräns (till en början 04) före vilken det inte bjöds ngn mat. Det tog ca 5 dgr innan gränsen var ca kl 6 tror jag. I stället fick han ligga hos oss i sängen med napp, snutte och lugnande ord. Första natten fick pappan även ta honom på en liten bärtur i vardagsrummet. Med L minns jag inte så noga men det var nog nåt liknande, men utan napp då. Hennes läggning utan amning minns jag dock. När hon var ca 6 mån fick jag nog av att liggamma henne till sömns och la henne helt sonika i vaggan och gick ut (trodde ALDRIG det skulle funka). Det tog ca 15 min innan hon somnade varav hon hojtade ca 5 min och jag gick in ett par ggr och klappade. Sedan dess har hon somnat själv utan problem. Men jag är nog relativt känslokall i sådana lägen, så länge de inte panikskriker är jag bekväm med att testa. Men någon "metod" annat än min egen känsla har jag aldrig kört. Anmärkningsvärt är att varje gång jag testat något förundras jag över hur resultatet blivit så mkt bättre än jag trott. Så mitt tips är att våga testa den rutin ni vill ha, ge det några dagar och se hur barnet reagerar. Lycka till! Min erfarenhet är förresten att mkt mat innan läggning tyvärr hjälper föga, jag tror mer det sitter i bebisens huvud än i magen...

• Mosing

Resande, det låter knäckande Tycker du gör rätt i att göra nåt åt saken nu. Ju förr desto bättre så du inte hinner gå under. En 8 mån bebis ska inte behöva äta på natten. (Vill minnas att BVC sa det till mig om 4 mån bebisar när T var liten. Säg det till honom, tänkte jag då ) Förändringar gör ont, S kommer säkerligen protestera när hans privilegier minskas men sånt är livet kiddo Det är snart glömt och förlåtet

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8