30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Just ja, Lady W. Klart du ska ligga på mer, tycker Hormonstinns förslag låter utmärkt. Glad ton, men tydligt budskap Hittar hon den inte får hon ju ersätta dig, tycker jag.
Just ja, Lady W. Klart du ska ligga på mer, tycker Hormonstinns förslag låter utmärkt. Glad ton, men tydligt budskap Hittar hon den inte får hon ju ersätta dig, tycker jag.
Lena, japp det är hus (från lgh). Längtar nåt enormt! Boa, boa, boa... Jag har också funderat på det där med preventivmedel när man är (eller tror sig vara för stunden iaf) klar med barn. Tog ett tag för oss att få första, men när min menscykel väl återhämtat sig från p-pillren verkar jag ha väldigt lätt för att bli gravid. Tror jag börjar med pillren igen, det funkade bra. Vill du inte använda hormoner?
Hej o välkommen här också, Liro. Jag har en 1½-årig pojke och väntar en lillasyster i mitten av mars.
Mrs Fisk, menskopp är da shit! Jag hann använda min ca tre vändor innan jag blev gravid.
Barba, stackars dig med så mkt stress! Surt att det inte hjälper att gå ner i tid heller Jag sa till min t.f. chef idag att jag funderar på att ta lite semester innan jag går på fl, och fick till halvt skämtsamt, halvt allvarligt svar "jaha, så du ska svika mig ännu mer". Hon är vanligtvis min (seniora) kollega och är inte helt nöjd med att jag ska lämna henne för ytterligare en föräldraledighet.
Somna, låter som en jättebra present!
Barba, gulligt att hon berättat på dagis!
Persefone, åh så spännande att det börjar närma sig! Fast värkar är såklart inte särskilt kul om det inte är fl-dags riktigt än...
Ang menskopp så är ju konceptet onekligen lite skrämmande - men våga testa! Köp en med returrätt, utifall att det inte passar er (man skickar tillbaka den ituklippt, det är inte så att de säljer den vidare). Och de kommer med instruktioner, ni kan vara lugna Min ser ut ungefär som en äggkopp, i silikon. Man viker ihop den, pular in den och då vecklar den ut sig, voila! Ok, ibland kan det vara lite meck att få den på plats... De största fördelarna tycker jag är att den inte känns alls (tamponger kan skava ibland) och att jag vid normalstor blödning bara behöver tömma den morgon och kväll. Bonus är att den är miljövänlig, billig (håller 8-10 år) och man slipper ha ett snöre mellan benen (bindor tycker jag är så snuskigt att de jämför jag inte ens med )
Ela, hur blev det med amnings-BH:arna och inläggen?
Assar, på vår bvc sa de att 5 månader var en ypperlig ålder att sluta med nattmatning, så vi körde på det och det funkade prima. När T vaknade och skrek fick han napp och blev överlyft i vår säng i stället för att få amma. En gång fick sambon bära runt på honom några minuter. På några nätter hade han accepterat läget. Vi satte kl 5 som gräns för morgonamning till en början. Vad jag kan minnas blev det några bakslag när han var sjuk, men i stort sett började han sova hela nätter från och med då. Önskar er lycka till!
Hormonstinn, grattis till 3:e trimestern! Och en sån fin mage! Håller med övriga talare om att inte bry dig om vad folk säger om magstorleken. Jag får också höra raka motsatser av folk, men så länge sf-måttet är bra enligt BM är jag nöjd. Hoppas ni slipper kräksjukan, sån lök på laxen vore ju rätt onödigt för dig kan man tycka...
Mrs Fisk, lider med dig och din oro inför RUL. Önskar jag kunde spola fram tiden så ni fick det avklarat, och med fint resultat så klart!
Milla, låter som en helskum kommentar. Jag har inte fått höra nåt sånt...
Jag bad ju om råd för några månader sedan här i tråden (var det väl?) om hur vi skulle göra för att få T att acceptera att morgonvällingen ges vid uppstigning, och inte typ halv fem (det blev allt tidigare efter det att han började på dagis). Vill bara meddela att det fortfarande går kanonbra, nu sover han oftast i sin egen säng till 6.30 när det är dags att gå upp. De första dagarna proppade vi honom full med mat på kvällen, men det behövs inte längre. Dessutom är han helt med på noterna att på vardagarna är det uppstigning efter vällingen (vi tänder lampan), men på helgerna somnar vi om (lampan släckt) och sover ett par timmar till Helt underbart!
Assar, aha med syskon blir det förstås lite mer att ta i beaktande (vilket vi lär bli varse tids nog). Jag har iaf överraskats flera gånger av hur lätt det gått att ändra nåt med T som jag trodde skulle vara skitsvårt, men alla barn är ju såklart olika. Hoppas Elsa gillar läget snabbt, hon verkar ju vara ett välartat stycke för övrigt
Cissi, det är inte så att han först den 26 feb uppnår en ålder som krävs för att få stå i kön?
Hormonstinn, men huvvaligen - nu får lillebror allt ta det lilla lugna! Bra att de håller koll på dig Kram
Barba, grattis!!!
Persefone, grattis till dig också - målsnöret skymtar!
Hormonstinn, stackare med illamående Hur mår du nu?
Knase, fy det låter verkligen jobbigt... Hoppas det löser sig, och att du får en fin födelsedag!
Ela, jag inboxar dig så kan vi diskutera detaljer där
På tal om illamående är mitt i princip borta nu, förutom efter musslor på restaurang i tisdags. Vaknade kallsvettig mitt i natten och... Inte så bekvämt att hänga över toalettstolen med så här stor mage Och sambon tyckte synd om sig själv för att jag väckte honom med mina ljud Tack o lov blev det bättre direkt, så på morgonen mådde jag helt som vanligt.
Hormonstinn, åh så skönt med en förklaring! (och som inte innebär en nära förestående förlossning)