• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Glassgrisen, jag känner tvärtom mest oro för öppningen. Gjorde så inihelvete ont sist. Och hade krystvärkar i tre timmar efter det... Föredrar iaf dem för då kan man agera, inte bara försöka slappna av. Kroppen vet vad den ska göra dessutom.

Ego, BF + 2 idag. Ff lugnt.

• Mosing

Resande, tack Tror också jag slipper det, T satt fastlindad i navelsträngen så det var oturligt. Nu ska det bara säga slurp Välkommen hem förresten!

• Mosing

Chiqita, men jisses vad det händer grejer! Låter onekligen som att du (också) kommer spurta om mig. Är ganska säker på att grannen trängt sig i kön  Är du "safe" nu för att få komma till kliniken du bespetsat dig på? Här händer som vanligt ingenting på fl-fronten. Sambon jobbar typ dygnet runt, såå trist. Svärfar har iaf förbarmat sig över T, så att han får komma ut och röra lite på sig några timmar.

• Mosing

Galia, usch och fyyy för obehaglig dröm Och blödningen såklart. Om du känner dig fortsatt orolig tycker jag du ska ringa din BM i morgon. Kram!

Glassgrisen, jo han går på fsk - men det var ju helg Håller tummarna för att han inte blir sjuk, var lite hostig och snorig i morse. Pallar inte att ta honom ensam dygnet runt i flera dagar känner jag.

Chiqita, mkt spännande med dig! Det kan ju som sagt gå väldigt fort med syskonen, samtidigt som man kan gå lite halvöppen länge tydligen Jag tycker gott vi kan få samtidigt! 

Tack för ert stöd! {#emotions_dlg.flower} Har tyvärr inget nytt att rapportera. Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa, kanske sova lite    

• Mosing

Chiqita, vi följer med spänning! Kan vi enas om fl i morgon? Jag sitter nästan här och längtar efter smärtan nu...

IdaVi och PW, låter vådligt att vara för rörlig. Jag håller mig rätt stilla och låter det hela ta sin tid... 

Glassgrisen, jo på helgerna brukar sambon vara hemma fast inte nu. Nu jobbar han i princip 24/7 Han väntar på det förlösande samtalet (hehe) från mig om att det är på gång så att han kan dra direkt.

Jaha, så ringde de från dagis då, T är sjuk och måste hämtas. Suck suck suck...

• Mosing

PW & Galia, det är svärisarna som tar T, även om han är sjuk. Känns tryggt. De är här på 20 min. Svärfar ringde precis o sa att han kommer förbi en sväng i morgon. Världens bästa!

• Mosing

Glassgrisen, hääär är jag! Hemma och VAB:ar alltså. En toppendag trots allt. Och i morgon tar svärisarna T, så då blir det lugnt. Har planerat avlastning för helgen också (mina päron), är inställd på fl först nästa vecka.

• Mosing

Go' förmiddag! Nu är hela huset städat, T har blivit hämtad av farfar och kommer hem igen först i kväll, och det är väl dags för mig att slappa Men jag är så fundersam... över grannen. Deras första barn var beräknat denna vecka. Jag var helt säker på att de fick förra veckan, de var borta flera dagar, men jag har fortfarande inte sett någon bebis. Mannen är hemma med kvinnan nu, och idag är de ute och jobbar i trädgården. Hennes mage var inte så stor innan, men nu är den verkligen borta (eller?). Igår var de ute på promenad med hunden, utan någon barnvagn, och åkte sen iväg i bilen, utan bebis vad jag kunde se. Hon jobbar som tusan i trädgården, gräver och har sig (för ett par veckor sedan satt hon på en stol ute medan han krattade). Ibland står de och kramas. Har de förlorat sin bebis? Vågar inte riktigt gå över och prata med dem, har bara hälsat på henne en gång och honom inte alls. Jag hoppas för guds skull att bebisen ligger och sover precis innanför den halvöpppna dörren.

Tack för lockropen på min bebis, men ni får nog ropa lite högre för jag tror inte hon hör. Hon kanske har vatten i öronen eller nåt    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8