• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Anceka, aha inte SÖS alltså. Bara man får komma in nånstans så Verkligen med nöd och näppe Hur kändes det? Panik?

• Mosing

Nr2, men nej så jobbigt Kram till dig och krya på dig! Försök glädjas åt den tid du fick amma, och njut av resten av bebistiden på massa andra sätt i stället.

Välkommen Malinn!

Anceka, min lilltjej hann visst lägga på sig lite mer än din, 4700 g (och 55 cm) Mindre än sin storasyster alltså - tack för det Men hela 39 cm i huvudomfång... Ouch.

Poison, jag halvsov till Lejonkungen idag och hörde plötsligt något som förklarade vad du skrev häromdagen: slemmigt men mättande Och sen skrattar jag även lite åt att du minns fl så rosenskimrande, verkligen motsatsen till mig. Min kropp var i rejäl chock när bebisen kommit ut: skakningar och frossa, och jag har inte nån gång varit särskilt intresserad av bebisen direkt. Det glädjer mig att inte alla har det så!

Här är allt fint. Lillan är så himla gosig och jag är helt galet kär i henne. Var det så här med de andra? Har jag i så fall glömt... Enda smolket i glädjebägaren är att naveln luktar urk. Tur det är övergående

• Mosing

Galia, T var också 55 och L var 56 lång. T:s huvud var 37 tror jag, L minns jag inte. Så visst var fåran plöjd Men stackars dig... Har du några problem kvar till vardags? Eller är det "bara" kopplat till barnafödande? Namnet är så gott som spikat, ska meddelas släkten idag Tre bokstäver, jajemän

• Mosing

Vågar knappt skriva det men jag fick nog sova 8 h inatt Lillan åt 22.30, 02, 05 och 08 (väckt av mig med rinnande bröst). Underbart att vakna som en hel människa!

• Mosing

Nr2, jag lider verkligen med dig. Både smärtan, besvikelsen och ensamheten Hoppas du kryar på dig snarast möjligt! Stor kram

Milla, puh vilken dag! Kul att "se" dig igen också

• Mosing

Anceka, det går upp och det går ner... Jag sov 5 h natten till igår och 6 i natt (3+3) tror jag. Godkänt ändå. Men måste få till lite sömn på dagen idag, igår blev det inget. Ang makens engagemang har min redan börjat jobba, vilket var mitt förslag. Han lämnar o hämtar barnen i 20 dgr i st för att vara helt ledig 10 dgr. Jag är supernöjd med den lösningen. Ser ingen anledning till att han också ska vara hemma och softa hela dagarna Och med kärleken är det nog högst varierande. För mig var det starkast denna tredje gång faktiskt. Kanske pga att det är mest jag som har hand om bebisen denna gång?

Poison, har L kolik tror du? Låter jobbigt för er

• Mosing

Poison, oh ja vilken hemsk mamma

Nr2, någon förbättring? Tänker på dig!

• Mosing

Nr2, åh vad skönt att få vara hemma och att det går åt rätt håll! Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8