• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag är faktiskt inne på att bebisen ligger på sjukhus och att de blivit "beordrade" att åka hem några timmar. De såg lite bedrövade ut stundtals, men kanske inte så knäckta att det värsta faktiskt har hänt. Nu är de iväg med bilen igen. Jag sa hej tidigare idag (när jag hjälpte svärfar att packa in T i bilen) men då stod de och kramades halvt skymda bakom häcken, och jag hörde inte om de svarade. Tror jag avvaktar några dagar och ser vad som händer.

Kasperina, vi är nyinflyttade, de har bott här ett halvår, och de enda andra vi har pratat med flyttade in härom veckan (de är våra två närmsta grannfamiljer). Ingen som riktigt känner varann alltså. Men jag ska absolut inte låtsas som det regnar någon längre tid. Om det värsta har hänt blir det ju naturligtvis fruktansvärt jobbigt för dem att se oss och vår bebis (om allt  nu går bra...) så de lär ju inte vilja hänga direkt. Men men, nu ska jag inte anta det värsta. Hoppas verkligen det är hjärnspöken! 

Chiqita, syskongraviditeten har inte varit direkt rosenskimrande för mig heller, även om jag inte haft några krämpor utöver illamåendet. Så gräv inte ner dig för det, snart är lillebror här och då är det jobbiga snart glömt Det verkar iaf som att sluttampen blir avgjort jobbigare om man har mycket känningar, handlar väl förutom de rent fysiska påfrestningarna även en del om vad man blir inställd på pga dem. Eftersom jag inte känner av nåt av förvärkar el dyl rullar ju dagarna på som om allt vore "som vanligt". Jag kommer bli överraskad när fl väl sätter igång (om den gör det av sig självt, jag är inte så säker). BF+8 idag förresten. Mina bebisar verkar behöva lite extra tid på sig 

• Mosing

Barba, grr så irriterande!

Chiqita, lite illamående nästan varje morgon innan frukost. Gissar att bebisen trycker på nåt. Men inte alls kräknära Har filmat magen lite nu, så kul att se (både nu o efteråt) hur det böljar och petar ut.

• Mosing

Dystra nyheter, min värsta farhåga stämde tyvärr. Grannarnas bebis dog i magen (2 v innan BF) Gråter Jag såg henne nu för en stund sen på väg ut med hunden och jag var också ute så jag kände att det var läge att fråga. Hon uppskattade att jag inte undvek henne. Fy f-n, det är så fruktansvärt och jag lider så med dem. De har bestämt sig för att sälja huset och flytta. Mitt i all sin sorg var hon så gullig och sa att hon hoppades allt går bra för oss och att hon gärna vill träffa vår bebis sen. Det vete tusan om jag hade pallat i hennes läge... Ååååh, detta är så förjävligt!

• Mosing

Och ett lite muntrare inlägg: nu har jag fått tid för överburenhetskontroll på måndag em. Hoppas jag slipper igångsättning senare den veckan, då får jag inte vara på "min" klinik. Men ber väl som vanligt ( ) om en hinnsvepning på kontrollen så att det sätter igång T föddes ett dygn efter kontrollen/hinnsvepningen.

Zenobia, jag hyser ett litet hopp att det sätter igång rätt vad det är, som för dig

IdaVi, med T hade jag lite förvärkar ca ett dygn innan fl så jag har nog förväntat mig samma här. Kanske är dumt att tro det blir likadant. Hoppas din mamma blir starkare snart och att barnen är friska så de kan ses.

Chiqita, jag småskrattar för mig själv - krysta som om man blåser ut ett ljus Skrattande Jag vrålade som ett djur och tog i för kung och fosterland. Hade t.o.m dragkamp med BM om en handduk. Men så satt ju T fast också... Önskar verkligen att jag kan vara lite mer "cool, calm and collected" den här gången Höft ur led låter inte som en picknick direkt, din stackare!

asap & Resande, jag ser varje dag som en möjlighet att softa lite till innan bebis kommer, så här lugnt och skönt lär jag inte ha på flera år sen  Idag har jag köpt penséer som jag tänkte plantera i krukor och ställa utanför dörren. Kanske tar ut en stol och sitter lite i solen också Solig Nu handlar det ju om max en vecka till också.

Galia, just ja - tvätta bilen! Kanske passar på och gör det också faktiskt, om jag hittar nån stor svamp. Tyckte jag såg en vattenslang i garaget... 

Firren, verkar väldigt ambitiöst att plugga fram till BF. Själv gjorde jag inte många knop på jobbet de sista månaderna Skäms Om möjligt tycker jag du ska sluta tidigare och passa på att vila ordentligt!  

• Mosing

Galia, nä de vet inte än. De ville inte att bebisen skulle obduceras, men diverse prover är tagna på henne iaf. Inga synliga fel på bebisen iaf.

Firren, ja det där har jag också hört talas om, att man kan ge mat med bitar direkt. Om jag minns rätt finns det nåt "inbyggt" som gör att de inte sväljer för stora bitar/sätter i halsen och det är tydligen bra att hålla det igång för att minska risken för att de senare stoppar farligt stora saker i munnen och försöker svälja. Huruvida det funkar eller inte låter jag vara osagt

Resande, T har alltid ätit allt så jag har tyvärr inga tips. 

• Mosing

Jajemän, asap

BF+10 idag, tjoho! Rejäla och långa sammandragningar, men inget mer än så. Ska lägga mig och vila en stund med T nu. Sambon jobbar bara halvdag idag - hurra! Hans chef utsåg för övrigt mig till en av projektteamets "Most Valuable Players" för veckan som gick

Resande, skönt att du kommit fram till att P är normaaal  

Förresten, fl kan ju starta med en teckenblödning - vad är egentligen kriterierna för en sådan? Tror ni man är välkommen in om man blöder näsblod?   

• Mosing

Tack igen för gratulationer! Har varit hemma ett dygn nu, storebror är väldigt förtjust i bebisen, "Ib" som han kallar henne Första amningen han såg renderade dock några svingar mot henne... Känns lite mer avslappnat den här gången med nyfödd, gissningsvis mkt för att jag vet (?) att det kommer bli bättre med sömn- och matrutiner ganska snart. Känner mig fysiskt rätt bra efter fl redan, kan både sitta och gå Kram på er, dags för dagishämtning.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8