• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sofia, usch så tråkigt Känner igen känslan att vara på ruta minus ett. Och det var inte ens ivf. Stor kram

Barba, min sambo hade inte heller kommit hem med ngr kreativa ingredienser om jag inte specat... Jag planerar, handlar och lagar (vanligtvis) på vardagar.

• Mosing

Kanske ska tillägga att jag är hemma ett par timmar före sambon på vardagar, därav att jag gör det mesta med maten.

Galia, vill du ha de Lergigan jag har kvar? Stor kram

• Mosing

Barba, blir så ledsen av att läsa det du skriver om hur du/ni har det Har nog inga klokskaper att komma med, men tycker de andra har framfört mycket vettiga tankar och förslag. Hoppas innerligt det löser sig för er. Kram

Hormonstinn, låter ljuvligt. Lillebror får snällt vänta! Jag var på en timmes gravidmassage (på bänk med hål för magen) i lördags - divine!

• Mosing

Vi4, åååh nej så tråkigt Stor kram

Lady W, visst finns jag på FB, jag inboxar dig här med info så kan du söka upp mig.

Hormonstinn, när jag väntade T var jag på spa i typ april (han kom i juni) och testade bubbelpoolen. Det gillade han INTE, blev ett jäkla liv i magen så jag klev raskt upp. Kändes väl som i en tvättmaskin för honom, skakigt och bullrigt Fast hemma kanske man kan justera bubblandet lite mer Obestämd 

• Mosing

Siggepigge, grattis och välkommen! Jag ska ha nr 2 i mitten av mars, blev gravid på storebrors ettårsdag så inte helt olikt dig

Zenobia, Urcellen Ellen minns jag med glädje!

Sarahkka, nu ska jag inte skriva f-n på väggen men jag hamnade på en FL-blogg i förra veckan där en tjej tragiskt förlorade sin bebis rätt sent i graviditeten. Jag minns tyvärr inte varför men kontentan var att hon inte borde ha ignorerat sin huvudvärk. Kan det ha varit högt blodtryck som gav proppar i moderkakan? Vill inte oroa dig i onödan, men kanske värt att kolla upp om det som du skriver är återkommande och ihållande? Kram!

Just ja, nytt nick som ni ser. Men snarlikt och har kvar bilden, så ni fattar nog vem det är

• Mosing

Syster norr, min kiropraktor sa att jag hade en bäckenlåsning. Tydligen vanligt. Dock inte så smärtsamt i mitt fall, men det kanske kan variera. Hoppas sj.gymn. ger svar :)

• Mosing

Eschack: nä du, inte dags än här 5 v kvar till BF. Fullt upp med flytt och fix, hinner inte med FL riktigt... Kanske borde packa BB-väskan förresten Kram & välkomna hem!

• Mosing

Kasperina, grattis och välkommen!

Firren, skönt att allt såg bra ut hos BM.

Litet livstecken från mig: mår bra och har mindre än en månad till BF nu. Trött som tusan idag, jobbar hemma tack och lov. Har konstaterat att det liksom inte är så kul att vara gravid längre Tungan ute Bebisen vräker sig runt där inne, känns helt bisarrt (även om storebror var likadan) och magen ändrar form varannan sekund. Nähä, nu måste jag tydligen jobba lite igen, vad det nu ska vara bra för... Flört Kram till er alla.

• Mosing

Så, det mest akuta jobbet avklarat

Firren, jag jobbar till 2 v innan BF (dvs knappt 2 v till). Räknar inte med att bebis kommer tidigt, så är inställd på lite ledigt. I ärlighetens namn kan jag inte säga att jag jobbar ihjäl mig direkt... Har trappat ner och lagt över en hel del jobb på mkt kompetenta konsulter, superskönt! Oskyldig  På tal om viktuppgång har jag gått upp 10 kg hittills denna gång, med T gick jag upp 15 totalt. Gissar att jag inte kommer upp i den siffran nu, vilket känns bra (eftersom bebis ändå verkar "få sitt").

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8