• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita, jag får också ont i brösten vid amning Tror lillan tar för litet tag, men förstår inte hur jag ska lyckas "lära" henne ta större Det är iaf hanterbart, fast tråkigt om det ska vara såhär i ett halvår. Någon i tråden som vet om en sån där plastgrej på bröstvårtan kan hjälpa? Det är alltså i bröstvårtan det gör ont när hon suger, mest i början och sen avtar det.

Galia, nä precis, det känns ju klokt (eller vad man ska säga) att undvika en stor bukoperation om man kan. Bl.a. för att tiden efteråt kan bli så mkt besvärligare. Den här gången repade jag mig dessutom mkt snabbare efter fl tycker jag (och sambon). Förresten sprack jag ingenting den här gången, trots jättebebisen . Min oro innan kanske berodde på att jag inte alls kände mig mentalt redo för fl heller, blev bättre ju fler dagar efter BF jag gick Men vi är nog klara på barnafronten nu, ett syskon till skulle ju med enkel statistik väga drygt 5,4 kg och födas på BF+10. Tror jag hoppar det

Barba, i ditt fall förstår jag verkligen att du funderar på snitt. Kan inte vara så lockande att föreställa sig en fl med den smärta du har redan nu Hoppas du får ett bra samtal med BM. Kram

Glassgrisen, jag tajmade också epidural den här gången så BM fick tappa ur det väntande badkaret Min epidural tog dock inte så bra (i journalen stod det att narkosläkaren bara fick in slangen 15 cm ) men jag fick krystvärkar ganska snart efter ändå. Skönt att du tyckte fl blev fin, även om det inte blev som du tänkt! Och så skönt att bondande och amning funkar bra.

Firren, jaha så du tänker dig en hemförlossning! Skönt med bt under kontroll. 

• Mosing

Chiqita, fin viktuppgång! Jag undrar också hur man får in mjölken i näsan

• Mosing

Glädjer mig med Tessan, Kasperina, Resande och Älgen! Säger "aj!" med Barba och håller tummarna för normalstor Fisk-bebis

• Mosing

Idavi, ett intyg ska räcka även om båda vabbar men båda måste anmäla.

• Mosing

Firren, 10 dgr nu (förra ggn sommarsemester efter det också). Det var mysigt men vi hade klarat oss utan honom tidigare Den lilla sover ju mest och den här ggn är man ju van - och cool

• Mosing

Firren, lite mer eftervärkar andra ggn. Molvärk vid amningen i ca 3 dgr.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8