30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Fiolina, äntligen mobilvänlig sajt, det var på tiden!
Fiolina, äntligen mobilvänlig sajt, det var på tiden!
systernorr, det var nog kring v 13 som jag inte tyckte jag kunde dölja magen längre den här gången. Klart tidigare än förra grav alltså. Tyckte att när svullnaden la sig så övergick det till mer "substans" direkt, även om jag mången gång funderat över vad det är som kan ta så stor plats där inne när själva bebisen bara är några centimeter Skönt att det verkar lösa sig med taket!
Fiji, man får gratulera!
Hormonstinn, och jag som har en sån söt son bävar lite för hur söt hans lillasyster kan komma att bli! Vi får nog låsa in henne så folk inte stjäl 'na
Persefone, skönt att det var bra med lillen. Gott att du kollade!
Zenobia, kram till dig! Dåligt med så många frågetecken kring förlossningen Jag känner mig lyckligt lottad eftersom min största besvikelse var att jag inte fick någon fika efteråt...
Assar, det kanske är du som ska gå på diet om din bröstmjölk nu är så tillväxtgivande... Och självklart måste du begränsa hur mycket Elsa får äta, inte kan de små liven ansvara för nåt så viktigt själva
Fiji, å så trist med inställd föräldragrupp. Och att inte få veta det heller, morr
Hormonstinn, söta söta Agnes!
Kram till er andra, hinner inte läsa tillbaka...
Mrs Fisk, ledsen att behöva säga det men jag är i v 29 och sitter här och mår illa just precis nu Men inte så illa att jag har tänkt kräkas Det har bara skett ett fåtal ggr under denna grav, mellan v 19 och 27 märkligt nog. Har du testat Gaviscon? Det kan vara magsyra som tränger upp genom magmunnen (även om du inte känner av halsbränna el likn).
Barba, stor kram! F-n vad jobbigt att ha detta alkoholrelaterade "moln" över er Vi firade jul med bl.a. min lätt (?) alkoholiserade svåger vars fru lämnade honom i somras pga just det, men som förnekar sitt "tillstånd". Så gör även resten av familjen, så han bjöds på whisky, öl, cognac mm. Nu skötte han sig visserligen bra, men jag tycker det är märkligt (och lite tragiskt) att alla blundar. Hoppas på fint RUL för er för att avrunda med något trevligare!
Evasha, usch och fy för sjukorna Hoppas ni snart kryar på er hela bunten! Hur många dagar har lillen fått Alvedon? Har för mig att man inte ska ge mer än 2 dgr i sträck till de små, och att det är viktigt att inte överdosera (Gissar att det mest handlar om att avskräcka föräldrar, för på akuten kan de tydligen ge klart mycket mer än så) Sjukvårdsupplysningen sa förresten till oss att man ska ge om av alla mediciner om barnet kräks inom 15 min, förutom Alvedon! Så vi är rätt försiktiga. Har dock hänt att vi gett supp utan att han haft hög feber, bara att han verkat må dåligt och svarat bra på det.
Mrs Fisk, äsch jag ska inte påstå att jag mår jättedåligt Men jag får passa mig, framför allt på morgonen, så att jag inte retar kräkreflexen med att hosta eller nåt sånt. Ang magsyran så ska det enligt min BM vara just Gaviscon. Novalucol fungerar på ett helt annat sätt och kan t.o.m. göra det värre - om det just är magsyra som sipprar upp genom förslappad magmun (mmm vad härligt det låter...). Ett tag hjälpte inte Gaviscon för mig (kanske illamåendet då berodde på lågt järnvärde) så nu glömmer jag oftast att testa om det hjälper.
Sarahkka, jag tycker den här graviditeten gått mkt snabbare än den första och jag har inte hunnit vara så "upptagen" av den. Men det tycker jag är ganska skönt Nu är magen så påtaglig och lillasyster väldans aktiv där inne, så det går inte att glömma längre Längtar så tills hon kommer!
Persefone, jag tycker den verkar jättebra! Vi lånade (och ska låna igen) ett babynest och hade både i sängen och på soffan mm. Tyckte det var jättebra.
Barbabra, håller tummarna för att allt går bra idag!
Barbra, grattis till RUL!
Sarahkka, jag har också funderat på syskonvagn men kommit fram till att jag väntar in och ser om behovet finns när lillan har kommit.
Evasha, nä stackaren, men inte kunde du veta... Och sömnbrist är alltid ok att beklaga sig över Hoppas I kryar på sig nu iaf! Kram
Kotten, stort grattis och välkommen!
Önskar alla ett gott nytt år! Våra nyårsplaner blir ev inställda pga förkylning, kan inte låta bli att tycka att det vore rätt skönt att stanna hemma...
Assar, hon är en riktig champion den där Elsa! Vi fick truga ett tag innan T gick med på välling, men det var det värt
Cissi, hahaha - vad är det för skabrös sång du sjunger för barnen?!
Vi4, välkommen! Hoppas verkligen du har anledning att hänga kvar här lääänge
Zenobia, finisarna!
Ego, är nu i v 30 Ska jobba i drygt 8 veckor till tänkte jag, men känner att det (läs: magen) börjar ta emot att sitta i skrivbordsstolen Byxorna skär in under magen som tusan, aj aj. Och det buffas, sparkas, trycks och spjärnas som tusan där inne. Trodde jag skulle komma lindrigare undan den här gången i o m att moderkakan sitter i framvägg, men tydligen icke... Arbetslusten = noll dessutom. Vill bara flytta in i vårt nya hus (om 4 veckor!) och gå hemma och boa tills lillasyster kommer. Suck, är väl bara att bita ihop
Fiji, tack. Pilatesboll säger du... Det ligger en ca 1½ meter från mig som vi ska använda till just att sitta på. Kanske borde ta mig i kragen och göra just det då I morgon. När jag har bekvämare kläder på mig
Fisk, tack
Pysslig, ca 6 veckor innan BF flyttar vi. Gott om tid! Det är iaf inget renoveringsobjekt vi har köpt, och i själva flytten tänker jag inte lyfta ett finger
Hormonstinn, jobbade till v 38 sist också och tyckte det funkade bra. Sen gick jag 12 dgr över tiden, så jag hann ju vara ledig nästan en månad. Och nu jobbar jag ju bara 80% pga T också.
Har idag bekvämare kläder på mig, så livet känns ljusare Satt även en stund på bollen i morse. Är så tacksam att jag inte har några egentliga krämpor, foglossning låter t ex inte som någon höjdare. Stor kram till er som har det så mycket värre, och ändå skickar sympatier till mig!